ΓΔ: 903.44 -0.52% Τζίρος: 48.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:22:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ο Πειραιάς «χτυπάει» την Βαλένθια για την 5η θέση λιμανιών της Ευρώπης

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Στόχος της Cosco είναι να αναδείξει το λιμάνι του Πειραιά τρίτο στην Ευρώπη, κάτι που μπορεί να γίνει, εάν εγκριθεί η κατασκευή της τέταρτης προβλήτας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, έργο 300 εκατ. ευρώ.

Στο νήμα αναμένεται να κριθεί η τελική θέση που θα καταλάβει φέτος το λιμάνι του Πειραιά, καθώς βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση με το λιμάνι της Βαλένθια, για την κατάληψη της πέμπτης θέσης στην Ευρώπη και πρώτης στη Μεσόγειο. Με τη συμπλήρωση του 11μήνου, η Cosco Shipping Ports, μητρική του ΟΛΠ ανακοίνωσε ότι από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ελληνικού λιμανιού, είχαν διακινηθεί 4,76 εκατ. κοντέινερ, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 19,4% συγκριτικά με το περσινό 11μηνο. Τον Νοέμβριο, από το ελληνικό λιμάνι διακινήθηκε 390,6 χιλιάδες κοντέινερ, σημειώνοντας άνοδο κατά 11,4%.

Ωστόσο, το τελικό μέγεθος είναι μεγαλύτερο, καθώς στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν και τα εμπορευματοκιβώτια που περνούν από την Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, έστω κι αν αυτά κινούνται με πτωτικό ρυθμό φέτος, λόγω της συνεχιζόμενης εκτέλεσης έργων επισκευής και αναβάθμισης της σχετικής υποδομής.

Πριν από λίγες εβδομάδες άλλωστε, ο ίδιος ο ΟΛΠ είχε ανακοινώσει ότι πέρασε από το λιμάνι το κοντέινερ με αριθμό 5.000.000. Με βάση αυτήν την εικόνα, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, ο τελικός αριθμός είχε προσεγγίσει τα 5,2 εκατ. κοντέινερ, ενώ μέχρι το τέλος του 2019, το σχετικό μέγεθος πιθανότατα να φτάσει σε περίπου 5,5 – 5,6 εκατ. κοντέινερ.

Το ζήτημα είναι αν θα είναι αρκετό για να «εκθρονίσει» το λιμάνι της Βαλένθια, το οποίο επίσης κινείται φέτος με σημαντικό ρυθμό αύξησης, της τάξεως του 9-10%. Μέχρι το τέλος Αυγούστου, δηλαδή σε επίπεδο οκταμήνου (Ιαν. - Αύγουστος), η Βαλένθια είχε διακινήσει 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός σχεδόν εφάμιλλος με τον αντίστοιχο του Πειραιά, κατά το ίδιο διάστημα. Ακόμα βέβαια κι αν ο Πειραιάς δεν τα καταφέρει φέτος, θεωρείται βέβαιο ότι το 2020 θα είναι ακόμη καλύτερο έτος για το ελληνικό λιμάνι, καθώς θα αρχίσει να μεγιστοποιεί τα οφέλη από την πρόσφατη αύξηση της ετήσιας δυναμικότητάς του σε 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ιδίως εφόσον η Προβλήτα Ι κατορθώσει να αυξήσει την παραγωγικότητά της.

Δυο νέες γραμμές με στάση τον Πειραιά

Αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η Cosco Shipping Lines, η ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του ομίλου Cosco, ενέταξε δύο νέες γραμμές στο «δρόμο» του Πειραιά. Ειδικότερα, λάνσαρε την γραμμή Ανατολικής Ινδίας-Ευρώπης (IEX), η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί από την 26η Οκτωβρίου. Η γραμμή συνδέει την Ανατολική Ινδία με την Βόρεια Ευρώπη, περνώντας σε εβδομαδιαία βάση από μια σειρά λιμανιών, μεταξύ των οποίων και ο Πειραιάς. Συνολικά, το δρομολόγιο εξυπηρετείται από εννιά πλοία των 6.500 κοντέινερ έκαστο, ξεκινώντας από το Βιγκάζ της Ινδίας και φτάνοντας σταδιακά στην Ευρώπη, όπου «δένουν» καταρχάς στον Πειραιά, προτού αποχωρήσουν για Ρότερνταμ, Λονδίνο, Αμβούργο, Αμβέρσα και Χάβρη.

Άλλη μια γραμμή που ξεκίνησε να λειτουργεί από τα μέσα Σεπτεμβρίου από την Cosco Shipping Lines συνδέει τις αγορές της Μεσογείου με την Μαύρη Θάλασσα, εκκινώντας από την Οδησσό της Ουκρανίας, περνώντας από Ρουμανία, Τουρκία, Ελλάδα (Πειραιάς), Μάλτα, Μαρόκο και Ισπανία.

Απώτερος στόχος της Cosco και της διοίκησης του ΟΛΠ είναι το ελληνικό λιμάνι να βρεθεί αρχικά στην κορυφή της Μεσογείου και στη συνέχεια στην πρώτη τριάδα της Ευρώπης, πίσω μόνο από τα λιμάνια - μεγαθήρια του Ρόττερνταμ (Ολλανδία) και της Αμβέρσας (Βέλγιο), τα οποία αποτελούν την πανευρωπαϊκή πύλη εισόδου εμπορευμάτων επί δεκαετίες. Για να φτάσει ο Πειραιάς στην τρίτη θέση, θα πρέπει να ξεπεράσει, κατά σειρά, τα λιμάνια της Βαλένθιας (Ισπανία) και τα γερμανικά λιμάνια της Βρέμης και του Αμβούργου.

Επειδή ακριβώς αποτελεί στρατηγική στόχευση της Κίνας η ανάδειξη του Πειραιά ως νότιας πύλης εισόδου εμπορευμάτων προς τις αγορές της Ευρώπης, επιχειρείται η έγκριση και της τέταρτης προβλήτας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, ένα έργο 300 εκατ. ευρώ, το οποίο επιχειρήθηκε να ενταχθεί στο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του λιμανιού πριν από λίγους μήνες, προτού, οι αντιδράσεις τοπικών αρχόντων, υποχρεώσουν την κυβέρνηση να το απεντάξει. Σύμφωνα με πληροφορίες, όλο το προηγούμενο διάστημα, οι δύο πλευρές συνεχίζουν να συζητούν την σχετική επένδυση και θεωρείται πιθανό αυτή τελικά να εγκριθεί κάποια στιγμή εντός του 2020

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Για 1.700 τζιπ από την Κίνα η νέα διένεξη του δήμου Πειραιά με ΟΛΠ

Ο δήμος αμφισβητεί το δικαίωμα του ΟΛΠ να αφήσει σταθμευμένα τζιπ που προορίζονται για τη Ρωσία στον προβλήτα κρουαζιέρας. Την Παρασκευή η κρίσιμη συζήτηση στο ΣτΕ για τις μπλοκαρισμένες επενδύσεις του ΟΛΠ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τηλεκατευθυνόμενοι γερανοί στον Πειραιά για αναβάθμιση του λιμανιού

Τρεις σύγχρονες γερανογέφυρες για την αποδοτικότερη διαχείριση των κοντέινερ παρήγγειλε η Cosco στην επίσης κινεζική και κρατική βιομηχανία ZPMC. Επένδυση 6,8 εκατ. ευρώ και για τον Προβλήτα Ι.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ουρές κοντέινερ στον Πειραιά φέρνει το «ξύπνημα» της Ασίας

Τα λιμάνια της Ευρώπης υποδέχονται τα πρώτα φορτία από τα εργοστάσια της Ασίας που έφυγαν στις αρχές Μαρτίου, αλλά στο μεταξύ μεγάλος αριθμών παραγγελιών έχουν ακυρωθεί και τα κοντέινερ μένουν «μετέωρα».