ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
masoutis
Φώτο: Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Γιάννης Μασούτης

Γ. Μασούτης στο BD: Πάνω από 1,1 δισ. θα ανέλθουν οι πωλήσεις το 2022

Διευρύνει το αποτύπωμά της η αλυσίδα σούπερ μάρκετ με την εξαγορά της Δεναξάς, ενώ είχε προηγηθεί η απόκτηση του 60% της ΣΥΝΚΑ. Ενίσχυση του δικτύου στην Αττική με τρία νέα καταστήματα υπεραγορών.

Από τις αρχές του 2022 ο κ. Γιάννης Μασούτης «τρέχει» συνεχώς! Προσπαθεί –άλλες φορές επιτυχώς και άλλες ανεπιτυχώς– να ενισχύσει την παρουσία του στην αγορά, σε πανελλαδικό πλέον επίπεδο. «Αναπτυσσόμαστε σ΄ ολόκληρη την Ελλάδα» ανέφερε ο ίδιος μιλώντας προς το BD. Πράγματι, προ ολίγων ημερών εξαγόρασε μία μικρή αλυσίδα των Κυκλάδων, τη Δεναξάς ΑΕ, με τέσσερα καταστήματα, χονδρικής και λιανικής, στη Σαντορίνη, ένα στη Μύκονο και ένα στην Αθήνα, στο Παλαιό Φάληρο, συμφωνία που τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Απέτυχε η προσπάθεια του να εξαγοράσει την Bazaar AE, της οικογένειας Βερούκα, αλλά λίγους μήνες πριν από αυτό, έκανε την πιο επιτυχημένη του κίνηση, απέκτησε το 60% του ΣΥΝΚΑ, στα Χανιά της Κρήτης και συμπληρωματικά την παρουσία που είχε το ΣΥΝΚΑ στις Κυκλάδες και την Κέρκυρα. Κατόρθωσε να αποκτήσει μία ισχυρή πρόσβαση σε κεντρικά σημεία της τουριστικής Ελλάδας – συμπεριλαμβανομένης της Χαλκιδικής όπου έχει ήδη παρουσία και την ενισχύει και εφόσον το 2023 ο τουρισμός κινηθεί με την ταχύτητα και της εντάσεις του 2022 θα έχει ενισχύσει σοβαρά την δυναμική των πωλήσεων.

Όλα αυτά ως τώρα. Συμβολικά όμως, αλλά και στρατηγικά η επόμενη –τουλάχιστον ορατή– κίνηση του είναι η δημιουργία τριών Grand Μασούτης στην Αττική. Όπως είπε στο BD o ο κ. Μασούτης, το πρώτο από τα τρία μεγάλα καταστήματα πρόκειται να ανοίξει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος της Γλυφάδας, το δεύτερο στη περιοχή «Τρεις Γέφυρες», σε ιδιόκτητο οικόπεδο πέντε στρεμμάτων και το τρίτο ακίνητο είναι υπό διαπραγμάτευση.

Έχει σημασία η δημιουργία αυτών των τριών καταστημάτων, δεδομένου ότι στην Αττική η παρουσία της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας είναι αναντίστοιχη με το οικονομικό της μέγεθος και την παρουσία της στη Μακεδονία. «Εκπροσωπείται», δηλαδή, από τα καταστήματα της πρώην Προμηθευτικής που έχουν μετονομαστεί σε Μασούτης, τα οποία είναι μικρά συνοικιακά καταστήματα και η πολυαναμενόμενη είσοδος της στο λεκανοπέδιο ήταν μικρότερη από τον θόρυβο που είχε προκληθεί τότε.

Έτσι λοιπόν τα τρία μεγάλα καταστήματα έχουν μία ορισμένη σημασία. Εφέτος επίσης έχει ανοίξει καταστήματα στη Ελευθερούπολη της Καβάλας, ανοίγει στη Λαμία, ενισχύοντας την παρουσία του στην πόλη – 1,000 τμ – στην Πάτρα, στην περιοχή Ψηλά Αλώνια, είναι μερικά από όσα έχουν προστεθεί στο δίκτυο το 2022.

Ο ίδιος, ερωτηθείς σχετικά από το BD, είπε πως συνολικά διαθέτει 404 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων του ΣΥΝΚΑ, και προβλέπει ότι οι πωλήσεις της Μασούτης ΑΕ στη διάρκεια του 2022 θα υπολείπονται του 1 δισ. ευρώ – στη διάρκεια του 2021 ήταν 883 εκατ. ευρώ, σχεδόν όσα και το 2020 -, ενώ συνυπολογιζομένου του ΣΥΝΚΑ οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου θα είναι πάνω από 1,1 δισ. ευρώ. Ωστόσο, όμως, όπως είπε «τα κέρδη θα είναι φέτος συμπιεσμένα», λόγω της μεγάλης επιβάρυνσης του ενεργειακού κόστους.

Σε κάθε περίπτωση πάντως το 2022 είναι μία σημαντική για τον κ. Μασούτη, δεδομένου ότι κατόρθωσε να ενισχύσει την παρουσία του στην αγορά, να μεγεθύνει το δίκτυο των καταστημάτων, αν και η Αττική παραμένει ακόμη ένα ανοιχτό μεγάλο και δύσκολο στοίχημα. Πάντως, όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς, η ανάπτυξη της Μασούτης ΑΕ στη Νότιο Ελλάδα δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη χωρίς τις απαραίτητες υποδομές, όπως πχ ένα μεγάλο κέντρο διανομής.       

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσιάζει περιθώρια κέρδους η Μασούτης για να κερδίσει νέα μερίδια αγοράς

Με όπλο τις χαμηλές τιμές, η πέμπτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιδιώκει την αύξηση των πωλήσεων με ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ ανοίγει νέα καταστήματα στη νότια Ελλάδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Eπίθεση» της Μασούτης στη νότια Ελλάδα, «πονοκέφαλος» τα logistics

Με προσφορά για δωρεάν ψώνια σε τυχερούς καταναλωτές, η βορειοελλαδική αλυσίδα δίνει ώθηση στα νέα καταστήματα Γλυφάδας και Πάτρας. Υψηλό κόστος από τη μεταφορά των εμπορευμάτων από Θεσσαλονίκη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στάσιμες πωλήσεις και ζημιές για τα ΑΒ: Πώς το εξηγεί η διοίκηση

Η αλυσίδα «πληρώνει» την αντίληψη που έχει δημιουργεί στους καταναλωτές ότι είναι από τις πιο ακριβές, παρότι έχει κάνει προσπάθεια να πλασαριστεί ανάμεσα στις τρεις πιο φθηνές, αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έκπληξη από τη Lidl: Σπάει τη μυστικότητα και αποκαλύπτει τον τζίρο της

Η γερμανική αλυσίδα αποφάσισε να δίνει στοιχεία για τις μετρήσεις τζίρου από την IRI και θα συμμετάσχει στο ΙΕΛΚΑ. Αναμένεται να αποκαλυφθεί ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ελλάδα, πάνω από την ΑΒ Βασιλόπουλος.
masoutis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ. Μασούτης: Η άκαρπη προσπάθεια εξαγοράς της Bazaar και τα σχέδια για την Αττική

Η διαφορά των δυο πλευρών στο τίμημα οδήγησε σε αδιέξοδο τις συζητήσεις για την εξαγορά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Bazaar. Κεντρικός στόχος η επέκταση στην αγορά της Αθήνας ώστε να καταστεί πανελλαδικός παίχτης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ: Υπό... εξαφάνιση τα κέρδη, αλλά προχωρούν οι επενδύσεις

Παρά τις ισχυρές πιέσεις που δέχεται η κερδοφορία τους, οι αλυσίδες «τρέχουν» κανονικά τα επενδυτικά προγράμματα που σχεδίασαν πριν ξεσπάσει ο πόλεμος για να μην δώσουν πλεονέκτημα σε ανταγωνιστές.