ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Kafea-Terra-Dimello
Φωτο: Kafea Terra

Σκληρός ανταγωνισμός για τον εσπρέσο, προσφορές έως 35% στις κάψουλες

Δύο στις τρεις πωλήσεις εσπρέσο σε κάψουλες γίνονται με προσφορές. Σημαντική αύξηση πωλήσεων για την Kafea Terra που παράγει τον Dimelo και διακινεί τον Illy. Θα πλησιάσουν φέτος τα 100 εκατ. ευρώ.

Το 66% των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ του καφέ εσπρέσο σε κάψουλες πραγματοποιείται μέσω προσφορών, γεγονός που σημαίνει ότι ένα σημαντικό τμήμα των ονομαστικών ανατιμήσεων που έχουν κάνει οι εταιρείες εφέτος έχει ακυρωθεί μέσω των προσφορών, που κινούνται από 10% ως και 35% σε τακτική βάση.

Σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποίησε χθες, η εταιρεία Kafea Terra ΑΕ –η οποία παράγει και διακινεί τον καφέ με την επωνυμία Dimelo-  ερωτηθείς σχετικά ο εμπορικός της διευθυντής κ. Νίκος Κουγιουμτζής είπε πως «το περιβάλλον είναι πάρα πολύ ανταγωνιστικό» και παρ΄όλα αυτά η εταιρεία στη συγκεκριμένη κατηγορία έχει μερίδιο 3,1% και στόχος της είναι στην επόμενη διετία το μερίδιο της να διπλασιαστεί. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι τα προϊόντα της στα ράφια των σούπερ μάρκετ έκαναν την εμφάνιση τους μόλις το 2017.

Εφέτος οι πωλήσεις της πρόκειται να πλησιάσουν τα 97 εκατ. ευρώ έναντι 84,8 εκατ. ευρώ το 2021 και 69,4 εκατ. ευρώ το 2020. Όπως επισήμανε ο κ. Κουγιουμτζής, από αυτή την αύξηση του περίπου 15%, το 6% με 7% οφείλεται στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων και το υπόλοιπο στις ανατιμήσεις που κρίθηκαν αναγκαίες λόγω της αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους.

Η κερδοφορία της εταιρείας προ φόρων, σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε η Νιόβη Καλέργη, αντιπρόεδρος της Kafea Terra ΑΕ, πέρυσι ανήλθε στα 11,616 εκατ. ευρώ έναντι 7,135 εκατ. ευρώ το 2020. Οι εξαγωγές της αντιστοιχούν στο 2,5% των καθαρών πωλήσεων - χωρίς δηλαδή την συμμετοχή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης – και ανέρχονται στα 2 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει τρεις θυγατρικές στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι και η καλύτερη αγορά της, στην Κύπρο και την Βουλγαρία, ενώ πραγματοποιεί εξαγωγές και σε άλλες 14 χώρες.

Βέβαια, η ισχυρότερη παρουσία της είναι στην HoReCa, όπου πραγματοποιεί το 83% των πωλήσεων της – της κόστισε σημαντικά η διετία της πανδημίας– το 14% πραγματοποιείται στο λιανεμπόριο και 3% στις εξαγωγές και στα γραφεία.

Αναφορικά με την επενδυτική της δραστηριότητα, τα στελέχη της εταιρείας ανέφεραν πως εφέτος ολοκληρώνεται το τετραετές επενδυτικό της πρόγραμμα, ύψους 27 εκατ. ευρώ και πρόκειται να ξεκινήσουν οι νέες της επενδύσεις 6 εκατ. ευρώ, που αφορούν τα 2 εκατ. ευρώ στη δημιουργία νέας μονάδας καβουρδισμένου καφέ στην Παιανία, 2,5 εκατ. ευρώ, νέο logistic center στην περιοχή του Μαρκόπουλου και 1,5 εκατ. ευρώ στο υποκατάστημα της Θεσσαλονίκης. Στη διάρκεια του 2021 η εταιρεία πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 4.394 τόνων καφέ έναντι 3.549 τόνων το 2020.

Εν τω μεταξύ, ετησίως η Kafea Terra AE παρέχει 1.000 μηχανές καφέ επαγγελματικής χρήσης και 1.500 μύλους άλεσης καφέ –από αυτές το 75% αφορά σε νέες συνεργασίες και το 25% είναι επισκευές. Αυτή η συνολική επένδυση ανέρχεται στα 4,5 εκατ. ευρώ.

Επίσης έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι το 55% των πωλήσεων της εταιρείας αφορά σε προϊόντα δικής της παραγωγής και το 45% σε προϊόντα εισαγωγής, βασικότερο των οποίων είναι ο καφές Illy –ο τζίρος του οποίου ανέρχεται στα 37 εκατ. ευρώ.

Αναφέρθηκε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ των αγορών στις οποίες εξάγεται ο καφές Illy και οι Έλληνες καταναλωτές βρίσκονται μεταξύ των πρώτων θέσεων παγκοσμίως στην κατανάλωση καφέ. Πάντως, η αγορά της κάψουλας εσπρέσο είναι η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία καφέ –οι ετήσιες πωλήσεις της ανέρχονται στα 42 εκατ. ευρώ– εν αντιθέσει με τις άλλες κατηγορίες καφέ που εμφανίζουν είτε σταθερότητα είτε ελαφρά πτωτική τάση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καφές σε φακελάκι τσαγιού: Καινοτομία από τον ιδρυτή της Coffeway

Άρχισε να διατίθεται μέσα από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το νέο προϊόν καφέ που ανέπτυξε ο Γιάννης Μπενόπουλος. Η διαδρομή από την αλυσίδα καταστημάτων στην παραγωγή καφέ για τα σούπερ μάρκετ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελεγχόμενες οι ανατιμήσεις από Nestle παρά το διπλάσιο ενεργειακό κόστος

Μεσοσταθμικά και συνυπολογιζομένων των προσφορών, η εταιρεία προχώρησε σε ανατίμηση 3% στον καφέ, ενώ το ενεργειακό κόστος αυξήθηκε κατά 100%, τα υλικά συσκευασίας κατά 30% - 40% και η πρώτη ύλη κατά 65%.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση τζίρου 23% για την ΕΒΟΛ το 2023, «πονοκέφαλος» η αύξηση κόστους

Μεγάλη αύξηση των δαπανών για ζωοτροφές έχουν προκαλέσει οι πλημμύρες στη Θεσσαλία. Η συνεταιριστική βιομηχανία ΕΒΟΛ στηρίζει τους κτηνοτρόφους με ζωοτροφές και αυξημένες τιμές αγοράς του γάλακτος.
businessdaily-Olympos-Galaktoviomixania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όλυμπος: Πρωτιά στην ελληνική αγορά με τζίρο σχεδόν 600 εκατ. το 2023

Οι πωλήσεις της Ελληνικά Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη προβλέπεται να ανέλθουν φέτος στα 640 εκατ. ευρώ και, με τη μείωση του πληθωρισμού, αναμένεται να βελτιώσει όγκους πωλήσεων και μερίδια.