ΓΔ: 1466.73 -0.91% Τζίρος: 74.61 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Athlete's foot-Fourlis
Φωτο: Όμιλος Φουρλής

Τις αποφάσεις για την αγορά της Τουρκίας ανακοινώνει σύντομα η Φουρλής

Ο όμιλος αποτιμά θετικά την πώληση της αλυσίδας Athlete's Foot και δρομολογεί επενδύσεις 10 εκατ ευρώ φέτος για την επέκταση της αλυσίδας Intersport. Στα μέσα του μήνα το άνοιγμα των τριών πρώτων σημείων Holland & Barrett.

Αμελητέα επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Φουρλή θα έχει η πώληση της αλυσίδας The Athlete’s Foot σε θυγατρική εταιρεία του ομίλου Arklyz, ενός από τους μεγαλύτερους παραγωγούς κάλτσας στον κόσμο, η οποία ανακοινώθηκε πριν την λήξη του 2022. Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, η συγκεκριμένη δραστηριότητα απέφερε στον όμιλο μικρή κερδοφορία, λόγω των περιορισμένων περιθωρίων, και πωλήσεις περίπου 10 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Athlete’s Foot διαθέτει περιορισμένο αριθμό συλλογών αθλητικών υποδημάτων κι ενδυμάτων, με υψηλή τιμή λιανικής για τα δεδομένα της αγοράς, ειδικά στην τρέχουσα συγκυρία, απευθυνόμενη κατά βάση σε γνώστες κι ενδεχομένως και συλλέκτες μοντέλων υποδημάτων που κυκλοφορούν σε πιο περιορισμένες ποσότητες παγκοσμίως. Η δε πώληση αφορά μόνο στα 14 καταστήματα που λειτουργούν στην Ελλάδα.

Σε ό,τι αφορά την Τουρκία, πληροφορίες του BD αναφέρουν ότι θα υπάρξουν άμεσα ανακοινώσεις για το σύνολο της δραστηριότητας του ομίλου Φουρλή -δηλαδή συμπεριλαμβανομένης και της αλυσίδας Intersport- στη γειτονική χώρα.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος είχε προϊδεάσει ήδη από την τελευταία ενημέρωση των αναλυτών τον Νοέμβριο για το ενδιαφέρον του να πωλήσει ή να συνεργαστεί με τοπικό επιχειρηματία προκειμένου να διερευνηθεί το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης της συγκεκριμένης δραστηριότητας. Ωστόσο, το αρνητικό οικονομικό κλίμα και ο ανεξέλεγκτος πληθωρισμός είχαν ήδη οδηγήσει τον όμιλο Φουρλή στην συρρίκνωση της δραστηριότητας του στην Τουρκία την τελευταία διετία, περιορίζοντας την παρουσία του σε 12 σημεία Intersport και μόλις 3 Athlete’s Foot. Σε κάθε περίπτωση, οι δύο αλυσίδες αναμένεται να συνεισφέρουν θετικό ΕΒΙΤ για το 2022, δικαιώνοντας τον σχετικό προγραμματισμό του ομίλου.

Προτεραιότητα πλέον για το 2023 είναι το λανσάρισμα της νέας αλυσίδας Holland & Barrett, με τα εγκαίνια των τριών πρώτων σημείων σε Γλυφάδα, Κηφισιά και The Mall Athens να προγραμματίζονται για τα μέσα του μήνα, παράλληλα με το λανσάρισμα και του e-shop. Τρία ακόμα σημεία Η&Β θα ανοίξουν μέσα στο 2023 ενώ μπαίνει σε φάση προετοιμασίας και η αγορά της Ρουμανίας. Ο όμιλος Φουρλή επισπεύδει επίσης την αναδιοργάνωση της αλυσίδας Intersport, διαθέτοντας επενδυτικά κονδύλια ύψους 10 εκατ. ευρώ μόνο για φέτος, με στόχο το άνοιγμα νέων αναβαθμισμένων σημείων, την ανακαίνιση παλαιότερων, την προσθήκη νέων brands και την βελτίωση του e-shop, συνεχίζοντας το σχετικό πρόγραμμα που έτρεξε και το 2022, απορροφώντας περί τα 6 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, ο όμιλος έκλεισε τη χρήση του 2022 πραγματοποιώντας πωλήσεις κοντά στα 500 εκατ. ευρώ, όπως ήταν ο αρχικός στόχος, παρά τις δυσκολίες που η χρονιά ενείχε -κυρίως τα αυξημένα κόστη ενέργειας και των πάγιων δαπανών. Σημειώνεται ότι στο εννεάμηνο του προηγούμενου έτους, η συνολική επιβάρυνση του ομίλου από την αύξηση του ενεργειακού κόστους άγγιξε τα 9 εκατ. ευρώ, κι από την αύξηση των ενοικίων τα 2 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, καταγράφεται θετικό cash flow, που επανήλθε στα επίπεδα του 2021, ενώ διατηρήθηκαν σε σταθερά επίπεδα τα δάνεια της δραστηριότητας της λιανικής. Αύξηση καταγράφηκε μόνο στα δάνεια της real estate θυγατρικής, Trade Estates, εξαιτίας των δύο αγορών ακινήτων που έγιναν μέσα στο 2022, οι οποίες ωστόσο αναμένεται να αποδώσουν μέσα στο τρέχον έτος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Pepco
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοίγει συνεχώς καταστήματα η Pepco: 326 νέα σημεία μέσα σε 9 μήνες

Ο πολωνικός όμιλος διατηρεί πλέον δίκτυο 33 καταστημάτων και στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 10% το εννεάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου, αγγίζοντας σε αξία τα 4,68 δισ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συρρίκνωση εισαγωγών ενδυμάτων σε όλη την Ευρώπη λόγω κάμψης κατανάλωσης

Το 2023 σηματοδότησε την ραγδαία κάμψη εισαγωγών ρούχων στην ενιαία αγορά με την Κίνα, το Μπανγκλαντές αλλά και την Τουρκία να καταγράφουν διψήφια κάμψη, καθώς οι μεγάλοι Ευρωπαίοι πελάτες τους περιόρισαν την παραγωγή τους.