ΓΔ: 1052.43 0.71% Τζίρος: 64.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Σε ανοδική τροχιά το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας στην Ελλάδα το 2022

Περισσότερα από τα μια ηλεκτρονικά καταστήματα ρουχισμού και υπόδησης κατέγραψε αύξηση των εσόδων την περασμένη χρονιά,με τον πληθωρισμό και το αυξανόμενο κόστος διαφήμισης να αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις.

Μία χρονιά αντιθέσεων που όμως έκλεισε με θετικό πρόσημο και αισιόδοξες προσδοκίες στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας ήταν το 2022, σύμφωνα με το Fashion Year in Review, την ετήσια ανασκόπηση της ελληνικής αγοράς μόδας από την πλατφόρμα αναζήτησης μόδας GLAMI.gr.

Όπως προκύπτει από τη σχετική έρευνα, μπορεί ο πληθωρισμός, οι γεωπολιτικές προκλήσεις και η ενεργειακή κρίση το 2022 να επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά, η μείωση της αγοραστικής δύναμης ωστόσο δεν κατάφερε να πλήξει τα ηλεκτρονικά καταστήματα ρουχισμού και υπόδησης. Συγκεκριμένα, το 56% των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών καταστημάτων ανέφερε αύξηση των εσόδων του (συγκριτικά με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της προηγούμενης χρονιάς). Μάλιστα σε ποσοστό 43% έκρινε θετικά το 2022 ως προς τα επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Ο πληθωρισμός αποτέλεσε την περασμένη χρονιά κορυφαία πρόκληση για τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, με το αυξημένο κόστος διαφήμισης και τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό να ακολουθούν αμέσως μετά. Η δέσμευση για βιώσιμες πρακτικές και η προσαρμογή στις νομοθετικές αλλαγές βρίσκονται στις τελευταίες προτεραιότητες των επιχειρήσεων.

Οι Έλληνες εκπρόσωποι του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης παραμένουν αισιόδοξοι για τη φετινή χρονιά με το 40% να πιθανολογεί ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί ενώ μόλις το 2% πιστεύει ότι θα χειροτερεύσει. Μάλιστα ένα 12% εμφανίζεται βέβαιο ότι θα είναι σίγουρα καλύτερα τα δεδομένα για το 2023.

Αξιοσημείωτο είναι, σύμφωνα με την έρευνα, ότι το 50% των e-shop μόδας δηλώνει ότι θα διατηρήσει τις τιμές ίδιες. Η πλειονότητα των συνεργατών του GLAMI δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα. Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές με την πλειοψηφία, να προβλέπει αύξηση της τάξης του 6 με 10%.

Την ίδια ώρα, η τεχνολογία παραμένει σύμμαχος στην ανοδική τροχιά αποτελώντας το μέλλον του fashion e-commerce, με τα ηλεκτρονικά καταστήματα να κατανοούν πως, επενδύοντας σε τεχνολογικές καινοτομίες, θα είναι σε ισχυρότερη θέση να επιταχύνουν τις δραστηριότητές τους όταν η αβεβαιότητα και η στασιμότητα υποχωρήσουν, σύμφωνα με την έρευνα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αισιόδοξα μηνύματα το 2021 για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις ειδών ένδυσης

Ο εντονότερος ανταγωνισμός ξεχωρίζει ως η μεγαλύτερη πρόκληση του 2022 για τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας. Παράλληλα, αναδεικνύεται η ανάγκη εξατομίκευσης των website, ενώ σημαντική πρόκληση φαίνεται να είναι και ο πληθωρισμός.
rouxa, emporio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξήθηκαν 8,8% οι πωλήσεις ενδυμάτων το 2022 σε σχέση με το 2019

Σε αξία οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων το 2022 ξεπέρασαν τα 3,1 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, των υποδημάτων και δερμάτινων ειδών ανήλθαν σε 500 εκατ. ευρώ και των κλωστοϋφαντουργικών ειδών σε 385 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τζίρος πάνω από 20 δισ. στο e-commerce, το επιλέγουν οκτώ στους δέκα

Εξοικειώνονται οι Έλληνες καταναλωτές με τις αγορές από το διαδίκτυο, αλλά διατηρείται και η ανάγκη των φυσικών καταστημάτων, οδηγώντας το εμπόριο σε ένα πολυκαναλικό μοντέλο. Παραπλανητικές πρακτικές διαπιστώνει η Κομισιόν.
Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 0,9% σημείωσαν οι πωλήσεις του λιανικού εμπορίου τον Νοέμβριο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ την μεγαλύτερη άνοδο τζίρου σημείωσαν τα βιβλία και χαρτικά είδη που ενισχύθηκε κατά 22% ενώ στα ηλεκτρικά είδη η αύξηση ήταν στο 7%. Αύξηση 0,7% του εποχικά διορθωμένου γενικού δείκτη.