ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Φρένο» σε ανατιμήσεις από e-shops ένδυσης για να κερδίσουν μερίδια αγοράς

Τα μισά e-shops λένε ότι δεν θα προχωρήσουν σε ανατιμήσεις φέτος, ενώ το 37% θα κάνουν αυξήσεις 6% - 10%. Το 56% είχαν αύξηση εσόδων το 2022, ενώ το 40% αναμένει περαιτέρω βελτίωση των συνθηκών φέτος.

Συνεχίστηκε η θετική πορεία των ηλεκτρονικών καταστημάτων ένδυσης στην χώρα μας το 2022, παρά τις αντίξοες συνθήκες που δημιούργησαν για το εμπόριο ο πληθωρισμός, η ενεργειακή κρίση και οι γεωπολιτικές προκλήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η πλατφόρμα Glami για την έκθεση Fashion Year in Review, η πλειονότητα των e-shops από τον χώρο της ένδυσης και της υπόδησης που λειτουργούν στην χώρα μας, ή ποσοστό 56%, ανέφερε ότι παρουσίασε αύξηση εσόδων το 2022, έναντι 47% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2021. Επιπλέον, το 43% των ερωτηθέντων αποτιμά θετικά το έτος και ως προς τις επιχειρηματικές εξελίξεις, παρά την τεράστια πρόκληση του πληθωρισμού, του αυξημένου κόστους διαφήμισης αλλά και την ενίσχυση του ανταγωνισμού.

Ως προς την εξέλιξη του 2023, σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων εκφράζει αισιοδοξία για την περαιτέρω βελτίωση των συνθηκών. Ειδικότερα, το 40% των e-shops που συμμετείχαν στην έρευνα του Glami ανέφεραν ότι η κατάσταση στο εμπόριο θα βελτιωθεί μέσα στο τρέχον έτος, με το 12% να εκφράζει βεβαιότητα ως προς αυτήν την προοπτική και μόλις το 2% να εκτιμά ότι οι συνθήκες θα χειροτερέψουν. Η ανάπτυξη αποτελεί την βασική προτεραιότητα για τα ηλεκτρονικά καταστήματα και, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, αυτή θα επιτευχθεί εν μέρει μέσα από την αύξηση των τιμών. Συγκεκριμένα, το 37% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι θα προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών στα είδη που διαθέτουν, οι οποίες, για την πλειοψηφία θα κυμανθούν μεταξύ 6% και 10%. Στον αντίποδα ωστόσο, το 50% αναφέρει ότι δεν θα προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών μέσα στην χρονιά, εστιάζοντας την αύξηση των πωλήσεων.

Επιπλέον, η επένδυση σε εργαλεία τεχνολογίας αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης για τα περισσότερα e-shops, η πλειονότητα των οποίων ενσωματώνει τεχνολογικές καινοτομίες διαρκώς προκειμένου να καρπωθεί μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Τα θετικά μηνύματα για τα ηλεκτρονικά καταστήματα ένδυσης κι υπόδησης πάντως προκύπτουν και από τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στην δημοσιότητα η πλατφόρμα Skroutz Marketplace, σύμφωνα με την οποία τα sneakers και τα αθλητικά υποδήματα βρέθηκαν στην δεύτερη και τρίτη θέση των αναζητήσεων αντίστοιχα, την χρονιά που πέρασε. Οι επιδόσεις αυτές μάλιστα συνεισέφεραν στην αύξηση των συνεργαζόμενων καταστημάτων με την πλατφόρμα σε 13.000, με θετική ποσοστιαία μεταβολή κατά 21% συγκριτικά με το 2021 αλλά και αντίστοιχη αύξηση κατά 35% των διαθέσιμων ειδών στο marketplace της Skroutz.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

busingssdaily-rouxa-katastimata
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχύεται στη χονδρική η Funky Buddha με νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα

Η εταιρεία εστιάζει σε ισχυρές συνεργασίες στην αγορά της χονδρικής, με τη Ρουμανία και την Ουγγαρία να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο. Ταυτόχρονα, ενισχύει την παρουσία του brand στην Κύπρο και άλλες χώρες των Βαλκανίων,
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023

Διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών με νέα διεθνή brands, τόσο στην ένδυση όσο και στα καλλυντικά. Μέχρι τον Σεπτέμβριο η ριζική ανακαίνιση του Attica στο Golden Hall. Αύξηση πωλήσεων 12% και καθαρών κερδών 25% το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην... επίθεση η πολωνική Pepco, έφτασε τα 27 καταστήματα στην Ελλάδα

Ο πολωνικός όμιλος είχε αυξημένα έσοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, κυρίως χάρη στη συστηματική επέκταση των αλυσίδων του. Προβληματισμός για την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτατικά σχέδια από τη Marks & Spencer, έμφαση σε Ευρώπη και Ινδία

Η αλυσίδα επενδύει στην περιοχή της Νοτίου Ευρώπης με τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στην Κροατία. Οι διεθνείς πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο 2023. Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 14% το 2022.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρεκόρ πωλήσεων για την ισπανική Mango, πώς κινείται στην ελληνική αγορά

Ο ισπανικός όμιλος θα προσθέσει ακόμη 500 καταστήματα στο δίκτυο του διεθνώς το 2024, έτος συμπλήρωσης 40 ετών από την ίδρυσή του. Στην Ελλάδα λειτουργεί 9 καταστήματα. Η θυγατρική του ομίλου είχε αύξηση εσόδων 40% το 2022.