ΓΔ: 2100.46 0.81% Τζίρος: 264.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φώτο: Delphi Economic Forum

Ποια εξαγορά φλερτάρει η Εθνική, το πρόστιμο σε ΔΕΔΔΗΕ και οι προθεσμιακές

Οι "συναδελφικές" φιλοφρονήσεις προς τον Παύλο Μυλωνά, με ποια εταιρεία asset management φλερτάρει η Εθνική, ποια κινέζικη εταιρεία κέρδισε τα 50 ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη

Να ακούς φιλοφρονήσεις από ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων για ανταγωνιστές τους, δεν είναι ότι πιο συνηθισμένο, ειδικά στην Ελλάδα. 

Για αυτό νομίζουμε ότι έχουν  την αξία τους οι φιλοφρονήσεις που έχει δεχθεί τις τελευταίες ημέρες η Εθνική Τράπεζα και ο Παύλος Μυλωνάς. 

Πολύ πρόσφατα στο περιθώριο εκδήλωσης της Alpha Bank, ο  Βασίλης  Ψάλτης, ανέφερε σε δημοσιογράφους πόσο μεγάλη είναι η διείσδυση της Εθνικής Τράπεζας σε νέους. 

Σε πρώτη ανάγνωση, σημείωσε, αυτό εξηγείται από το γεγονός ένας μεγάλος αριθμός παππούδων ανοίγουν λογαριασμούς στα εγγόνια τους, μέσω της ΕΤΕ που είναι η τράπεζά τους. 

Ωστόσο το εντυπωσιακό είναι ότι η Εθνική όχι μόνο κρατά τη νεολαία αλλά τη «δένει» με τα προηγμένα digital συστήματα και εργαλεία που διαθέτει μετά την μεγάλη επένδυση για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό που πραγματοποίησε η διοίκηση Μυλωνά.

Σημειώνεται ότι και ο CEO της Eurobank, Φωκίων Καραβίας, είχε μόνο καλά λόγια να πει για την Εθνική στην πρόσφατη συνέντευξή του στο Business Daily.

Όπως σημείωσε ο κ. Καραβίας απαντώντας σε ερώτηση υπογράμμισε για την Εθνική ότι: «πραγματικά πιστεύω ότι είναι μία εξαιρετική τράπεζα. Είναι μια τράπεζα με πολύ ισχυρό ισολογισμό σήμερα και πραγματικά είναι τιμή μας στην Eurobank που έχουμε υγιή ανταγωνισμό με την Εθνική».


Με ποια εταιρεία Asset Management “φλερτάρει” η Εθνική 

Μια που αναφερθήκαμε στην Εθνική θα παραβιάζαμε ανοιχτές θύρες αν αναφέραμε ότι η Τράπεζα διαθέτοντας την μεγαλύτερη ρευστότητα στο σύστημα βρίσκεται προς αναζήτηση αποτελεσματικής διεξόδου για την διοχετεύσει .

Θα ήταν επίσης οξύμωρο μετά την πώληση της θυγατρικής ασφαλιστικής εταιρείας να βρίσκεται σε αναζήτηση νέεας ασφαλιστικής.

Οπότε τα δεδομένα συνηγορούν στο ότι η διοίκηση της Τράπεζας προσανατολίζεται στην αναζήτηση σχήματος προς εξαγορά προκειμένου να ενισχύει τον τομέα του asset management.

Η εταιρεία που ακούγεται περισσότερο είναί μία από τις πιο παλιές και αναγνωρισμένες του χώρου, η Alpha Trust. 

Η εταιρεία με πρόεδρο τον Φαίδωνα Ταμβακάκη και διευθύνοντα σύμβουλο τον Κρις Αίσωπο. Ο πρώτος μάλιστα  οποίος συμβαίνει να είναι και πρόεδρος του Ναυτικου Ομίλου Ανδρου, ιδρύθηκε το 1988 με έξι νέους οικονομολόγους ως εταιρεία Οικονομικών Συμβούλων. 

Εξειδικεύεται στις Χρηματιστηριακές Επενδύσεις αλλά και στην ανάλυση και αποτίμηση Ελληνικών Χρεογράφων, για να εξελιχθεί στη συνέχεια ως εταιρεία διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων και ακολούθως ως ΑΕΠΕΥ. 


Λουκέτο» σε 250 πρατήρια καυσίμων

«Λουκέτο» σε 250 πρατήρια της χώρας έχει μπει κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, όπως μας μεταφέρουν παράγοντες της αγοράς καυσίμων, για κερδοσκοπία, λαθρεμπορία, νοθεία αλλά και κλέψιμο στη αντλία.

Οι έλεγχοι διενεργούνται από τη Διεύθυνση Τελωνείων της ΑΑΔΕ και από τη ΔΙΜΕΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης με τη συνδρομή του ελληνικού FBI. Μάλιστα, το διάστημα αυτό ενόψει εορτών οι έλεγχοι έχουν εντατικοποιηθεί.

Σύμφωνα με τις πηγές μας, υπάρχουν γύρω στις 6.500 πρατήρια καυσίμων σε όλη τη χώρα. Από αυτά με δύο μεγάλες εξορμήσεις που έγιναν και μία μικρότερη το τελευταίο εξάμηνο έχουν κλείσει περίπου 250 πρατήρια.

Από αυτά που έχουν κλείσει το 80% ήταν στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, το οποίο εν μέρει δικαιολογείται λόγω της μεγαλύτερης κατανάλωσης.


Δε μας επηρεάζει η αναστολή λειτουργιών της Jetoil

Δεν επηρεάζει την ελληνική αγορά η απόφαση της Cetracore–Jetoil για προσωρινή αναστολή των λειτουργιών της σε όλα τα επίπεδα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές.

Μάλιστα, με βάση όσα μαθαίνουμε, στην ελληνική αγορά η εταιρεία διαθέτει δίκτυο περίπου 130 πρατηρίων, εκ των οποίων τα 110 είναι ενεργά.

Τα πρατήρια αυτά, από τη στιγμή που η εταιρεία σταματά την πώληση καυσίμων εντός της Ελλάδας, έχουν το δικαίωμα καθώς λύεται η σύμβαση που είχαν μαζί της να λειτουργήσουν είτε ως ανεξάρτητα είτε να προμηθεύονται καύσιμα μέσω σύμβασης με άλλες εταιρείες.

Επομένως, δεν κλείνουν ούτε διακόπτουν την πώληση καυσίμων.

Όσον αφορά τα ιδιόκτητα πρατήρια της εταιρείας, είναι προφανές ότι αυτά θα αναστείλουν τη λειτουργία τους ωστόσο, ο αριθμός τους είναι μικρός.


Η ΕΒRD επενδύει στο ομόλογο της ΑΚΤΟΡ 

Με 20 εκατ. ευρώ η  Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) μπήκε στο ομόλογο της  AKTOR. Το ομόλογο ύψους 140 εκατομμυρίων ευρώ, με πενταετή διάρκεια, θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και αποτελεί την πρώτη έκδοση της AKTOR.

Η  επένδυση της EBRD δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην ΑΚΤΟΡ καθώς τα έσοδα από το ομόλογο θα διατεθούν για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων στους τομείς της παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας, των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες, των κοινωνικών υποδομών, της ύδρευσης και των έργων αποχέτευσης στην Ελλάδα, προωθώντας την πράσινη μετάβαση και ενισχύοντας την ανθεκτικότητα στην κλιματική αλλαγή.

 Θα προωθήσει επίσης τη μεγαλύτερη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε έργα δημόσιων υποδομών.

Το συνολικό προϊόν του ομολόγου θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων του εκδότη, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων στον τομέα των υποδομών, της ενέργειας και της διαχείρισης εγκαταστάσεων, καθώς και για εξαγορές και αναχρηματοδότηση υφιστάμενου χρέους του εκδότη και/ή των θυγατρικών του.


ΡΑΑΕΥ κατά ΔΕΔΔΗΕ για τις δήθεν ρευματοκλοπές

Στην επιβολή προστίμου ύψους 120.000 ευρώ προχώρησε η ΡΑΑΕΥ κατά του ΔΕΔΔΗΕ λόγω της πρακτικής του να επιβάλλει υψηλά πρόστιμα σε καταναλωτές για μη τεκμηριωμένες ρευματοκλοπές.

Προηγήθηκε καταγγελία καταναλωτή ενάντια στον ΔΕΔΔΗΕ, που ζητούσε από τη ΡΑΑΕΥ να διερευνήσει την υπόθεσή του, με την Ρυθμιστική Αρχή να κάνει λόγο για παραβάσεις του ΔΕΔΔΗΕ ως προς τη διαδικασία, αλλά και για αδιαφορία του ως προς την ενημέρωση της ίδιας.

To συγκεκριμένο ζήτημα το είχαμε αναδείξει σε ρεπορτάζ μας στις αρχές του μήνα, όπου είχαμε δημοσιεύσει καταγγελίες πολιτών από την Ένωση Καταναλωτών Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.

«Έχουν, επίσης, αναφερθεί περιπτώσεις λανθασμένης χρέωσης και επιβολής υψηλών προστίμων για ρευματοκλοπή, χωρίς τεκμηριωμένη απόδειξη δόλιας επέμβασης στους μετρητές, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αντιμετωπίζουν ακόμη και ποινικές συνέπειες», αναφερόταν, μεταξύ άλλων, στο δημοσίευμά μας.

Σχετικά με αυτό μάλιστα, η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ, ζητούσε εδώ και καιρό «ορθή καταμέτρηση, άμεση αντιμετώπιση βλαβών και τεκμηριωμένη διαδικασία σε περιπτώσεις καταγγελιών για ρευματοκλοπή, με την παράλληλη προώθηση της τοποθέτησης έξυπνων μετρητών».


Γιατί δεν «τραβάνε» οι προθεσμιακές καταθέσεις

Μόλις ένας στους δέκα ιδιώτες είχε προθεσμιακή κατάθεση την τελευταία πενταετία και αυτό γιατί είναι πολύ δύσκολο για τον Έλληνα πολίτη να συγκεντρώσει ένα αρκετά αξιόλογο κεφάλαιο που να μπορεί μάλιστα να «κλειδώσει» σε μια τράπεζα για πενιχρές αποδόσεις.

Ακόμη πιο «σκούρα» είναι τα πράγματα για τις επιχειρήσεις, από τις οποίες μόλις το 6% είχε προθεσμιακή κατάθεση το διάστημα 2019-2024, και αυτό γιατί προτεραιότητα έχουν την ανάγκη για ρευστότητα και ευελιξία. Σύμφωνα με τη χθεσινή Ενδιάμεση Έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, μία στις τέσσερις επιχειρήσεις αναφέρει ότι χρειάζεται άμεσα διαθέσιμα κεφάλαια και δεν μπορεί να δεσμεύσει πόρους σε προθεσμιακή μορφή.

Εν ολίγοις, οι πελάτες των τραπεζών πολύ απλά δεν έχουν αρκετά χρήματα στους λογαριασμούς τους για να καλύπτουν τις ανάγκες τους και τυχόν απρόβλεπτα έξοδα, πόσο μάλλον για να τα διαθέσουν σε ένα προθεσμιακό προϊόν που θα τους αποφέρει ελάχιστα έσοδα. 


Στην Κινεζική Υutong  η προμήθεια 50 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων 

Βήμα μπροστά κάνει ο διαγωνισμός για την προμήθεια 50 νέων αρθρωτών ηλεκτρικών λεωφορείων, μήκους 18 μέτρων, για τον στόλο της Θεσσαλονίκης.

Αφού απέκλεισε έναν-έναν τους αντιπάλους της, σε έναν αμιγώς κινεζικό εμφύλιο, η Yutong που έχει ήδη προμηθεύσει τα πρώτα 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, κόβει πια επίσημα το νήμα. 

Αρχικώς απορρίφθηκε η συμμετοχή της BYD, καθώς δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας.

Με την ίδια απόφαση, απορρίφθηκε μεν και η συμμετοχή της Zhongtong, λόγω παράβασης απαράβατων όρων της διακήρυξης και πλημμελειών των δικαιολογητικών συμμετοχής, όμως η εταιρεία προχώρησε σε προδικαστική προσφυγή. 

Σε αντίστοιχη μάχη μπήκε και η Yutong, στρεφόμενοι κατά των φακέλων των συνδιεκδικητών της και τελικά επικράτησε. Έτσι, μετά από «φρένο» πέντε μηνών, δόθηκε το πράσινο φως για την εξέταση της οικονομικής της προσφοράς, βάζοντας το νερό στο αυλάκι για τη νέα προμήθεια, προϋπολογισμού 46,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.


Συνάντηση Αγγελούδη – Rosella για τους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης

 Μένοντας στη Θεσσαλονίκη, εχθές, συναντήθηκε ο δήμαρχος της πόλης, Στέλιος Αγγελούδης, με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της THEMA, Francesco Rosella, ο οποίος ανέλαβε επίσημα εχθές το τιμόνι της εταιρείας που λειτουργεί το πρώτο μετρό χωρίς οδηγό στην Ελλάδα.

 Ο ίδιος γνωρίζει καλά το μετρό Θεσσαλονίκης αφού ήταν ο διευθυντής Λειτουργίας, έχοντας ήδη εμπειρία από τα αυτόματα μετρό Μιλάνου και Κοπεγχάγης.

Η συζήτηση μεταξύ των δύο ανδρών στο Δημαρχείο ήταν μεν αναγνωριστική, όμως στο τραπέζι βρέθηκαν και κάποια ζητήματα για τη λειτουργία των περιοχών πέριξ των σταθμών του μετρό, ειδικότερα του τερματικού στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. 

Το ζήτημα του πάρκινγκ είναι κομβικό, με την κατάσταση να επιβαρύνεται από το γεγονός ότι στην περιοχή του τέρμιναλ αποτελεί συγκεντρώνονται τρένο, μετρό, αστικά και υπεραστικά λεωφορεία.

Οι κ.κ. Αγγελούδης και Rosella συμφώνησαν, κατά πληροφορίες, να υπάρξει στενή και διαρκής συνεργασία του δήμου και της εταιρείας προς όφελος της πόλης και του επιβατικού κοινού.

Βεβαίως, το μεγάλο στοίχημα είναι η ανάπλαση του ιστορικού ακινήτου, που μετά από δεκαετίες απαξίωσης, σήμερα δεν προσομοιάζει σε τίποτα με ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό τέρμιναλ. Ήδη, η αρμόδια ΓΑΙΑΟΣΕ έχει προχωρήσει σε διαγωνισμό για την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών, ενώ δρομολογείται -σε επόμενη φάση- και ολικό rebranding με ολοκαίνουργιο τέρμιναλ, εμπορικές χρήσεις και χώρους φιλοξενίας. Για να αναδειχθεί επιτέλους η περιοχή, που παραμένει δυστυχώς υποβαθμισμένη, σε πολυδιάστατο μεταφορικό πόλο.


Η Naval Group και οι ελληνικές εταιρείες

Στη συμμετοχή των ελληνικών εταιρειών στο πρόγραμμα κατασκευής των φρεγατών FDI HN Belharra αναφέρθηκε χθες κατά την τελετή ύψωσης της ελληνικής σημαίας στη Φρεγάτα «Κίμων» ο διευθύνων σύμβουλος της Naval Group Πιέρ Ερίκ Πομελέ που είναι και η εταιρεία κατασκευαστής των φρεγατών.

Ο CEO του γαλλικού ναυπηγικού κολοσσού, ευχαρίστησε τις ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα κατασκευής των φρεγατών FDI ΗΝ Belharra. 
Nα θυμίσουμε ότι και στη ναυπήγηση των άλλων φρεγατών συμμετείχαν μεταξύ άλλων οι εταιρείες THEON, Mevaco και Metlen, PETROS PETROPOULOS, PRISMA, FARAD κ.α. 

Όπως έχει αποδειχθεί με το συγκεκριμένο πρόγραμμα αν θέλουν οι μεγάλες ξένες εταιρείες, όπως η Naval Group, μπορούν να συνεργαστούν άριστα με ελληνικές στο πλαίσιο αμυντικών προγραμμάτων, ώστε κάποια στιγμή να καταφέρουμε να πιάσουμε στο πολυδιαφημισμένο 25% της συμμετοχής εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.

Το εν λόγω ποσοστό έχει ανακοινώσει αρχικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ότι θα ισχύει πλέον για κάθε εξοπλιστικό πρόγραμμα που κλείνει η Ελλάδα. 


Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ελληνικές startups ομάδα εργασίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Startups και AI: Η Ελλάδα καλείται να αξιοποιήσει το «παράθυρο ευκαιρίας»

Η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερες startups, καθώς οι διαθέσιμες χρηματοδοτήσεις και τα εργαλεία AI δημιουργούν ευνοϊκό περιβάλλον για καινοτομία, όπως τονίστηκε σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η έρευνα για τις καταθέσεις και τα δομικά προβλήματα της οικονομιας

Η Ενδιάμεση Έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού αποδίδει τα χαμηλά επιτόκια καταθέσεων σε ολιγοπώλιο, υπερβάλλουσα ρευστότητα και αδράνεια καταναλωτών. Τα δομικά προβλήματα της οικονομίας.