ΓΔ: 901 0.38% Τζίρος: 18.91 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:34:05 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΕΛΤΑ

Η επόμενη ημέρα του ΧΑ, η «αργή» Επ. Κεφαλαιαγοράς και η διάσωση των ΕΛΤΑ

Το «μάζεμα» μετοχών στην Αθήνα, η ψυχραιμία στη Νέα Υόρκη, οι αποκαλύψεις για τις καθυστερήσεις της Κεφαλαιαγοράς στις έρευνες για την Folli Follie, η «ένεση» 180 εκατ. ευρώ στα ΕΛΤΑ και τα καράβια της Τεχνικής Ολυμπιακής.
  • Δεν επαληθεύτηκαν οι εκτιμήσεις που προέβλεπαν δυναμική επέλαση των αγοραστών κατά τη χθεσινή συνεδρίαση, ώστε να κατακτηθεί καθαρά το επίπεδο των 800 μονάδων. Τα νέα από την Αγγλία, για τη μετάλλαξη του ιού, και η προσπάθεια της Ευρώπης να απομονώσει τη Μεγάλη Βρετανία τροφοδότησαν ισχυρές πιέσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, με την εγχώρια αγορά (που κινούνταν έντονα ανοδικά εδώ και πολλές εβδομάδες) να σημειώνει «βύθιση» κατά -3,8%.
  • Ωστόσο το κλείσιμο (769,62) βρήκε τον δείκτη μακριά από τα χαμηλά ημέρας (749,59), ενώ στα χαμηλά εκδηλώθηκε ισχυρό αγοραστικό ενδιαφέρον σε τράπεζες (με Εθνική και Eurobank να ξεχωρίζουν) και πολλά blue chips: Μότορ Όιλ. Mytilineos, Τιτάν, Φουρλής, ΓΕΚ Τέρνα, ΕΧΑΕ, ΟΠΑΠ. Εξαιρετικά ανθεκτικές ΔΕΗ και ΟΤΕ, που παρέμειναν με ελεγχόμενες απώλειες, ακόμα και όταν η πτώση του ΧΑ ξεπερούσε το -6%.
  • Ωστόσο οι δυο μετοχές που πέτυχαν το εντυπωσιακότερο γύρισμα ήταν η Aegean που από -10,89% έκλεισε στο -2,97%, ενώ η Lamda Develpment από το -8,6% έκλεισε στο -2,78%.
  • Τέλος, σημειώνεται το «μάζεμα» που έγινε στην Ελλάκτωρ, λίγες ημέρες πριν τη μεγάλη «μάχη» για το ποιος θα αναλάβει τον έλεγχο της εταιρίας. Η μετοχή έκλεισε κοντά στο υψηλότερο σημείο της ημέρας με μικρή πτώση -0,95%, ενώ είχε βρεθεί να υποχωρεί μέχρι και -7,47%. Το consensus της αγοράς είναι ότι αγοράζουν οι Ολλανδοί.
  • Τη βραχυπρόθεσμη πορεία της αγοράς θα κρίνει η πορεία των ξένων αγορών και τα νέα από το μέτωπο της πανδημίας. Ωστόσο, το ψύχραιμο κλείσιμο της Νέας Υόρκης, στον απόηχο της συμφωνίας για το νέο πακέτο στήριξης και της απόφασης της Fed να επιτρέψει στις τράπεζες τη διανομή μερισμάτων, δημιουργεί προσδοκίες και για την ανάκαμψη της Ευρώπης σήμερα.
  • Ανοίγει ο δρόμος για την ενεργοποίηση του σχεδίου της κυβέρνησης για την εξυγίανση των ΕΛΤΑ. Στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας υπέγραψε τις σχετικές αποφάσεις για την απελευθέρωση των πιστώσεων για την κάλυψη των οφειλών του Δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ, ύψους 180 εκατ. ευρώ, από τη λεγόμενη καθολική υπηρεσία. Εκτός από τα 180 εκατ. ευρώ για την καθολική υπηρεσία, το σχέδιο προβλέπει και αύξηση κεφαλαίου 100 εκατ. ευρώ στα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Κομβικό σημείο του σχεδίου είναι η μείωση του προσωπικού των ΕΛΤΑ, μέσω προγράμματος εθελούσιας αποχώρησης, από περίπου 5.000 σήμερα σε 3.600 εργαζόμενους.
  • Για την φερόμενη εμπλοκή πολιτικών προσώπων, υψηλόβαθμων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, στο σκάνδαλο της Folli Follie (ορθότερα: σε όσα ακολούθησαν το ξέσπασμα του σκανδάλου), ανοίγει μια μεγάλη συζήτηση που φαίνεται ότι θα απασχολήσει καιρό τη δημόσια ζωή. Όμως, υπάρχει και μια άλλη πλευρά σε όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με τα μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας υπαλλήλου της εταιρείας προς τον Τζ. Κουτσολιούτσο: σκιαγραφείται η εικόνα μιας Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς που κάνει έρευνες σε μια τόσο σοβαρή υπόθεση με ρυθμό… χελώνας και εμφανίζεται υπέρ το δέον «εξυπηρετική» προς τους ελεγχόμενους -ακόμη και με εκ των προτέρων ενημέρωση για επικείμενο «αιφνιδιαστικό» έλεγχο. Εκείνες οι καθυστερήσεις και η περίεργη στάση της Επ. Κεφαλαιαγοράς είχαν σχολιαστεί από πολλούς και είχαν προκαλέσει αλγεινές εντυπώσεις στην αγορά. Μένει τώρα να αποδειχτεί αν οφείλονταν στις συνηθισμένες δυσλειτουργίες της, ή αν υπέκρυπταν άλλου τύπου σχέσεις με τους ελεγχόμενους.
  • Η Λεωφόρος Αθηνών φαίνεται ότι απέκτησε, αισίως, εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία -στο παρελθόν, καράβια είχε στην κατοχή της και η Καθημερινή. Όσοι ήξεραν την Τεχνική Ολυμπιακή του ομίλου Στέγγου ως εταιρεία κατασκευών και ακινήτων μάλλον πρέπει να ξεχάσουν όσα γνώριζαν, γιατί παίρνει συνεχώς συμμετοχές σε πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας. Μέσω εγγονής κυπριακής εταιρείας, η Τεχνική Ολυμπιακή ανακοίνωσε ότι πήρε συμμετοχή 15% σε εταιρεία που απέκτησε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Με την ίδια μέθοδο, η Τεχνική Ολυμπιακή είχε αποκτήσει πρόσφατα και άλλη συμμετοχή 15% σε εταιρεία με άλλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και στις δύο περιπτώσεις, τα πλοία που αγοράστηκαν είναι αρκετά παλιά (κατασκευής 2001 και 1998). Για τη στρατηγική πίσω από αυτές τις επενδύσεις η εισηγμένη δεν έχει αποκαλύψει πολλά και μένει να φανεί στο μέλλον τι μπορεί να αποδώσουν.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ethniki, NBG, Eunikh Trapeza, Ethiniki Trapeza
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το «κούρεμα» των εφοπλιστών, το μυστήριο της Aiolos και Εθνική Τράπεζα ή… Επενδύσεων;

Πώς η Εθνική Τράπεζα μετατρέπεται σε εταιρεία... επενδύσεων, το πατατράκ των εφοπλιστών στη συνέλευση της Ελλάκτωρ, ποιος βρίσκεται πίσω από την Aiolos Investor και τα οφέλη της ΕΧΑΕ από την άνοδο του τζίρου.
Ellaktor-Erga-Ypodomes_Dromos
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ο πτωχευτικός, η νέα κατάθεση Τζ. Κουτσολιούτσου και ο άγνωστος «Χ» της Ελλάκτωρ

Πώς προετοιμάζει η PWC την εφαρμογή του νέου πτωχευτικού νόμου, ποια είναι η νέα υπερασπιστική γραμμή του Τζ. Κουτσολιούτσου και ο ρόλος του εφοπλιστή Διαμαντίδη στον «πόλεμο» για την Ελλάκτωρ.
Kvstas Shmiths, Simitis Kostas
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το πρόβλημα του εντολέα – εντολοδόχου, οι δυσάρεστες αλήθειες Σημίτη και η Ελλάκτωρ

Ο CEO που διαπραγματεύεται μεγάλα deal και διαδίδει ότι θα εργαστεί σε εταιρεία του αγοραστή, οι παρατηρήσεις Σημίτη για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση και ο δυσαρεστημένος μέτοχος της Reds.
Ethniki, NBG, Eunikh Trapeza, Ethiniki Trapeza
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η απάντηση - σπαζοκεφαλιά της ΕΤΕ, η Ελλάκτωρ και η Επ. Κεφαλαιαγοράς

Η προσπάθεια της Εθνικής να υποβαθμίσει το συμβάν με τις κάρτες, ο καταιγισμός σεναρίων για την Ελλάκτωρ που δεν απασχόλησαν την εποπτική αρχή και το ιστορικής σημασίας γύρισμα στο Χρηματιστήριο.