ΓΔ: 866.73 -0.12% Τζίρος: 83.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
mitsotakis
Φώτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Το δίλημμα του βασικού μισθού, οι φόβοι του ΣΕΒ και οι φήμες για την Ελλάκτωρ

Οι εισηγήσεις στον πρωθυπουργό για γενναία αύξηση του κατώτατου μισθού, οι ανησυχίες των επιχειρήσεων, οι φήμες περί δημόσιας πρότασης των Ολλανδών για την Ελλάκτωρ και η αμερικανική «σφήνα» για τις φρεγάτες.

Μεγάλος προβληματισμός επικρατεί στο πρωθυπουργικό επιτελείο για την αύξηση του βασικού μισθού το 2022. Όπως έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, εκτός της αύξησης (του βασικού μισθού) κατά +2% που θα εφαρμοστεί από  την 1η Ιανουαρίου 2022, θα ακολουθήσει και δεύτερη αύξηση του βασικού μισθού το 2022 ανάλογα με την πορεία της οικονομίας και των επιχειρήσεων. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δέχεται διάφορες εισηγήσεις και ορισμένες από αυτές υποστηρίζουν μια γενναία αύξηση του βασικού μισθού. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο βασικός μισθός στην Ελλάδα είναι χαμηλά και το μισθολογικό κόστος έχει περιοριστεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον οι μεγάλες αυξήσεις σε ενέργεια αλλά και σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες δημιουργούν πρόσθετες πιέσεις. Το θέμα έχει ασφαλώς πολλές πολιτικές προεκτάσεις καθώς μια γενναία αύξηση θα φέρει πιο κοντά τη ΝΔ με τους νέους (μια εκλογική δεξαμενή που δεν είναι το ισχυρό σημείο του κυβερνώντος κόμματος) και μάλιστα σε ένα έτος με αυξημένες πιθανότητες να έχουμε εκλογές. Από την άλλη βέβαια υπάρχουν και πολλοί, πολλοί άλλοι που προειδοποιούν ότι η όποια επιπλέον αύξηση στο βασικό μισθό θα πρέπει να συνδέεται με οικονομικά και μόνο κριτήρια καθώς οι υπερβολές μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρές οικονομικές παρενέργειες.

-- Το θέμα του βασικού μισθού προκαλεί μεγάλη ανησυχία στον επιχειρηματικό κόσμο. Πολλά μέλη του ΣΕΒ μεταφέρουν στον Σύνδεσμο και όχι μόνο τον προβληματισμό και την ανησυχία τους για την ευρύτερη επίδραση που θα είχε, τις καραμπόλες που θα προκαλούσε στο μισθολογικό κόστος, η αύξηση του κατώτατου μισθού. Και μάλιστα σε μια συγκυρία που οι επιχειρήσεις, και ειδικά οι μεταποίηση, δέχονται ασύμμετρες πιέσεις από την αύξηση του κόστους ενέργειας, πρώτων υλών, μεταφορικών κ.α.

-- Πηγή πονοκεφάλων για το Μαξίμου γίνεται το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Ναυτικού, μετά την αμερικανική ανακοίνωση ότι έχει εγκριθεί δυνητική προμήθεια στην Ελλάδα τεσσάρων φρεγατών, με όλο τον εξοπλισμό που ζητούσε η ελληνική πλευρά, καθώς και «πλούσιο» πρόγραμμα αναβάθμισης των παλιών μας φρεγατών. Η Lockheed, μάλιστα, έσπευσε να κυκλοφορήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκτενές κείμενο στα ελληνικά, όπου τόνιζε τα οφέλη που θα υπήρχαν για την ελληνική οικονομία από τη συμπαραγωγή των τριών από τις τέσσερις φρεγάτες στα ελληνικά ναυπηγεία. Για την κυβέρνηση δεν τίθεται, βέβαια, θέμα υπαναχώρησης από τη συμφωνία με τους Γάλλους για τις τρεις φρεγάτες Belhara και την ευρύτερη αμυντική συνεργασία -αυτό, άλλωστε, ξεκαθαρίστηκε με σχετική, ολιγόλογη ανακοίνωση του υπ. Άμυνας. Όμως, κάπου θα πρέπει να βρεθεί ένα σημείο ισορροπίας, όχι μόνο για να μην μείνουν δυσαρεστημένοι οι Αμερικανοί, αλλά και για να υπάρχει το κατασκευαστικό αντικείμενο που θα επιτρέψει να υλοποιηθεί η συμφωνία με την ιταλική Fincantieri για τη διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Σε κάθε περίπτωση, το μπαλάκι βρίσκεται πλέον στο ελληνικό τερέν και η κυβέρνηση θα πρέπει να αποφασίσει την επόμενη κίνησή της.

-- Μπορεί στην Reggeborgh να έσπευσαν να διαψεύσουν πως στη συνάντηση του Χ. Χόλτερμαν με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη συζητήθηκε το θέμα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ωστόσο το Σαββατοκύριακο πύκνωσαν οι πληροφορίες περί σημαντικών εξελίξεων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές οι Ολλανδοί είναι έτοιμοι να αξιοποιήσουν «κάθε όπλο» προκειμένου να δώσουν τέλος σε μια υπόθεση που αποτελεί αγκάθι για την αγορά. Συμπεριλαμβανομένης της δημόσιας πρότασης. Οι άσπονδοι φίλοι τους, υποστηρίζουν βέβαια πως αυτό δεν θα σταματήσει την διαμάχη με τους εφοπλιστές, αν οι τελευταίοι δεν πωλήσουν.

-- Τώρα το κατά πόσο έχει νόημα μια δημόσια πρόταση στην παρούσα συγκυρία, με την υπόθεση περί συντονισμού Reggeborgh – Atlas να παραμένει στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, είναι άγνωστο. Εκτός βέβαια για τους παίκτες του χρηματιστηρίου, που ελπίζουν ότι όλη αυτή η φημολογία μπορεί να οδηγήσει την τιμή της Ελλάκτωρ στο ΧΑ υψηλότερα.

-- Για να πάρετε μια ιδέα του τι συμβαίνει στις ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες, η βρετανική κυβέρνηση ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει πιθανή επιθετική εξαγορά του πρώην μονοπωλίου British Telecom (BT) από την Altice του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Patrick Drahi. Ο Drahi, που διαθέτει επίσης Μαροκινή, Ισραηλινή και Πορτογαλική υπηκοότητα (!), έχει ήδη το 12% της BT και έχει βάλει στο μάτι το άλλο 12% που έχει η Deutshe Telekom, η μητρική του ΟΤΕ. Στην Ιταλία η KKR ετοιμάζεται να αγοράσει την Telecom Italia.

-- Στην Ελλάδα επί του παρόντος η αγορά τηλεπικοινωνιών παραμένει μακάρια, με τις τιμές στα ύψη, τις ταχύτητες στα τάρταρα και τους τρεις παίχτες να μην ιδρώνουν για τη φανέλα. Και γιατί να ιδρώσουν άλλωστε όταν μπορούν να επιτυγχάνουν αποτέλεσμα (οικονομικό για τις ίδιες) άκοπα. Κάποια καρδιοχτυπήματα, μικρά μέχρι στιγμής, προκαλούν τα περί προοπτικής τέταρτου παίχτη στην αγορά όπως και η απόφαση της ΔΕΗ να επεκταθεί στις οπτικές ίνες. Χθες, σε συνέντευξή του στο Πρώτο Θέμα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, δήλωσε ότι η επένδυση για το δίκτυο οπτικών ινών μέχρι το σπίτι προχωράει κανονικά.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

mitsotakis
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η παραίτηση σε μεγάλη ΑΧΕ, το ρίσκο της ΤτΕ και το «όχι» Μητσοτάκη σε εκλογές

Η φημολογούμενη παραίτηση στη Euroxx, οι περιπλοκές στην αύξηση της Πειραιώς και το προνόμιο στους παλαιούς μετόχους, οι ανησυχητικές εξελίξεις στην Ελλάκτωρ, η αισιοδοξία για τον τουρισμό και η βύθιση της τουρκικής λίρας.
georgiadis
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Γιατί φεύγουν από τις ΑΠΕ οι κατασκευαστές, οι συμβολαιογράφοι και τα καύσιμα

Οι τρεις (και ο κούκος...) συμβολαιογράφοι στην Κρήτη, οι στόχοι των εργολάβων από την πώληση των θυγατρικών τους στις ΑΠΕ, η ΑΜΚ της Ανδρομέδα και το σόου Γεωργιάδη στα διυλιστήρια.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Οι δομικές αλλαγές και η μεταγραφή στην Alpha, τι «ψήνεται» στην Ελλάκτωρ και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο αιφνιδιασμός από τον Β. Ψάλτη με σημαντικές αλλαγές στις διοικητικές δομές της Alpha Bank, οι διεργασίες μεταξύ των μεγαλομετόχων της Ελλάκτωρ, τα ισχυρά αποτελέσματα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δυσάρεστες ανακοινώσεις της Attica Bank χωρίς παρουσία δημοσιογράφων και οι έπαινοι της Moody's στην Intralot.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το «βαρίδι» της Coca Cola, η ανθεκτική Ελλάδα, η ζωντάνια του ΧΑ και η Ελλάκτωρ

Τι δείχνουν οι νέες εκτιμήσεις των οίκων αξιολόγησης για την αντοχή της οικονομίας στη νέα κρίση, γιατί εκπλήσσει ευχάριστα η πορεία του ΧΑ τον Απρίλιο, πώς πιέζει την αγορά η Coca Cola HBC, τι δηλώνει η διοίκηση της Ελλάκτωρ για την έρευνα της Επ. Κεφαλαιαγοράς.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το ανανεώσιμο ντίζελ της Motor Oil, το πρόβλημα των κατασκευαστικών και τα ομόλογα

Η μεγάλη επένδυση της Motor Oil για ανανεώσιμο ντίζελ και το «τρέξιμο» της μετοχής, γιατί προβληματίζει το υπ. Υποδομών η στροφή των τεχνικών εταιριών σε έργα ΑΠΕ, η Αττική Οδός και η Intrakat, τα αποτελέσματα της Ελλάκτωρ και η νέα έξοδος στην αγορά.