ΓΔ: 875.47 1.86% Τζίρος: 38.12 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Που σκάλωσε το deal Intrakat - εφοπλιστών, η διένεξη ΑΔΜΗΕ - ΡΑΕ και τα funds

Γιατί δεν θα μείνουν άπραγα τα funds που έχουν επενδύσει στον ΑΔΜΗΕ στη διένεξη για το wacc, τι γίνεται με την Intrakat, 25 χρόνια υπομονή για το Ελληνικό και οι κοβέρτες του Πολεμικού Ναυτικού.

Βαθιά κάτω από τα 2 ευρώ «βούτηξε» χθες η μετοχή του ΑΔΜΗΕ κλείνοντας στα 1,91 ευρώ (-4,4%), που αποτελεί χαμηλό 2ετίας, στον απόηχο της ρήξης με τη ΡΑΕ και της απόφασης της Ρυθμιστικής Αρχής να προχωρήσει στη μείωση της απόδοσης κεφαλαίου (wacc) του ΑΔΜΗΕ. Είχε προηγηθεί ένα -4% το προηγούμενο 2ήμερο. Πηγές του ΑΔΜΗΕ κάνουν λόγο για μια ακατανόητη απόφαση που υπομονεύει το επενδυτικό σχέδιο της ΑΔΜΗΕ, τόσο των διασυνδέσεων όσο της ενίσχυσης του δικτύου, αλλά και έμμεσα πολλές ιδιωτικές επενδύσεις οι οποίες χωρίς την αναβάθμιση του δικτύου δεν θα μπορέσουν να συνδεθούν με το σύστημα. Για μια εξοικονόμηση 2-3 ευρώ ανά νοικοκυριό μπαίνουν σε κίνδυνο επενδύσεις στρατηγικής σημασίας, τονίζουν πηγές του ΑΔΜΗΕ. Επιπλέον γίνεται λόγος για λάθη στον υπολογισμό του wacc από τη ΡΑΕ και μάλιστα τόσο επιπόλαια λάθη που δημιουργούν υποψίες περί υπερβάλλοντα ζήλου του προέδρου της ΡΑΕ, Αθ. Δαγούμα. 

-- Σύμφωνα με τις πληροφορίες της στήλης, funds που έχουν επενδύσει στους διαχειριστές των ενεργειακών υποδομών της χώρας ήδη προετοιμάζουν τεχνικές ερωτήσεις προς τον Ρυθμιστή σχετικά με την απόφαση για το wacc του ΑΔΜΗΕ και το πιθανότερο είναι πως αν δεν τους ικανοποιήσουν οι απαντήσεις θα απευθυνθούν στην ελληνική κυβέρνηση για να καταλάβουν γιατί οι αποδόσεις είναι τόσο μικρές σε ένα τόσο δυσμενές περιβάλλον. 

-- Τα ερωτήματα που μπαίνουν είναι πολλά: τι σημαίνει η απόφαση αυτή για τον Euroasia (στρατηγικής σημασίας project για την μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ); Τι σηματοδοτεί το wacc του ΑΔΜΗΕ για το wacc του ΔΕΣΦΑ που έπεται, αλλά και για τον ΔΕΔΔΗΕ που πιθανότατα θα ζητήσει αναθεώρηση του δικού του wacc λόγω επιδείνωσης συνθηκών; Και το τελικό ερώτημα είναι αν ο πρόεδρος της ΡΑΕ θα παρασύρει την κυβέρνηση σε μια αδιέξοδη κατάσταση επιδεινώνοντας το επενδυτικό κλίμα σε μια συγκυρία που η προσέλκυση επενδύσεων αποτελεί το μέγα ζητούμενο για τη χώρα.

-- Ο πρόεδρος της ΡΑΕ όμως δεν στράφηκε μόνο εναντίων του Διαχειριστή, αλλά στράφηκε και εναντίον του Υπουργείου Ενέργειας. Ο κ. Δαγούμας εξεμάνη γιατί του αφαιρείται ένα μέρος από τις εξουσίες απειλώντας μάλιστα με προσφυγή στην Κομισιόν. Ωστόσο αργά χθες το απόγευμα με ανακοίνωσή του το ΥΠΕΝ διευκρίνισε ότι «απλά εφαρμόζει την ευρωπαϊκή οδηγία 2009/73/ΕΚ που προβλέπει νομικό και λειτουργικό διαχωρισμό για τη δραστηριότητα της διανομής φυσικού αερίου και συνεπώς δεν τίθεται κανένα ζήτημα για την ανεξαρτησία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ)». Τι συμβαίνει ακριβώς; Όπως έμαθε η στήλη τα ωραία χρόνια των μνημονίων είχαν εκχωρηθεί στη ΡΑΕ κάποιες υπερεξουσίες τις οποίες το Υπουργείο έχει ξεκινήσει να ανακτά, προχωρώντας στην εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής οδηγίας αρχικά για τη ΔΕΠΑ Υποδομών .

-- Η στήλη από πολύ νωρίς είχε αποκαλύψει το ενδιαφέρον των εφοπλιστών Μπάκου - Καϋμενάκη για την Intrakat. Στην πορεία όμως το ενδιαφέρον ατόνησε. Οι εφοπλιστές διαπίστωσαν ότι ο κατακερματισμός του μετοχικού κεφαλαίου της κατασκευαστικής δεν ευνοεί μια αγοραπωλησία όπως αυτοί τη φαντάζονται. Η Ιντρακόμ ελέγχει το 37% της Intrakat, ο Δημήτρης Θεοδωρίδης το 12%, ο Λουκάς Λαζαράκης το 10%, ο Δημήτρης Κούτρας το 8% και ο Πέτρος Σουρέτης το 6%. Και οι υφιστάμενοι μέτοχοι όμως δεν πέταξαν τη σκούφια τους σε μια τέτοια προοπτική. Υπάρχουν ίσως κάποιοι που ενδιαφέρονται να πουλήσουν αν η τιμή είναι καλή, αλλά οι εφοπλιστές δεν ικανοποιούνται με ένα 15%-25%. Σε ό,τι πάρουν θέλουν τον έλεγχο ώστε να μη πάθουν ότι έπαθαν στον Ελλάκτωρ, όπου δεν κατάφεραν να λάβουν θέση στη διοίκηση παρά το γεγονός ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα ήταν οι μεγαλύτεροι μέτοχοι με ποσοστό κοντά στο 30%. Αντιθέτως, οι συζητήσεις με τη BC Partners για τον τομέα ΑΠΕ της Intrakat συνεχίζονται, αν και από το Λονδίνο επισημαίνουν ότι βρίσκονται ακόμη στην αρχή. «Early Days» λένε χαρακτηριστικά για να τονίσουν το πρώιμο στάδιο των διαπραγματεύσεων.

-- Στο project του Ελληνικού αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της DIMAND Real Estate Development, Δημήτρης Ανδριόπουλος χθες σε εκδήλωση για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας και την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Για μία ακόμα φορά αναφέρθηκε στη διάψευση δημοσιευμάτων που ήθελαν την Dimand σε συμφωνία με τη Lamda για το οικιστικό κομμάτι. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, είχε η αναφορά του στην εκτίμηση ότι ένα τόσο μεγάλο project με υψηλές απαιτήσεις χρειάζεται 20-25 χρόνια για την ολοκλήρωσή του. Mάλιστα, υποστηρίζοντας την εκτίμηση αυτή έφερε σαν παράδειγμα αντίστοιχο άλλο μεγάλο project παράκτιας αστικής ανάπλασης το Hafencity στο παλιό λιμάνι του Αμβούργου. Ένα έργο που ξεκίνησε με το πρώτο του εγκεκριμένο μάστερ πλάν να χρονολογείται το 1997 και σήμερα χρειάζεται άλλα 5 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Όπως είπε oκ. . Ανδριόπουλος, ένα τέτοιο έργο, όπως και το Ελληνικό «όσο και να το θέλει κανείς, δεν μπορεί να γίνει πιο γρήγορα». Υπογράμμισε, παράλληλα, τη σημασία του project λέγοντας πως η ανάγκη για να πετύχει το Ελληνικό είναι μεγάλη για όλη την αγορά. «Πρέπει να έχουμε όλοι “σταυρωμένα τα δάχτυλα” για να πάει καλά» είπε χαρακτηριστικά.

-- Μέχρι το τέλος της εβδομάδας, όπως όλα δείχνουν, θα παρουσιαστούν στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο οι προτάσεις του Πολεμικού Ναυτικού για την απόκτηση κορβετών και στη συνέχεια θα πάρουν το δρόμο για το Μέγαρο Μαξίμου όπου και θα γίνει και η τελική επιλογή. Κατα πληροφορίες οι επικρατέστερες προτάσεις είναι των Γάλλων της Naval Group, των Ιταλών της Fincantieri και των Ολλανδών της Damen. Με τους δύο πρώτους όμως να υπερέχουν στα σημεία. Εκτός από τις κορβέτες οι προτάσεις των Γάλλων και των Ιταλών φέρουν και τη συμμετοχή των ελληνικών ναυπηγείων στο εν λόγω πρόγραμμα με τους πρώτους να συνεργάζονται με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τους δεύτερους με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ο αγώνας – όπως έλεγαν και παλιά – είναι αμφίρροπος και την τελική απόφαση θα πάρει ο πρωθυπουργός, όπου εκτός από καλά σκάφη θα πρέπει να υπολογίσει και την αμυντική βοήθεια που θα μπορεί να παρέχει η κάθε μία από τις δύο χώρες στην Ελλάδα. Εν αναμονή λοιπόν.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η λοταρία με το ρεύμα, το διακομματικό ΔΣ της Intrakat και η πίεση στην αγορά

Πώς ο υπολογισμός των λιανικών τιμών ρεύματος από τους παρόχους έχει γίνει τυχερό παιχνίδι, ποιοι στελεχώνουν τη νέα διοίκηση της Intrakat, η βύθιση των εξαγωγών ελαιολάδου και η κάμψη πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το άλμα της ΔΙΑΣ, η μπηχτή Περιστέρη για τα πετρέλαια και τα τρελά της εφορίας

Η ΓΣ της ΔΙΑΣ και οι επιδόσεις ρεκόρ, ταλαιπωρία πέρα από κάθε λογική για τους συνεπείς φορολογούμενους, η υπερκάλυψη της Dimand, η αγανάκτηση του Γ. Περιστέρη, η μεταμόρφωση της Ελληνικές Αλυκές από το Υπερταμείο και η πτώση στα Χρηματιστήρια.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η δύσκολη ημέρα του Γ. Στάσση, οι συζητήσεις για τα Bazaar και το IPO της Dimand

Η πτώση της μετοχής και το ειδικό ρίσκο που βαραίνει τη ΔΕΗ, το εμπόδιο στις συζητήσεις Μασούτη - Βερούκα, η υποχώρηση της μετοχής του ΑΔΜΗΕ σε επίπεδα που αντιστοιχούν σε ΓΔ 490 μονάδων και η αισιοδοξία για το πρώτο IPO μετά από 8 χρόνια.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το ανανεώσιμο ντίζελ της Motor Oil, το πρόβλημα των κατασκευαστικών και τα ομόλογα

Η μεγάλη επένδυση της Motor Oil για ανανεώσιμο ντίζελ και το «τρέξιμο» της μετοχής, γιατί προβληματίζει το υπ. Υποδομών η στροφή των τεχνικών εταιριών σε έργα ΑΠΕ, η Αττική Οδός και η Intrakat, τα αποτελέσματα της Ελλάκτωρ και η νέα έξοδος στην αγορά.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το ρεύμα, τα λεφτά που δεν έρχονται, το ανυπόμονο ΤΧΣ και το σόου Βαρουφάκη

Η μάταιη αναμονή για ευρωπαϊκές επιδοτήσεις και για πλαφόν στο ρεύμα, η βιασύνη του ΤΧΣ να ανακοινώσει αλλαγές στην Attica Bank, η «χαμηλή πτήση» της μετοχής του ΑΔΜΗΕ και η προθεσμία για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Μανούσος Μανουσάκης, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΔΜΗΕ
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το κινεζικό αντάρτικο στον ΑΔΜΗΕ, η πίκρα της ΔΕΗ και η επόμενη ημέρα για το Καζίνο

Γιατί οι Κινέζοι του ΑΔΜΗΕ κλιμακώνουν, θέτοντας και θέμα Μ. Μανουσάκη, πώς βρέθηκαν με υπερεξουσίες, η μεγάλη ημέρα για το Καζίνο στο Ελληνικό, η «βουτιά« της ΔΕΗ και το σούρσιμο του ΧΑ κόντρα στο πάρτι ανόδου στο εξωτερικό.