ΓΔ: 2059.39 -0.75% Τζίρος: 209.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Υπολογιστής στο γραφείο
Φωτο: Shuttestock

Ελληνική πλατφόρμα εντοπίζει «κρυμμένα» σύμβολα μίσους στο διαδίκτυο

Οι εμπνευστές και δημιουργοί της πλατφόρμας εξηγούν οτι ευάλωτες ομάδες δέχονται μια σύγχρονη μορφή bullying μέσα σύμβολα, σλόγκανς, αριθμοποιημένους κώδικες, συντομογραφίες, ακόμη και παραποιημένα emojis που εντοπίζονται καθημερινά.

Σύμβολα μίσους είναι πιθανό να κρύβονται μέσα σε πολύχρωμες εικόνες, σε χαριτωμένα emojis και όπου αλλού ο χρήστης του διαδικτύου δεν μπορεί να φανταστεί. Τα φαινόμενα αυτά εντοπίζει και στη συνέχεια ενημερώνει το κοινό η πλατφόρμα #hate2hateeu. Πρόκειται για ένα χρήσιμο εργαλείο τόσο για δημοσιογράφους όσο και χρήστ(ρι)ες των social media, που ενδεχομένως να μην έχουν δώσει σημασία και να προσπερνούν τα σύμβολα.

Οι συντακτικές και επιστημονικές ομάδες, με εποπτεύοντα τον ερευνητή δημοσιογράφο και Εθελοντή Πρεσβευτή Ανθρωπισμού του ΟΗΕ, Αλέξανδρο Τανασκίδη - Λαμπουσνάκη, διαπιστευμένο Ευρωπαίο Εκπαιδευτή Καταπολέμησης Ρητορικής του Μίσους, παρουσιάζουν σταδιακά μία φαρέτρα συμβόλων που κωδικοποίησαν τις μέχρι τώρα γνωστές λέξεις έκφρασης μισαλλοδοξίας των ομάδων επιρροής και άσκησης ή υποκίνησης ριζοσπαστικοποίησης και των πιο ακραίων κοινοτήτων της παγκόσμιας κοινωνίας.

Όπως εξήγησε ο κ. Τανασκίδης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM», τα σύμβολα αυτά δυστυχώς -μέχρι στιγμής- δεν εντοπίζονται από τα αλγοριθμικά φίλτρα ακόμη και των μεγαλύτερων κοινωνικών δικτύων, με αποτέλεσμα να διαρρέουν και να διασπείρουν τη ρητορική μίσους, με τρόπο άρρητο.

«Σκοπός μας είναι να υπάρξει άμεση κινητοποίηση, επομένως θα υπάρχει και ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τον κόσμο, που από τον επόμενο μήνα θα μπορούν να στέλνουν ό,τι ύποπτο σύμβολο βρίσκουν ακόμη και στον δρόμο τους και εμείς με την επιστημονική μας ομάδα, η οποία διαθέτει πλήρη κατάρτιση, θα μπούμε στη διαδικασία να ψάξουμε και να βρούμε την ιστορία, από που κρατά η σκούφια του συμβόλου και εν συνεχεία η πλατφόρμα θα παρέχει όλες τις πληροφορίες», ανέφερε ο κ. Τανασκίδης.

 Όπως σημειώνει, 500 και πλέον σύμβολα στο διαδίκτυο έχουν πλημμυρίσει τα social media κι ενώ στην πρώτη τους όψη φαντάζουν αθώα και ως μια μορφή τέχνης πολλές φορές, ταυτόχρονα περνούν μηνύματα μίσους απέναντι σε μια πλειάδα στοχοποιημένων κοινοτήτων, οι οποίες έχουν χαρτογραφηθεί και κατηγοριοποιηθεί μέσα στην πλατφόρμα.

Οι εμπνευστές και δημιουργοί της πλατφόρμας εξηγούν οτι ευάλωτες ομάδες δέχονται μια σύγχρονη μορφή bullying μέσα από σύμβολα, σλόγκανς, αριθμοποιημένους κώδικες, συντομογραφίες, ακόμη και παραποιημένα emojis που εντοπίζονται καθημερινά σε πλήθος δημοσιεύσεων και διαδίδονται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες, κάτω από τον μανδύα μιας γενικευμένης «ελευθερίας» του λόγου.

Το έργo αυτοχρηματοδοτείται από τα δύο εθελοντικά portals #echaritygr και #eftalivegr που παλεύουν ενάντια στην διάδοση της ρητορικής του μίσους από ιδρύσεώς τους. Η πλατφόρμα θα παρουσιαστεί την Κυριακή 29 Ιανουαρίου, σε γνωστό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του 31ου Money Show

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτίριο ΟΤΕ Μαρούσι
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αναλαμβάνει πλήρως το έργο για γρήγορο ίντερνετ στην περιφέρεια ο ΟΤΕ

Το έργο Ultra-Fast Broadband που θα φέρει υπερυψηλές ταχύτητες στην περιφέρεια, περνάει πλήρως στον ΟΤΕ, που αποκτά την εταιρεία ειδικού σκοπού που είχε συσταθεί και θα καλύψει επιπλέον 480.000 νοικοκυριά κι επιχειρήσεις.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αναβαθμίζεται ψηφιακά η Ελλάδα: Πτώση τιμών – άλμα σε 5G και οπτική ίνα

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Κ. Μασσέλος, η Ελλάδα μειώνει σταθερά τις τιμές στις τηλεπικοινωνίες. Συνεχίζονται οι επενδύσεις σε δίκτυα 5G και οπτικής ίνας, με στόχο η χώρα να εξελιχθεί σε ψηφιακό κόμβο.
λογότυπο Google κτίριο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Υπό στενή επιτήρηση των Αρχών Ανταγωνισμού στη Βρετανία μπαίνει η Google

Η Google έγινε η πρώτη εταιρεία με «στρατηγική θέση» στη Βρετανία, με την αρχή Ανταγωνισμού να εντείνει τον έλεγχο στον κολοσσό για κυριαρχία στην αναζήτηση, διαφήμιση και χρήση τεχνητής νοημοσύνης.