ΓΔ: 1400.61 -1.12% Τζίρος: 124.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτό: oll.gr

Περνά σε ιδιώτες το λιμάνι του Λαυρίου, ποιοι είναι οι ενδιαφερόμενοι

Αποφάσεις για πώληση του 51% ή 67% των μετοχών θα λάβει το ΤΑΙΠΕΔ. Επενδυτικό ενδιαφέρον κυρίως από εταιρείες κρουαζιέρας, όπως η MSC Cruises. Προχωρά η σύμβαση ΣΔΙΤ για τις φυλακές Κορυδαλλού, εκτιμώμενης αξίας 617 εκατ.

Το πράσινο φως για την αξιοποίηση του λιμανιού του Λαυρίου αναμένεται να δώσει αύριο το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Σε μια συνεδρίαση πολλαπλού ενδιαφέροντος, αναμένεται να ανάψουν οι μηχανές για το κάμπινγκ Αγίας Τριάδας στη Θεσσαλονίκη και για το ακίνητο – «φιλέτο» στα Καμμένα Βούρλα, ενώ θα κάνουν το επόμενο βήμα και διαγωνισμοί συνολικής αξίας που υπερβαίνει τα 650 εκατ. ευρώ.

Το μεγάλο στοίχημα του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι του Λαυρίου είναι διπλό, τόσο για την αναβάθμιση του ρόλου του στους τομείς της κρουαζιέρας, των σκαφών αναψυχής, του εμπορικού τομέα ως συμπληρωματικού του Πειραιά, όσο και για τη μετατροπή του στο πρώτο «πράσινο» λιμάνι της χώρας. Το ακριβές σενάριο της αξιοποίησης θα «κλειδώσει» αύριο με το επίδικο να αφορά στο εάν θα διατεθεί -ως είθισται- το 67% του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου, ή ένα ποσοστό περί το 51%, ώστε το ΤΑΙΠΕΔ να διατηρήσει τη δυνατότητα να κεφαλαιοποιήσει στο μέλλον ενδεχόμενες υπεραξίες.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το 2022, τα έσοδα του λιμανιού έφτασαν στα 6,09 εκατ. ευρώ, έναντι των προϋπολογισθέντων 3,8 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 47,8% σε σχέση με το 2021. Το EBITDA ανήλθε σε 2,36 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 ήταν 1,31 εκατ. Εκτιμάται πως καθοριστικό ρόλο έπαιξε η επιλογή να δοθεί προτεραιότητα στο homeporting και στα τουριστικά σκάφη.

Τα παραπάνω έχουν θερμάνει το ενδιαφέρον των επενδυτών, όπως η MSC Cruises, που είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο και leader στην Ευρώπη. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που βλέπουν πιθανό ενδιαφέρον και από την Olympic Marine, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.

Συγχρόνως, ο σχεδιασμός για το λιμάνι του Λαυρίου περιλαμβάνει τον πράσινο μετασχηματισμό του, ώστε να αποτελέσει τον «πιλότο» και για άλλα λιμάνια της χώρας. Αρχικά θα δημιουργηθεί ένα δίπολο πράσινων λιμανιών, ίσως το δεύτερο να είναι αυτό της Ραφήνας. Επί του παρόντος, τρέχει μελέτη για τον ενεργειακό μετασχηματισμό του λιμένος Λαυρίου. Στον σχεδιασμό βρίσκεται ήδη η εγκατάσταση ενός φωτοβολταϊκού σταθμού 99kW, καθώς και η δημιουργία ενεργειακής κοινότητας σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου.

Παράλληλα, αύριο αναμένεται να αναδειχθεί και ο ανάδοχος στον διαγωνισμό του PPF για τα έργα υποδομής στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, συνολικού προϋπολογισμού 23,65 εκατ. ευρώ. Το αντικείμενο του έργου είναι διπλό και περιλαμβάνει την εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και του διαύλου, καθώς και την ολοκλήρωση του εντός λιμένος οδικού δικτύου και τη σύνδεσή του με τη νέα Περιφερειακή Οδό Αλεξανδρούπολης.

Εντωμεταξύ, το ΤΑΙΠΕΔ στρεφόμενο και στον στόχο της ανάπτυξης του λιμανιού σε όρους δραστηριότητας και πελατών, έχει αναθέσει στον διεθνή όμιλο συμβούλων Steer Group, με έδρα το Λονδίνο, την εκπόνηση του business plan και τη διαμόρφωση της αναπτυξιακής του στρατηγικής.

Στο προσκήνιο και τα ακίνητα

Σειρά αναμένεται να πάρει και ο διαγωνισμός του Ταμείου για την ακτή και το κάμπινγκ Αγίας Τριάδας που βρίσκεται στον δήμο Θερμαϊκού, συνολικής έκτασης 126,6 χιλιάδων τ.μ. Με αμμώδες παραλιακό μέτωπο, μήκους περίπου 600 μ., το ακίνητο προσφέρεται για χρήσεις τουρισμού-αναψυχής και παραθεριστικής κατοικίας. Εντός της έκτασης υφίστανται παλαιές, εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις, υποδομές και διαμορφώσεις κάμπινγκ. Η περιοχή, λόγω της εγγύτητας με τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική και της εύκολης πρόσβασης, προσελκύει επισκέπτες από τη Βόρεια Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Στην αυριανή συνεδρίαση, αναμένεται να αναδειχθεί μετά την υποβολή βελτιωμένης προσφοράς ο προτιμητέος επενδυτής για την ιαματική πηγή και το κάμπινγκ Κονιαβίτη, που βρίσκεται στα Καμμένα Βούρλα. Το ακίνητο θεωρείται φιλέτο καθώς διαθέτει θαλάσσιο μέτωπο από αμμώδη παραλία, μήκους περίπου 1.150 μ., στο βόρειο όριο, ενώ το νότιο τμήμα βρίσκεται σε επαφή με την εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης και εκτείνεται ως εκτείνεται ως τις πευκόφυτες πλαγιές της οροσειράς του Καλλίδρομου. Η μοναδική προσφορά κατατέθηκε από την ισπανικών συμφερόντων εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων INMO PARCK INVEST.

Στη δεύτερη φάση το ΣΔΙΤ για τις φυλακές Κορυδαλλού

Η έγκριση της έναρξης της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού για τη μετεγκατάσταση των φυλακών Κορυδαλλού σε ακίνητο 100 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο θα βάλει μπρος τη ΣΔΙΤ, εκτιμώμενου ύψους 617,18 εκατ. ευρώ. Στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, οι τέσσερις συμμετέχοντες θα προσδιορίσουν το ακριβές αντικείμενο της σύμβασης, διάρκειας κατά μέγιστο 30 ετών. Πρόκειται για τις εταιρείες: Άβαξ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Μυτιληναίος.

Το έργο αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, προμήθεια εξοπλισμού, συντήρηση και τεχνική διαχείριση των υποδομών που θα στεγάσουν το νέο πρότυπο Δικαστικό Σωφρονιστικό Κατάστημα Αθηνών και τη Διεύθυνση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αττικής, στο παλαιό Στρατόπεδο «Αμερικανικής Ευκολίας». Η μετεγκατάσταση των φυλακών Κορυδαλλού στοχεύει στην αναμόρφωση της σωφρονιστικής πολιτικής και στην αποφόρτιση μιας ιδιαιτέρως επιβαρυμένης αστικής περιοχής.

Μένοντας στο χαρτοφυλάκιο των έργων του PPF, αναμένεται ακόμη η έγκριση των πρακτικών της επιτροπής αξιολόγησης προσφορών για τον αστικό περίπατο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Το αντικείμενου του έργου, προϋπολογισμού 23,72 εκατ. ευρώ, αφορά στη δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου, μήκους 13,5 χλμ., από τον ανισόπεδο κόμβο Ποσειδώνος – Κηφισού ως το Δημαρχείο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης.

Ουσιαστικά, το έργο που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης αφορά στην ενοποίηση της αστικής ακτογραμμής της Αττικής. Το συνολικό μήκος του «Αστικού Περιπάτου» είναι 22 χλμ., εκ των οποίων περίπου 9 χλμ. θα κατασκευαστούν από την Περιφέρεια Αττικής, τους δήμους της περιοχής και ιδιώτες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

volos-limani
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λιμάνι Βόλου: Τα έργα για τις ζημιές και η σκληρή κόντρα των διεκδικητών

Έργα αποκατάστασης ύψους 6,2 εκατ. που θα διαρκέσουν ένα χρόνο πρέπει να ξεκινήσουν στο λιμάνι του Βόλου, μετά τις ζημιές από τον Daniel. Θα εξαντλήσει τα νομικά μέσα η Goldair για να μην πάρει το λιμάνι ΟΛΘ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στρατηγική αναβάθμιση του λιμένα Κύμης για τη χάραξη Θαλάσσιας Εγνατίας

Το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Στόχος είναι η αποσυμφόρηση του Πειραιά και του οδικού δίκτυο Αλεξανδρούπολης – Θεσσαλονίκης – Αθήνας, με τη δημιουργία της Θαλάσσιας Εγνατία Οδού Αλεξανδρούπολη – Κύμη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναβαθμίζεται το λιμάνι Αλεξανδρούπολης με διαγωνισμό 24 εκατ. ευρώ

Προκηρύχθηκε από την ειδική μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση των υποδομών και την οδική σύνδεση με την Εγνατία. Στην τελική ευθεία και ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του λιμένα Λαυρίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η μάχη ισχυρών για το λιμάνι Ηρακλείου και το παιχνίδι των παρατάσεων

Στις 17 Σεπτεμβρίου αναμένεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η διαδικασία παίρνει χαρακτήρα τεστ για τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Κρίνεται αν θα σταματήσουν οι συνεχείς παρατάσεις σε διαγωνισμούς.