Φώτο: Shutterstock

Στα 98 δισ. ευρώ ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Ν. Ευρώπη

Το 2019 η Ισπανία είδε τον υψηλότερο κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου που ανήλθε στο 29% ακολουθούμενη από την Ελλάδα με 25%. Τεράστιες οι προοπτικές εξέλιξης.

Μια διόλου ευκαταφρόνητη δύναμη στην αγορά του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί, πλέον, αυτήν της Νότιας Ευρώπης, η οποία μάλιστα έχει ακόμη μεγάλα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Η αγορά της Νότιας Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, με τζίρο ηλεκτρονικού εμπορίου B2C της τάξης των €98 δισ. το 2019, ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ε.Ε., αντιπροσωπεύοντας το 15% του συνολικού κύκλου εργασιών του ευρωπαϊκού e-Commerce.

Ωστόσο, το μέγεθος της εξακολουθεί να είναι μικρότερο από το ένα τέταρτο του κύκλου εργασιών των €444 δισ. ευρώ της Δυτικής Ευρώπης, γεγονός που υπογραμμίζει πόσο μακριά βρίσκεται ο ευρωπαϊκός Νότος από το να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες του στο e-Commerce.

Πάντως, με μερίδιο 7,69%, του ΑΕΠ, που αποδίδεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η Νότια Ευρώπη κατατάσσεται πρώτη στην Ευρώπη (σ.σ. ως προς τη συμμετοχή του e-Commerce στο ΑΕΠ), Επίσης, η περιοχή, που περιλαμβάνει, εκτός από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Μάλτα, την Πορτογαλία και την Ισπανία, είδε το 2019 τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό αύξησης του κύκλου εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου μετά την Ανατολική Ευρώπη. Ειδικότερα, η αξία της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Νότια Ευρώπη πέρυσι αυξήθηκε 22,49%. 

Σύμφωνα με την “Ευρωπαϊκή Περιφερειακή Έκθεση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ευρώπη, 2020”, η χαμηλή χρήση του Διαδικτύου στην περιοχή και το σχετικά χαμηλό ποσοστό των ηλεκτρονικών αγοραστών είναι άλλες ενδείξεις για το τεράστιο δυναμικό που δεν έχει ακόμη αξιοποιηθεί. 

Προοπτικές

Η έρευνα, που παρουσίασαν από κοινού η “Ecommerce Europe” και η “EuroCommerce” και δημοσιοποίησε το Ε.Β.Ε.Π., δείχνει ότι, το 82% του πληθυσμού χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο και ότι το 55% του πληθυσμού που το χρησιμοποιεί, είναι αγοραστές ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτά τα στοιχεία καθιστούν την περιοχή δεύτερη στην Ευρώπη, μετά την Ανατολική Ευρώπη, η οποία έχει τα χαμηλότερα επίπεδα χρήσης Διαδικτύου και ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σε επίπεδο χωρών, η Κύπρος έχει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης ηλεκτρονικών αγοραστών, κατά 20% το 2019, με την Ισπανία και την Ελλάδα να ακολουθούν με σχεδόν 8%. Με αυτήν την άνοδο των αγοραστών στο Διαδίκτυο, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ο κύκλος εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου, επίσης, αυξάνεται.

Η Ισπανία είδε το 2019 τον υψηλότερο κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου (29%), ακολουθούμενη από την Ελλάδα με 25%. Παρά τη μεγάλη ανάπτυξη, η αξία της αγοράς σε απόλυτα μεγέθη έχει σημαντικές διαφορές. Η Ισπανία είχε το 2019 κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου €53 δισ., ποσό που την καθιστά τη μεγαλύτερη αγορά στη Νότια Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ήμισυ (54%) των συνολικών δαπανών της περιοχής. Ακολούθησε η Ιταλία με 32% και η Ελλάδα με 8%. Συγκριτικά, οι Έλληνες αγοραστές ξόδεψαν €7,5 δισ. online την ίδια χρονική περίοδο, ενώ στην Πορτογαλία το αντίστοιχο ποσό ήταν €5,6 δισ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις online αγορές στρέφονται οι καταναλωτές και μετά το lockdown

Στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψηφιακός μετασχηματισμός για την εφοδιαστική αλυσίδα

Οι συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού και οι νέες απαιτήσεις των πελατών ωθούν τις ελληνικές εφοδιαστικές αλυσίδες στον μετασχηματισμό τους για να αντιμετωπίσουν τις μελλοντικές προκλήσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Enterprise Greece: Ποιες αλλαγές έφερε στο διεθνές εμπόριο η πανδημία

Τα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στο εμπόριο και τις εξαγωγές διερεύνησε η διαδικτυακή συζήτηση (webinar) με θέμα: «O προστατευτισμός στο διεθνές εμπόριο στη μετά COVID-19 εποχή» που διοργάνωσε η Enterprise Greece.