ΓΔ: 2059.39 -0.75% Τζίρος: 209.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00

Αρχίζει ο διαγωνισμός για την «ιπτάμενη» περιφερειακή οδό στη Θεσσαλονίκη

Η Β’ φάση του διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί εντός του 2021, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου, με κόστος υλοποίησης 370 εκατ. ευρώ.

Ξεκίνησε η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover), καθώς υπεγράφη σήμερα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, η έγκριση των τευχών για την πρόσκληση της πρώτης φάσης της προεπιλογής των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό.

Η πρόσκληση δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια και η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 4-6 μήνες.

Η Β’ φάση του διαγωνισμού προβλέπεται να ξεκινήσει αμέσως μετά, με την κατάθεση των προσφορών, και να ολοκληρωθεί εντός του 2021, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

Πρόκειται για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες. Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση.

Το εκτιμώμενο κόστος υλοποίησης του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ.

«Το Flyover, αυτός ο αυτοκινητόδρομος – στολίδι, που όμοιος του δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα, αποτελεί έναν από τους τρεις άξονες του σχεδίου μας για τη συμπρωτεύουσα, μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και την αντιμετώπιση του προβλήματος του ΟΑΣΘ», τόνισε ο κ. Καραμανλής σε δηλώσεις του.

«Σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα και ο δείκτης τραυματισμών σχεδόν 14 φορές μεγαλύτερος. Ο νέος αυτοκινητόδρομος λοιπόν δεν θα βελτιώσει απλώς την καθημερινή ζωή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα σώσει ζωές», τόνισε ο κ. Καραμανλής. 

 

Το έργο είχε εξαγγείλει πέρυσι ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Στην ουσία θα κατασκευαστεί ένα νέο τμήμα του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης που θα εδράζεται σε γέφυρα, μήκους περίπου 3,5 χιλιομέτρων, η οποία θα υπερίπταται του σημερινού οδικού άξονα με στόχο να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και προς την Χαλκιδική.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αττική Οδός ανισόπεδος κόμβος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με συμβάσεις παραχώρησης «ξεκλειδώνει» το υπ. Υποδομών τα έργα της Αττικής

Το υπουργείο Υποδομών αναζητά νέο μοντέλο για έργα στην Αττική, από την Παράκαμψη Αττικής και την αστική σήραγγα Ηλιούπολης έως τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά, για ανάσα στο κυκλοφοριακό. Στο τραπέζι οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με λουκέτα σε εργοτάξια λόγω προσωρινών τιμών απειλούν οι κατασκευαστικές

Οι κατασκευαστικές εταιρείες ζητούν οριστικές τιμές για να αποφευχθούν δικαστικές διαμάχες που θα καθυστερήσουν τα έργα και προειδοποιούν για λουκέτο στα εργοτάξια αν δεν βρεθεί λύση.
Χρήστος Δήμας πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Επενδύουμε στο BIM και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υποδομών

Ο Υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας τόνισε ότι η υιοθέτηση της τεχνολογίας BIM αποτελεί κεντρικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των κατασκευών, με στόχο βιώσιμα και αποτελεσματικά έργα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aνάσα στο κυκλοφοριακό χάος της Δ. Αττικής θα δώσει ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά

Στην τελική ευθεία η προκήρυξη του κόμβου Σκαραμαγκά, μετά από 20 χρόνια καθυστερήσεων. Το έργο θα αποσυμφορήσει τη Δυτική Αττική από εκατοντάδες φορτηγά βελτιώνοντας την κυκλοφοριακή ροή από και προς Ασπρόπυργο, Θριάσιο, Σχιστό και Πειραιά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατασκευές: Το Ταμείο Ανάκαμψης τελειώνει, οι εθνικοί πόροι δεν φτάνουν

Ο κατασκευαστικός κλάδος ανησυχεί και αναζητά νέα χρηματοδοτικά εργαλεία με μεγαλύτερη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων καθώς το Ταμείο Ανάκαμψης οδεύει προς ολοκλήρωση και οι εθνικοί πόροι δεν φτάνουν.