ΓΔ: 905.04 -0.05% Τζίρος: 54.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Εντός χρονοδιαγραμμάτων οι επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη σε αεροδρόμια, λιμάνι και σιδηρόδρομο

«Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport συνεχίζεται κανονικά παρά την πανδημία του κορονοϊού», επισήμανε ο επικεφαλής της, A. Zinell, σημειώνοντας πως στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης υλοποιήθηκαν έργα 90 εκατ. ευρώ, που ολοκληρώνονται τέλος του 2020.

Προσηλωμένοι στα σχέδιά τους για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των φορέων που ..υπηρετούν, επιδεικνύοντας προσαρμοστικότητα στις συνθήκες που δημιουργεί η πανδημία του κορονοϊού, δήλωσαν στις τοποθετήσεις του, στο Thessaloniki Helexpo Forum, οι επικεφαλής σε αεροδρόμιο «Μακεδονία», Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport στην Ελλάδα συνεχίζεται κανονικά παρά την πανδημία του κορονοϊού», επισήμανε ο επικεφαλής της, Alexander Zinell, σημειώνοντας πως στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης υλοποιήθηκαν έργα ύψους 90 εκατ. ευρώ, τα οποία ολοκληρώνονται τέλος του 2020. «Το καλοκαίρι παραδόθηκαν τα 11 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειριζόμαστε. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα παραδοθούν και τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, της Κω και της Σαντορίνης», υπογράμμισε, δηλώνοντας περήφανος για το νέο τέρμιναλ στο "Μακεδονία", γνωστοποιώντας ότι τα εγκαίνια προγραμματίζονται τέλος 2020, αρχές 2021.

Υπογραμμίζοντας ότι ο κορονοϊός οδήγησε μέχρι και σε μηδενική κίνηση στα αεροδρόμια, ο κ . Zinell σημείωσε «ανακτήσαμε το 27% της κίνησης σε σχέση με πέρυσι, οπότε οι επιβάτες που διακινήθηκαν ανέρχονταν σε 30 εκατ. άτομα και σήμερα είμαστε στα 6,5 εκατ. άτομα»

Για το 2021 τόνισε ότι υπάρχει αβεβαιότητα, αλλά εκφράζοντας την ελπίδα του για βελτίωση, τόνισε «θα πρέπει να βρούμε νέους τρόπους αντιμετώπισης του κορονοϊού, θα μάθουμε να ζούμε με τον ιό και να ταξιδεύουμε με τα υγειονομικά μέτρα και με ασφάλεια».

Την ικανοποίησή του για την ανακοίνωση της πρόθεσης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για ένταξη σιδηροδρομικών έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης, εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, τονίζοντας ότι η εταιρεία μέσα στο 2019 μετακίνησε 20 εκατ. επιβάτες και 1,4 εκατ. τόνους αγαθών.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η μεγαλύτερη καθετοποιημένη σιδηροδρομική επιχείρηση στην Ευρώπη, είπε ο κ. Τσαλίδης και γνωστοποίησε ότι «έρχονται πέντε νέα τρένα στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και το πρώτο από αυτά θα κάνει το... ντεμπούτο του στη συγκεκριμένη γραμμή στις 25 Μαρτίου του 2021». Υπενθύμισε ότι τέλος του 2021, αρχές του 2022 το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 3 ώρες και 20 λεπτά και κάτω υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις ίσως και σε τρεις ώρες.

Γνωστοποίησε ότι μέχρι τέλος του 2021 η Θεσσαλονίκη αποκτά μια από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις συντήρησης τραίνων στην Ευρώπη και σημείωσε ότι με στοχευμένες επενδύσεις 2 δισ. ευρώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στοχεύει στην ανάπτυξη και αναβάθμιση του εθνικού σιδηροδρομικού συστήματος.

Εντός του χρονοδιαγράμματος βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ ΑΕ, επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να ανέλθει σε 200 εκατ. ευρώ, έναντι των 180 εκατ. ευρώ, που είχε προβλεφθεί.

Εξέφρασε την πεποίθησή του ότι Ιανουάριο ή Φεβρουάριο του 2021 θα αναδειχθεί ο ανάδοχος για την επέκταση τη 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και γνωστοποίησε ότι πραγματοποιείται εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού, αναβάθμιση του επιβατικού σταθμού, ενώ μέσα στους επόμενους δύο μήνες, θα υπάρξει ακτοπλοϊκή σύνδεση με Λήμνο-Χίο-Σάμο.

Μεταξύ άλλων σημείωσε ότι η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ στοχεύει σε ένα «πράσινο» λιμάνι και τόνισε ότι με ιδιωτικοποίηση και άλλων λιμένων στην Β. Ελλάδα θα δημιουργηθεί μια ευρύτερη αγορά.

«Πολιτική παρότρυνσης για επιτάχυνση των έργων», δήλωσε ότι θα ασκήσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΧΑ, τομεάρχης υποδομών και μεταφορών, Νίκος Παππάς, διευκρινίζοντας ότι η κριτική θα αφορά κυρίως τα χρονοδιαγράμματα. Τόνισε δε πως το νέο παραγωγικό μοντέλο, για το οποίο γίνεται αυτό τον καιρό μεγάλη συζήτηση, δεν μπορεί παρά να έχει στην «καρδιά» και στη φιλοσοφία του, τον άξονα των μεταφορών και των υποδομών.

Πρόταση το 20% των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης να πάει στις δημόσιες και κοινωνικές υποδομές, κατέθεσε από την πλευρά του ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Γιώργος Αρβανιτίδης. «Αυτή είναι η ιδανική στιγμή, δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα ευρώ από τους πόρους», είπε χαρακτηριστικά. Σημείωσε πως υπάρχει στασιμότητα στην εκτέλεση των έργων, τόνισε πως μέσα στην πανδημία αναδείχθηκε η ανεπάρκεια των δημόσιων υποδομών ενώ χαρακτήρισε «τραγικές» τις υποδομές στην Θεσσαλονίκη.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρ. Δήμας: Θα δοθούν πάνω από 500 εκ. ευρώ για έρευνα και ανάπτυξη

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας στην Ελλάδα υστερούμε στην ιδιωτική χρηματοδότηση στον τομέα δαπανών έρευνας και ανάπτυξης. Σημαντική η παρουσία των Microsoft, Pfizer, Amazon στη χώρα.
Forum
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου η υποβολή δηλώσεων εισοδήματος

Δέσμευση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλή για τον χρόνο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Τη δέσμευση της κυβέρνησης για μείωση των φόρων υπογραμμίζει ο υφυπουργός Οικονομικών, Απ. Βεσυρόπουλος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δισ. σε όλη την Ελλάδα

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι η κατασκευή σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα υπήρξε ένα «ανέκδοτο» τα τελευταία 30 χρόνια και σημείωσε ότι η κυβέρνηση απευθύνθηκε στη DG COMP και προχώρησε σε μεταρρύθμιση για να διορθώσει το πρόβλημα. 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φραγκογιάννης: Εκσυγχρονίζουμε τις υπηρεσίες οικονομικής διπλωματίας

Ο υφυπουργός Εξωτερικών αναφέρθηκε στα οφέλη της τεχνικής βοήθειας που θα λάβει η χώρα μας από τον ολλανδικό οργανισμό RVO. Η σημερινή εκδήλωση, όπως επεσήμανε, σηματοδοτεί την έναρξη αυτής της συνεργασίας.
Thessaloniki_real estate_akinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παρουσίαση τουριστικής καμπάνιας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

O περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απ. Τζιτζικώστας ανέφερε ότι τα 8.514 έργα, ύψους 2 δισ. που υλοποιούνται σε όλη την Περιφέρεια, πέρα από τις δράσεις που αφορούν τον τουρισμό, θα έχουν θετικό αντίκτυπο.