ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
tram, syntagma
Φωτο: Giorgos Zachos / SOOC

Κόλλησαν τον ιό της... αναβολής δύο μεγάλοι διαγωνισμοί για έργα

Τα περιοριστικά μέτρα προκαλούν καθυστερήσεις στην υποβολή προσφορών για διαγωνισμούς της Αττικό Μετρό και της ΕΡΓΟΣΕ. Τον Φεβρουάριο οι νέες προθεσμίες.

Με το …αριστερό μπαίνει η νέα χρονιά για τα δημόσια έργα, καθώς αρκετοί διαγωνισμοί μετατίθενται προς τα πίσω εξαιτίας των παρενεργειών της καραντίνας που διαρκεί πλέον περισσότερους από δύο μήνες.

Έτσι, αναβλήθηκε, για τρίτη φορά ο διαγωνισμός για την επέκταση του αμαξοστασίου του τραμ στο Ελληνικό, προϋπολογισμού 18,3 εκατ. ευρώ. Οι προσφορές στο διαγωνισμό που προωθεί η Αττικό Μετρό είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 18 Νοεμβρίου, αλλά μετά από δύο αναβολές τώρα θα κατατεθούν στις 22 Φεβρουαρίου.

Αλλά και στον διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση, κ.α. της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 66,85 εκατ. ευρώ, υπήρξε αναβολή. Οι προσφορές είχαν προγραμματιστεί για την προσεχή Δευτέρα, αλλά μετατέθηκαν για την 1η Φεβρουαρίου.

Στον διαγωνισμό της Αττικό Μετρό περιλαμβάνεται η κατασκευή νέου μεταλλικού κτιρίου/στεγάστρου, σε νέο χώρο εμβαδού 5 περίπου στρεμμάτων, παρακείμενο στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο τραμ, που θα εξυπηρετεί την εναπόθεση είκοσι δύο νέων οχημάτων τραμ σε 11 παράλληλες νέες τροχιές. Λόγω της επέκτασης του αμαξοστασίου και της διαχείρισης του αυξημένου σε αριθμό στόλου των οχημάτων τραμ, θα απαιτηθεί επέκταση και αναβάθμιση ορισμένων Ηλεκτρομηχανολογικών και Σιδηροδρομικών συστημάτων στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο. 

Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του αμαξοστασίου τραμ στο Ελληνικό για τη συντήρηση και την επισκευή των πρώτων 35 συρμών περιλαμβανόταν στο βασικό έργο του Τραμ που ολοκληρώθηκε το 2004. Μετά την ολοκλήρωση του αρχικού έργου, ακολούθησε η επέκταση του τροχιόδρομου Τραμ στη Βούλα και η Δυτική επέκταση του τροχιόδρομου στον Πειραιά, η κατασκευή του οποίου βρίσκεται σε τελικό στάδιο. Για τις ανάγκες της επέκτασης στον Πειραιά είναι σε εξέλιξη η προμήθεια 25 νέων συρμών τραμ. Ο υφιστάμενος χώρος εναπόθεσης οχημάτων τραμ δεν δύναται να εξυπηρετήσει τα νέα οχήματα και γι΄ αυτό το λόγο ήδη από το 2003 παραχωρήθηκε έκταση πέντε στρεμμάτων στην ΣΤΑΣΥ για την επέκταση του αμαξοστασίου. 

Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ  για το τμήμα Λάρισα – Βόλος εντάσσεται στο πρώτο κύμα διαγωνισμών της ΕΡΓΟΣΕ μαζί με την αναβάθμιση του τμήματος Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) – Οινόη προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ), το σύστημα τηλεπικοινωνιών (GSM-R και η προμήθεια φορητού εξοπλισμού) στα τμήματα Τιθορέα – Δομοκός, Κιάτο – Πάτρα και Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, προϋπολογισμού 46 εκατ. ευρώ (προκηρύχθηκε αυτή την εβδομάδα), τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού 117 εκατ. ευρώ, η δεύτερη φάση αναβάθμισης του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών και η σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Limani_Patra
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το... στοιχειωμένο τρένο για Πάτρα: Επτά χρόνια για μια διαλυμένη σύμβαση

Η Οδύσσεια για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση μετρά πάνω από μια δεκαετία. Διαλύθηκε η σύμβαση με την GD Infrastrutture και αναζητείται κατασκευαστής για το τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απέραντο εργοτάξιο γίνεται πάλι η Αττική: Τα κορυφαία έργα και τα εμπόδια

Οι μεγάλες αστικές αναπλάσεις σε Αθηναϊκή Ριβιέρα και Βοτανικό και οι πόλοι logistics σε Θριάσιο και Φυλή αλλάζουν τον χάρτη. Έργα άνω των 10 δισ. στα σκαριά. Πού «κολλάνε» η Γραμμή 4 του μετρό και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκε το πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027» με προϋπολογισμό 2,2 δισ.

Πρόκειται για το πέμπτο κατά σειρά τομεακό πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ που παίρνει το πράσινο φως, μέσα σε λίγες εβδομάδες από την ΕΕ σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννη Τσακίρη.
Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαίνουν ιδιώτες σε έργα αποχέτευσης μετά το πρέσινγκ από Βρυξέλλες

Μελέτη για τη σκοπιμότητα υλοποίησης έργων διαχείρισης αστικών λυμάτων με σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτών ετοιμάζεται να αναθέσει το υπ. Περιβάλλοντος. Με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απειλείται η Ελλάδα.