tram, syntagma
Φωτο: Giorgos Zachos / SOOC

Κόλλησαν τον ιό της... αναβολής δύο μεγάλοι διαγωνισμοί για έργα

Τα περιοριστικά μέτρα προκαλούν καθυστερήσεις στην υποβολή προσφορών για διαγωνισμούς της Αττικό Μετρό και της ΕΡΓΟΣΕ. Τον Φεβρουάριο οι νέες προθεσμίες.

Με το …αριστερό μπαίνει η νέα χρονιά για τα δημόσια έργα, καθώς αρκετοί διαγωνισμοί μετατίθενται προς τα πίσω εξαιτίας των παρενεργειών της καραντίνας που διαρκεί πλέον περισσότερους από δύο μήνες.

Έτσι, αναβλήθηκε, για τρίτη φορά ο διαγωνισμός για την επέκταση του αμαξοστασίου του τραμ στο Ελληνικό, προϋπολογισμού 18,3 εκατ. ευρώ. Οι προσφορές στο διαγωνισμό που προωθεί η Αττικό Μετρό είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 18 Νοεμβρίου, αλλά μετά από δύο αναβολές τώρα θα κατατεθούν στις 22 Φεβρουαρίου.

Αλλά και στον διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση, κ.α. της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 66,85 εκατ. ευρώ, υπήρξε αναβολή. Οι προσφορές είχαν προγραμματιστεί για την προσεχή Δευτέρα, αλλά μετατέθηκαν για την 1η Φεβρουαρίου.

Στον διαγωνισμό της Αττικό Μετρό περιλαμβάνεται η κατασκευή νέου μεταλλικού κτιρίου/στεγάστρου, σε νέο χώρο εμβαδού 5 περίπου στρεμμάτων, παρακείμενο στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο τραμ, που θα εξυπηρετεί την εναπόθεση είκοσι δύο νέων οχημάτων τραμ σε 11 παράλληλες νέες τροχιές. Λόγω της επέκτασης του αμαξοστασίου και της διαχείρισης του αυξημένου σε αριθμό στόλου των οχημάτων τραμ, θα απαιτηθεί επέκταση και αναβάθμιση ορισμένων Ηλεκτρομηχανολογικών και Σιδηροδρομικών συστημάτων στο υφιστάμενο αμαξοστάσιο. 

Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του αμαξοστασίου τραμ στο Ελληνικό για τη συντήρηση και την επισκευή των πρώτων 35 συρμών περιλαμβανόταν στο βασικό έργο του Τραμ που ολοκληρώθηκε το 2004. Μετά την ολοκλήρωση του αρχικού έργου, ακολούθησε η επέκταση του τροχιόδρομου Τραμ στη Βούλα και η Δυτική επέκταση του τροχιόδρομου στον Πειραιά, η κατασκευή του οποίου βρίσκεται σε τελικό στάδιο. Για τις ανάγκες της επέκτασης στον Πειραιά είναι σε εξέλιξη η προμήθεια 25 νέων συρμών τραμ. Ο υφιστάμενος χώρος εναπόθεσης οχημάτων τραμ δεν δύναται να εξυπηρετήσει τα νέα οχήματα και γι΄ αυτό το λόγο ήδη από το 2003 παραχωρήθηκε έκταση πέντε στρεμμάτων στην ΣΤΑΣΥ για την επέκταση του αμαξοστασίου. 

Ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ  για το τμήμα Λάρισα – Βόλος εντάσσεται στο πρώτο κύμα διαγωνισμών της ΕΡΓΟΣΕ μαζί με την αναβάθμιση του τμήματος Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) – Οινόη προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ), το σύστημα τηλεπικοινωνιών (GSM-R και η προμήθεια φορητού εξοπλισμού) στα τμήματα Τιθορέα – Δομοκός, Κιάτο – Πάτρα και Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, προϋπολογισμού 46 εκατ. ευρώ (προκηρύχθηκε αυτή την εβδομάδα), τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού 117 εκατ. ευρώ, η δεύτερη φάση αναβάθμισης του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών και η σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε... slow motion τα έργα μετρό: Τι θα γίνει με τη γραμμή 2

Στο τέλος του 2021 η προκήρυξη για τα έργα στο τμήμα Ανθούπολη - Ίλιον, καθυστερήσεις από την Αττικό Μετρό και στη γραμμή 3, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. «Ακινησία» και στη γραμμή 4 παρά τη λήξη του διαγωνισμού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Νυστέρι» με 20 αλλαγές για τα έργα, «στοπ» σε υπερβολικές εκπτώσεις

Οι κατασκευαστικές θα είναι υποχρεωμένες να αιτιολογούν υψηλές εκπτώσεις και θα επιβαρύνονται με υψηλή εγγύηση καλής εκτέλεσης. Τι προβλέπει το νομοσχέδιο που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση.