ΓΔ: 1776.28 1.47% Τζίρος: 146.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:51:35
Φώτο: Shutterstock

Παρέλαση... μνηστήρων για τρία λιμάνια, το καλοκαίρι οι προσφορές

Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από την Ελλάδα και το εξωτερικό προσελκύουν οι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.

Στο τέλος Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου αναμένεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τα τρία περιφερειακά λιμάνια που πωλεί ή παραχωρεί το ΤΑΙΠΕΔ μέσω αντίστοιχων διαγωνισμών που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Μέσα στον Μάρτιο θα έχει ξεκαθαρίσει και η εικόνα για τους ομίλους που περνούν στο δεύτερο και τελικό στάδιο των διαγωνισμών πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.), και του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) καθώς και για την παραχώρηση του προβλήτα «Φίλιππος Β’» στο λιμάνι της Καβάλας.

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να προκηρύξει μέσα στο επόμενο τρίμηνο και τους διαγωνισμούς για την πώληση των Οργανισμών Λιμένων σε Βόλο και Ηράκλειο, καθώς και την παραχώρηση του νέου λιμανιού της Πάτρας.

Το ενδιαφέρον για τα λιμάνια, όπως έδειξαν οι πρώτοι τρεις διαγωνισμοί, είναι εξαιρετικά μεγάλο, κυρίως από εγχώριους ομίλους από το χώρο της ναυτιλίας και των logistics. Παράδειγμα είναι ο διαγωνισμός για το 67% του Ο.Λ.ΗΓ. όπου εκδήλωσαν ενδιαφέρον ο ΟΛΘ, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed – Μινωϊκές Γραμμές, η Aegean Oil, η Attica Συμμετοχών, η Danthia Shipping, η MRG, η Portek International, η Quintana Infrastructure & Development καθώς και η κοινοπραξία Archirodon – ΑΝΕΚ – Trident Hellas.

Η αμερικανική Quintana Infrastructure & Development εκδήλωσε ενδιαφέρον και για το 67% του Ο.Λ.Α. όπου εμφανίστηκε και δεύτερη εταιρεία από ΗΠΑ, η Black Summit, που συμμετέχει σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Euroports και την EFA Group. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης διεκδικούν, επίσης, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την Goldair Cargo και τη γαλλική Bollore, αλλά και ο ΟΛΘ.

Τέλος για τον προβλήτα «Φίλιππος Β» του λιμανιού της Καβάλας, ενδιαφέρονται η κοινοπραξία της Goldair Cargo με τις IMG και Imerys, ο ΟΛΘ, η Quintana Infrastructure & Development, η PFIC Ltd που φέρεται να συνδέεται με τον Λ. Λαυρεντιάδη, αλλά και η κοινοπραξία Black Summit – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

volos-limani
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λιμάνι Βόλου: Τα έργα για τις ζημιές και η σκληρή κόντρα των διεκδικητών

Έργα αποκατάστασης ύψους 6,2 εκατ. που θα διαρκέσουν ένα χρόνο πρέπει να ξεκινήσουν στο λιμάνι του Βόλου, μετά τις ζημιές από τον Daniel. Θα εξαντλήσει τα νομικά μέσα η Goldair για να μην πάρει το λιμάνι ΟΛΘ.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ: Γιατί οι επενδυτές «ανακαλύπτουν» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ιστορικές επιδόσεις το 2024, μερισματική απόδοση 6,6% και έγκριση του Master Plan για να προχωρήσουν οι βαλτωμένες επενδύσεις, που θα φέρουν τον ΟΛΘ μπροστά από τα άλλα λιμάνια των Βαλκανίων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στυλιανίδης: Στόχος η Θεσσαλονίκη να καταστεί κύριος λιμένας των Βαλκανίων

Η εφαρμογή του Master Plan για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επικυρώθηκε με Προεδρικό Διάταγμα. Βάσει των όρων της εν λόγω σύμβασης, ο ΟΛΘ υποχρεούται να υλοποιήσει επενδύσεις αξίας 180 εκατ. ευρώ