ΓΔ: 888.88 -1.90% Τζίρος: 40.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:00:12 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΥΠΕΝ

Σδούκου: Έρχεται το θεσμικό πλαίσιο για τα σημεία ανεφοδιασμού LNG

Στη δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση σημείων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) προχωράνε τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν στη δημιουργία του

Για τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το φυσικό αέριο και το βιομεθάνιο, στην επίτευξη του στόχου για πιο πράσινες μετακινήσεις, μίλησε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, στη διαδικτυακή εκδήλωση Blue Corridor. Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκε στα βήματα που κάνει η χώρα μας και στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την επιτάχυνση της μετάβασης στην κινητικότητα χαμηλών ρύπων.

Μιλώντας για τα βήματα που είναι απαραίτητα ώστε η χώρα μας να καλύψει το χαμένο έδαφος, η κυρία Σδούκου ανέφερε τα εξής: «Η στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού, που είναι απαραίτητο για τη διείσδυση του φυσικού αερίου στις μετακινήσεις, προβλέπει, μέσα στην επόμενη πενταετία, ένα δίκτυο 50 πρατηρίων, εκ των οποίων τα 39 θα έχουν τη “σφραγίδα” της ΔΕΠΑ Εμπορίας». Στρατηγική που βασίζεται στην εκτίμηση, με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα, ότι ο αριθμός των οχημάτων CNG την προσεχή πενταετία θα αγγίξει στη χώρα μας τα 40.000 οχήματα. Δηλαδή περίπου το 0,7% της συνολικής αγοράς οχημάτων το 2025.

Επίσης, όπως είπε, τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν στη δημιουργία του θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση σημείων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

«Η υποκατάσταση των πιο “βρώμικων”, συμβατικών καυσίμων, δηλαδή πετρελαίου και λιγνίτη, από το πιο “καθαρό” φυσικό αέριο, αποτελεί ένα ενδιάμεσο βήμα για να κάνει η χώρα μας το άλμα στις πράσινες μετακινήσεις» επισήμανε η Γενική Γραμματέας. Ειδικότερα, το φυσικό αέριο, κατά την καύση του, είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον με περίπου 15% λιγότερες εκπομπές σε σχέση με τους κινητήρες πετρελαίου και 25% λιγότερες εκπομπές CO₂ σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης.

Όπως σημείωσε, κατά την ομιλία της, «στην Ευρώπη ήδη η μετακίνηση με φυσικό αέριο αποτελεί αναδυόμενη τάση, την οποία οφείλουμε να στηρίξουμε». Στη χώρα μας, η χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για επιβατικά και ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για βαρέα οχήματα, προβλέπεται ήδη από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

«Στοχεύουμε, ακόμη, στην περαιτέρω ενίσχυση των εναλλακτικών καυσίμων. Στρεφόμαστε προς το βιομεθάνιο ή ανανεώσιμο φυσικό αέριο, το οποίο θεωρείται διεθνώς ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθιστώντας τα οχήματα που το χρησιμοποιούν περιβαλλοντικά ουδέτερα. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη της αγοράς βιομεθανίου, τόσο για έγχυσή του στο δίκτυο του φυσικού αερίου, όσο και για τη χρήση του ως καύσιμο μεταφορών» είπε η κυρία Σδούκου, επισημαίνοντας ότι η χρήση του θα συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου για αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ στις μεταφορές στο 14% το 2030.

Στο πλαίσιο δε του οράματος για την κλιματική ουδετερότητα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχωρά στην κατάρτιση της μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την προώθηση μιας οικονομίας με βάση το υδρογόνο. Προς αυτή την κατεύθυνση, πριν λίγες ημέρες, η Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών και η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, υπέγραψαν πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μη δεσμευτικού χαρακτήρα, για τη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων στο Σημαντικό Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος- ΣΕΚΕΕ (Important Project of Common European Interest – IPCEI) στη βιομηχανική αλυσίδα αξίας «Τεχνολογίες και Συστήματα Υδρογόνου».

 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινά η κατασκευή δικτύου φυσικού αερίου σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή

Παράλληλα με τις εργασίες κατασκευής θα πραγματοποιούνται συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών, καλύπτοντας τις ενεργειακές ανάγκες για νοικοκυριά, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, βιομηχανίες, αλλά και δημόσια κτίρια.
kostas-skrekas-energeia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Σύζευξη ελληνικής - βουλγαρικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας

Η ελληνική αγορά λειτουργεί ήδη σε σύζευξη με την ιταλική και η ολοκλήρωση της σύζευξης με την βουλγαρική ως το τέλος του χρόνου, σημείωσε ο κ. Σκρέκας, θα οδηγήσει σε αύξηση του ανταγωνισμού.
DEDA
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΔΑ: Ξεκινά η υλοποίηση των έργων δικτύου φυσικού αερίου σε 34 πόλεις

Τα έργα, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνονται στο εγκεκριμένο από τη ΡΑΕ Πρόγραμμα Ανάπτυξης της ΔΕΔΑ 2021-2025 προβλέπουν την κατασκευή 1860 χλμ. δικτύου και την πραγματοποίηση 68.000 συνδέσεων καταναλωτών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ στο δεκαετές πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ

Όπως υπογράμμισε ο υπουργός, το δεκαετές πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ, ενώ πάνω από 300 εκατ. ευρώ είναι οι επενδύσεις που προγραμματίζει η ΔΕΔΑ την επόμενη 5ετία.
kostas-skrekas-energeia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Να εξαλείψουμε την ενεργειακή φτώχεια με φυσικό αέριο

Το πρόγραμμα του υπ. Περιβάλλοντος έχει προϋπολογισμό 4,69 εκατ. ευρώ και απευθύνεται σε νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα. Μέχρι τι ποσό φτάνει η επιχορήγηση που θα δοθεί στους ωφελούμενους.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχεδιασμός για εξαγωγή φυσικού αερίου από Αν. Μεσόγειο στην Ευρώπη

Οι υπουργοί ενέργειας της Ελλάδας, του Ισραήλ, της Κύπρου, της Βουλγαρίας, της Ουγγαρίας και της Σερβίας αποφάσισαν να συστήσουν ομάδα εργασίας με συμμετοχή ειδικών για να αξιολογήσουν τις λεπτομέρειες των δυνητικών εξαγωγών φυσικού αερίου.