ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτό: Μαριάννα Σκυλακάκη, Αρχισυντάκτρια ΑθηΝΕΑ, Graham Miller, Chairman, Considerate Hoteliers UK, Gregory Miller, Executive Director Center for Responsible Travel (CREST), Jeremy Sampson, CEO Travel Foundation UK, Rundy Durband, CEO Global Sustainable Tourism Council, (GSTC), Ελένη Ανδρεάδη, Director of Sustainability Sani-Ikos. Delphi Economic Forum

Απαραίτητη η «στροφή» του τουρισμού στην ποιότητα από την ποσότητα

Η πανδημία του κορoνοϊού έχει βοηθήσει στο να υπάρξει μία καλύτερη αντίληψη ότι αυτό που προέχει είναι η υγεία του περιβάλλοντος, σύμφωνα με τον Γκρέγκορι Μίλερ της Travel Foundation.

O Πρόεδρος της Considerate Hoteliers, κ. Γκράχαμ Μίλερ, o Διευθύνων Σύμβουλος του Center for Responsible Travel, κ. Γκρέγκορι Μίλερ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Travel Foundation, κ. Τζέρεμι Σάμσον,  ο Διευθύνων Σύμβουλος του Global Sustainable Tourism Council (GSCT) κ. Ράντι Ντούρμπαντ και η κ. Ελένη Ανδρεάδη, Director of Sustainability στον όμιλο Sani/Ikos, συνομίλησαν για τον τουρισμό και πως μπορεί η Ελλάδα να γίνει ένας πιο βιώσιμος τουριστικός προορισμός. Τη συζήτηση που διεξάγεται στo πλαίσιo των συζητήσεων του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, το οποίο  τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, συντόνισε η κ. Μαριάννα Σκυλακάκη, Αρχισυντάκτρια του ΑθηΝΕΑ.

Ο κ. Γκράχαμ Μίλερ του Center for Responsible Travel είπε στην τοποθέτησή του ότι οι εταιρίες δεν γίνεται πλέον να μην επενδύουν σε βιώσιμη ανάπτυξη. Μία εταιρία που επενδύει, ώστε να γίνει πιο οικολογική, έχει καλύτερη δημοσιότητα από μία εταιρία που δεν επενδύει στον τομέα αυτό. Οι εταιρείες μάλιστα που δεν ασχολούνται με το να εξελίξουν τα προϊόντα τους, ώστε να είναι πιο βιώσιμα και οικολογικά, βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο της αρνητικής διαφήμισης, κάτι που με την τεχνολογία είναι πολύ εύκολο να συμβεί.

Οι επενδύσεις σε σύγχρονα μέσα για την εξοικονόμηση ενέργειας και νερού για παράδειγμα, δεν είναι απαραίτητα και ακριβές επενδύσεις, αλλά έχουν μεγάλο και θετικό αντίκτυπο.  Για παράδειγμα, με μία μικρή παρέμβαση να σβήνουν τα φώτα, όταν ο καλεσμένος ενός ξενοδοχείου δεν είναι στο δωμάτιο, με σένσορες, μια εταιρεία μπορεί να εξοικονομήσει έως και 15% στο κόστος ενέργειας του δωματίου αυτού. 

«Μάλιστα, θα σας έλεγα ότι εγώ, ως καθηγητής, θα έδινα με ευχαρίστηση μία συστατική επιστολή σε έναν φοιτητή μου για μία εταιρία που ακολουθεί καλές πρακτικές στον τομέα αυτόν και όχι για κάποια άλλη εταιρία που δεν ασχολείται με την οικολογία και την προστασία του περιβάλλοντος. Πιστεύω ότι οι ταλαντούχοι νέοι ενδιαφέρονται να έχουν στο βιογραφικό τους ότι εργάζονται για μία εταιρία με καλές πρακτικές», είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Ντούρμπαντ του Global Sustainable Tourism Council είπε ότι η πανδημία μας έχει κάνει όλους σοφότερους ταξιδιώτες, που τώρα αναζητούμε προορισμούς που σέβονται το περιβάλλον.  «Τα τελευταία 5-10 χρόνια αυτή είναι η τάση στον τουρισμό.  Θα τολμούσαν όμως να πω ότι αυτό παρατηρείται άνισα στην κοινωνία, είναι ένα χαρακτηριστικό των μορφωμένων, των διαβασμένων και ευαισθητοποιημένων επισκεπτών. Επίσης είναι γεγονός ότι οι ταξιδιώτες δεν ρωτούν πολλά για ένα ξενοδοχείο πριν το επισκεφτούν, αλλά τους ικανοποιεί αν όταν φτάσουν σε αυτό δουν ότι αυτό ακολουθεί οικολογικές και καλές πρακτικές. Οι νέοι κάτω των 35 ετών είναι πιο ευαισθητοποιημένοι, και ειδικά τώρα μετά την πανδημία, δίνουν ιδιαίτερη αξία στο τι είναι πραγματικά σημαντικό στη ζωή», συμπλήρωσε.

Η κα. Ανδρεάδη του Ομίλου Sani/Ikos μίλησε για τον όμιλο ξενοδοχείων που διευθύνει στο τμήμα βιωσιμότητας και είπε ότι το σημαντικό είναι να εκπαιδευτεί σωστά το προσωπικό στα θέματα αυτά.  Μίλησε για τη σημασία που δίνουν σε καλές πρακτικές οι νέοι και τόνισε ότι το δίλημμα δεν είναι να έχεις κέρδος ή να ακολουθείς «πράσινες πρακτικές».  Αυτά τα δύο στοιχεία μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά σε μία επένδυση. Μάλιστα είπε ότι η εταιρία της έχει καταφέρει να έχει σε όλα τα ξενοδοχεία του ομίλου πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας, ενώ ένα ξενοδοχείο είναι ήδη plastic free.  Mάλιστα τόνισε ότι στόχος είναι σύντομα όλα τα ξενοδοχεία του ομίλου να είναι zero waste. Η επιτυχία τέτοιων πρακτικών είναι η ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων αλλά κυρίως των εργαζόμενων σε αυτά.

Ο κ. Γκρέγκορι Μίλερ της Travel Foundation τόνισε από την πλευρά του ότι πρέπει να υπάρξει μία στροφή της βιομηχανίας του τουρισμού από την ποσότητα στην ποιότητα. Ο υπερ-τουρισμός είναι μία απειλή για την βιωσιμότητα αρκετών περιοχών. Η πανδημία του κορωνοϊού έχει βοηθήσει στο να υπάρξει μία καλύτερη αντίληψη ότι αυτό που προέχει είναι η υγεία του περιβάλλοντος, η χρήση τεχνολογία που βοηθά στην διατήρηση του περιβάλλοντος και η μη κατάχρηση των φυσικών πόρων ενός μέρους. 

Με αυτή την άποψη συμφώνησε και ο κ. Τζέρεμι Σάμσον του Global Sustainable Tourism Council ο οποίος είπε ότι οι τουρίστες που ξοδεύουν τα περισσότερα δεν είναι κατ’ ανάγκη και οι προτιμητέοι, καθώς, αυτό που έχει σημασία είναι όχι τι ξοδεύει κανείς αλλά τι οικολογικό αποτύπωμα αφήνει, με ένα ταξίδι του. «Αν δεν είναι ένα οικοσύστημα υγιές, αν εξαντλούμε τους φυσικούς πόρους ενός τόπου, τότε το οικολογικό μας αποτύπωμα είναι μεγάλο και κακό και δεν έχει σημασία αν έχει αποφέρει κέρδος. Σε όλα, όπως και στον τουρισμό, πρέπει να υπάρξει ισορροπία.  Ακόμη και στην κατανάλωση τροφών, που πρέπει να είναι η διατροφή ισορροπημένη μεταξύ κρέατος και λαχανικών. Συνεπώς αυτό που προέχει είναι η ποιότητα στη ζωή μας και όχι η ποσότητα», είπε καταλήγοντας.

Τη συζήτηση συντόνισε η Αρχισυντάκτρια του ΑθηΝΕΑ, κα Μαριάννα Σκυλακάκη. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 14,4% της κίνησης στα αεροδρόμια της χώρας το α΄τρίμηνο του 2024

Σύμφωνα με τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία Μαρτίου, το σύνολο των διακινούμενων επιβατών (αφίξεις και αναχωρήσεις εξωτερικού και εσωτερικού) έφτασε φέτος τους 243.314, έναντι 207.928 επιβατών τον Μάρτιο του 2023. 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση κρατήσεων έως 5% για την Ελλάδα από Ολλανδούς και Βέλγους

Η αύξηση αυτή, σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον και την αισιοδοξία που εκφράστηκαν από τους Tour Operators, δείχνουν ότι η τουριστική σεζόν 2024 αναμένεται να είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη για την Ελλάδα.