ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:04:49 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Κατακτά νέες αγορές η ελληνική στέβια, στήνεται το πρώτο εργοστάσιο

Στη Γαλλία διεισδύει το ελληνικό προϊόν, ενώ ο συνεταιρισμός Stevia Hellas επιδιώκει να φέρει στη χώρα την παραγωγή του τελικού προϊόντος, μέσω της δημιουργίας εργοστασίου.

Η πανδημία έδωσε νέα ώθηση στην κουλτούρα της υγιεινής διατροφής αυξάνοντας σημαντικά την ζήτηση για προϊόντα όπως η στέβια, με τον ελληνικό συνεταιρισμό Stevia Hellas να ετοιμάζεται να «χτυπήσει» δυναμικά τη γαλλική αγορά και να σχεδιάζει το βήμα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ενώ ταυτόχρονα έχει βάλει μπροστά τις μηχανές για την δημιουργία εργοστασίου στην περιοχή της Λαμίας.

Η στέβια μετατρέπεται σε μια βιομηχανία με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς εκτιμάται πως μελλοντικά θα αντικαταστήσει τουλάχιστον το 25% των προϊόντων που περιέχουν ζάχαρη.  Όπως αναφέρει η συμβουλευτική εταιρεία Research and Markets oι πωλήσεις στέβιας παγκοσμίως αναμένεται να διπλασιαστούν σχεδόν στα 736 εκατ. ευρώ μέχρι το 2024, με τον Andrew Ohmes, πρόεδρο του εμπορικού τμήματος του Διεθνούς Συμβουλίου Στέβια, να αναφέρει πως η κατανάλωση στέβιας θα αυξηθεί κατά 19-21% τα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια.

Σε αυτή την ολοένα και αυξανόμενη αγορά, ο ελληνικός συνεταιρισμός Stevia Hellas θέλει να κοντράρει τους μεγαλύτερους παραγωγούς στέβιας παγκοσμίως όπως είναι η Κίνα, το Περού και η Παραγουάη, ενώ η επιβολή επιπλέον φόρου σε προϊόντα που περιέχουν ζάχαρη σε ευρωπαϊκές χώρες δίνει ώθηση στα σχέδια του συνεταιρισμού για περαιτέρω ανάπτυξη.

Το 2012 στην περιοχή της Λαμίας δημιουργήθηκε ένας συνεταιρισμός για την καλλιέργεια στέβιας όπου συμμετείχαν λίγα μέλη που πίστευαν σε μια καινοτόμα ιδέα. Πλέον ο συνεταιρισμός που αριθμεί σήμερα 60 μέλη και περίπου 20 συνεργαζόμενους παραγωγούς, από το 2018 έχει καταφέρει να βρίσκεται σε ανοδική πορεία, βελτιώνοντας την κερδοφορία του, ενώ αυξάνει επίσης το αποτύπωμα του στην γαλλική αγορά μετά τη συμφωνία με την Cristalco που θα φέρει τα προϊόντα της Stevia Hellas στα γαλλικά ράφια των σούπερ μάρκετ.

Η Stevia Hellas αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό φύλλων στέβιας στην Ευρώπη και συνεργάζεται με ευρωπαϊκούς κολοσσούς τροφίμων εκτός της Cristalco, όπως οι γερμανικές Dohler και Teekanne, ενώ συνεργάζεται με ελληνικές βιομηχανίες όπως οι Green Cola, Δέλτα, Κρι Κρι.

Το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου της Stevia Hellas, προέρχεται από τις εξαγωγές που αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% του κύκλου εργασιών. Ο συνεταιρισμός εξάγει σε 15 χώρες και έχει σημαντική παρουσία σε Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, και Βέλγιο, ενώ στοχεύει να ανοιχτεί και σε νέες αγορές όπως η Ελβετία και η Αυστρία.

Παράλληλα ο συνεταιρισμός που δεν περιορίζεται μόνο στην προμήθεια φύλλων στέβιας σε μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων, αφού αναπτύσσει και το δικό του brand, το La Mia Stevia, βρίσκεται σε συζητήσεις με την αμερικανική αλυσίδα τροφίμων Whole Foods για την αποστολή προϊόντων στέβιας, με την προσπάθεια ωστόσο να παραμένει «παγωμένη» ελέω πανδημίας.

Η στροφή των καταναλωτών στην πιο υγιεινή διατροφή που ενισχύθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας, ενίσχυσε την θέση του συνεταιρισμού με την παραγωγή να υπολογίζεται πως ξεπέρασε τους 100 τόνους το 2020. Ο τζίρος που το 2019 ήταν στο 0,5 εκατ. ευρώ εκτιμάται πως το 2020 ενισχύθηκε κατά 27%, ενώ στο πρώτο τετράμηνο του 2021 σημειώνει διψήφια άνοδο.

Προχωρά το επενδυτικό πλάνο

Καθώς η ζήτηση για στέβια αυξάνεται, ο συνεταιρισμός σχεδιάζει να λανσάρει το καλοκαίρι υγρή στέβια και αργότερα το φθινόπωρο στέβια με φυτικές ίνες. Επεκτείνεται επίσης και το δίκτυο καλλιεργητών, καθώς από τα περίπου 100 στρέμματα που είχε ξεκινήσει ο συνεταιρισμός, πλέον καλλιεργούνται 500 στρέμματα, ενώ εκτός από την περιοχή της Λαμίας, έχουν δημιουργηθεί farm spots σε Ορχομενό, Αταλάντη, Λάρισα, ακόμα και σε Κομοτηνή, Ξάνθη.

Παράλληλα ο συνεταιρισμός τρέχει το επενδυτικό του πλάνο που στην πρώτη του φάση υπολογίζεται στα 7 εκατ. ευρώ και αφορά τη μεταφορά των εγκαταστάσεών του σε νέα τοποθεσία, με την πρώτη φάση να υπολογίζεται πως θα στοιχίσει 1,5 εκατ. ευρώ.

Το κλειδί για την αύξηση των εσόδων και της εγχώριας προστιθέμενης αξίας είναι η παραγωγή τελικού προϊόντος. Ο συνεταιρισμός έχει βάλει μπροστά τη δημιουργία μονάδας επεξεργασίας των φύλλων στέβιας στην Ελλάδα στην περιοχή της Λαμίας, ενώ μέχρι τώρα στέλνει τα φύλλα στο εργοστάσιο της Cristalco στη Γαλλία όπου γίνεται η επεξεργασία και η παραγωγή των προϊόντων. Το εγχείρημα έχει την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (EIB), που έχουν ανάψει το «πράσινο φως» για τη μελέτη που αγορά την κατασκευή του.

Το εργοστάσιο αναμένεται να ξεκινήσει την λειτουργία του το 2023, ενώ η πλήρης ολοκλήρωσή του θα πραγματοποιηθεί μέχρι το 2025, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, με τον συνεταιρισμό να στοχεύει στη μείωση του κόστους παραγωγής. Επίσης, καθώς η αγορά της στέβιας μεγαλώνει σε παγκόσμιο επίπεδο, το εργοστάσιο της Λαμίας θα ενισχύσει σημαντικά την ευρωπαϊκή παραγωγή προϊόντων στέβιας ανακόπτοντας τις κινεζικές εισαγωγές.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

papastratos-stevia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στηρίζει τη μετάβαση των καπνοκαλλιεργητών σε στέβια η Παπαστράτος

Το πρόγραμμα Αναγεννητικής Καλλιέργειας της Παπαστράτος σε συνεργασία με την Stevia Hellas θα αυξήσει κατά 100 στρέμματα την ελληνική καλλιέργεια στέβιας. Στα 700-800 ευρώ ανά στρέμμα τα κέρδη προ φόρων για τους καλλιεργητές.
super market, trofima, emporio, times
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε βασική επιλογή των καταναλωτών εξελίσσονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Σταθερά κερδίζουν «έδαφος» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι των καταναλωτών που θεωρούν ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα αξίζουν τα λεφτά τους. «Αντίβαρο» οι προσφορές των επώνυμων προϊόντων.
vitalis-feta-dodoni
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιωάννης Βιτάλης: Σοβαρός κίνδυνος ανεπανόρθωτης ζημιάς στις εξαγωγές φέτας

Ο πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Φέτας και αντιπρόεδρος της Δωδώνη μιλώντας στο Business Daily κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα περιστατικά νοθείας φέτας που υπονομεύουν το εθνικό μας προϊόν.
super market, trofima, emporio, prosfores
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεφουσκώνει ο τζίρος των σούπερ μάρκετ μετά την «έκρηξη» του 2020

Μετά το ρεκόρ αύξησης σχεδόν κατά 10% στις έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 1% το α' εξάμηνο και αναμένεται να είναι ελαφρώς μειωμένες το 2021.