ΓΔ: 1033.44 0.37% Τζίρος: 106.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
odos_pyrgos

Στα τέλη του 2024 θα ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

Όπως ανέφερε στη Βουλή, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής, το έργο μετά από ταλαιπωρία 15 ετών βρίσκεται στην τελική ευθεία και μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2023 θα έχει παραδοθεί ένα κομμάτι του έργου.

Μέχρι τέλος του 2022 θα υπάρχει ένα δευτερογενές ασφαλές οδικό δίκτυο και μέχρι τέλος του 2024 θα παραδοθεί ολοκληρωμένο το έργο για τον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος με ένα μοντέρνο, εκσυγχρονισμένο και ασφαλές οδικό δίκτυο, όπως διαβεβαίωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής που τόνισε ότι θα τηρηθεί το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Από το βήμα της Βουλής, ο κ. Καραμανλής απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, δήλωσε ότι «ξεκινάμε στις αρχές του 2022 με τα έργα για την οδική ασφάλεια τα οποία θα ολοκληρωθούν την ίδια χρονιά. Βάζουμε τέλος στο αδιέξοδο που δημιούργησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Πήραμε την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χρηματοδότηση του και μετά το 2023. Μετά από σκληρή διαπραγμάτευση που κάναμε με την ΕΕ λάβαμε το πιο σημαντικό: Πήραμε το “πράσινο φως” για την ολοκλήρωσή του, τελείωσε η τεράστια ταλαιπωρία 15 ετών».

Ανέφερε επίσης πως «πήραμε ήδη την προγνωστοποίηση, επί της ουσίας πήραμε το “πράσινο φως” και εντός των επόμενων ημερών θα στείλουμε τη γνωστοποίηση του υπουργείου Μεταφορών, για να πάρουμε την τελική έγκριση και θα ξεκινήσουμε άμεσα τη διαδικασία ολοκλήρωσης του έργου. Για να γλιτώσουμε χρόνο θα πάμε στο Ελεγκτικό Συνέδριο και θα καταθέσουμε τη σύμβαση στη Βουλή προς κύρωση».

Όπως διευκρίνισε ο κ. Καραμανλής, «η τελική γνωστοποίηση θα έρθει μέσα στο επόμενο δίμηνο […] Αυτό σημαίνει ότι η μεγάλη ταλαιπωρία του έργου έληξε. Αρχικά θα ξεκινήσουν τα έργα για την οδική ασφάλεια τα οποία θα ολοκληρωθούν εντός του 2022. Έτσι μέσα στο 2022 θα έχουμε ένα δευτερογενές ασφαλές οδικό δίκτυο και το 2024 θα παραδοθεί ένα ολοκληρωμένο έργο, μοντέρνο, εκσυγχρονισμένο ασφαλές οδικό δίκτυο».

Ταυτόχρονα κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ ότι «αν δεν είχε προχωρήσει στην ακύρωση του διαγωνισμού Σαμαρά - Βενιζέλου και στη συνέχεια στην κατάτμηση του έργου, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα ήταν ήδη έτοιμος». Υποστήριξε πως «υπήρχαν ζητήματα κρατικών ενισχύσεων. Τα έχουμε λύσει και όταν θα έρθει στη Βουλή η χρηματοδοτική σύμβαση του Δημοσίου θα είναι εντυπωσιακά μικρότερη από την αρχική. Το ότι πήραμε την πρωγνοστοποίηση, αυτό είναι το ουσιαστικό γιατί με αυτό κλείνεις όλες τις εκκρεμότητες και παραμένει η διαδικασία της τελικής γνωστοποίηση την οποία αναμένουμε να λάβουμε από την ΕΕ μέχρι το τέλος του έτους. Για να κερδίσουμε όμως χρόνο θα το πάμε το έργο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η μεγάλη περιπέτεια του έργου που ξεκίνησε από το 2007 τελειώνει».

Το έργο, όπως διευκρίνισε, θα ολοκληρωθεί τμηματικά και θα αρχίσει να παραδίδεται το 2023«Εφόσον πάρουμε το τελικό “πράσινο φως” από την ΕΕ θα ξεκινήσουν οι πρώτες εργολαβίες και ένα κομμάτι του έργου θα παραδοθεί μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2023 ενώ ολοκληρωμένο θα παραδοθεί μέχρι τέλος του 2024», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε ότι «το έργο έχει τεράστια σημασία όχι μόνο για την ανάπτυξη της περιοχής αλλά και για την οδική ασφάλεια και την προστασία ανθρώπινων ζωών από θανατηφόρα ατυχήματα. Δεσμευόμαστε να κρατήσουμε τα χρονοδιαγράμματα. Γιατί κρινόμαστε κατά πόσο δίνουμε τα έργα στην ώρα τους με πλήρη διαφάνεια και αποτελεσματικότητα».

Σχετικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, και τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί στο έργο, ο κ. Καραμανλής απάντησε πως «εμείς ξεμπλοκάραμε και προχωράμε όλα τα εμβληματικά έργα ύψους 13 δισ. που είχε μπλοκάρει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Εσείς επιμένετε ότι τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ξεκινούσαν το 2020 ενώ δεν είχατε λύσει βασικά τεχνικά ζητήματα. Δεν υπήρχε καμία υποδομή και πουθενά δεν υπήρχαν ράγες. Αυτά δεν γίνονται ούτε στα κινούμενα σχέδια. Το έργο αυτό ήταν η μεγαλύτερη απάτη του ΣΥΡΙΖΑ, εγκαινιάζοντάς το με μουσουμάδες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Ταυτόχρονα, κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ ότι με τη στάση του ενθαρρύνει τις διαδηλώσεις και τις προσφυγές για να καθυστερήσει το έργο. «Κάποιος κερδίζει από τις καθυστερήσεις και αυτός δεν είναι οι Θεσσαλονικείς αλλά ο ανάδοχος», σημείωσε. Όπως διαβεβαίωσε ο κ. Καραμανλής, έχουν «ήδη αφιχθεί οι 15 από τις 18 συρμούς και είναι σε εξέλιξη οι δοκιμές τους».

«Αυτό αποδεικνύει ότι το έργο προχωρά. Δώσαμε λύση στο σταθμό Βενιζέλου. Η προσπάθειά μας για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης συνεχίζεται αμείωτη και η πόλη δεν θα έχει καμία σχέση με τη πόλη που ήταν επί των δικών σας ημερών των μουσουμάδων», τόνισε ο κ. Καραμανλής. Τέλος ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι τις επόμενες εβδομάδες η κυβέρνηση θα εξαγγείλει πώς θα γίνουν τα σιδηροδρομικά έργα ύψους τριών δισ. ευρώ.

Ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι, «επανέρχεται σταδιακά και με ταχύτητα η σιδηροδρομική κυκλοφορία Αθήνα Λιανοκλάδι» που είχε υποστεί ζημιές από τις τελευταίες φυσικές καταστροφές, τονίζοντας ότι «τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να επανέλθουν κανονικά όλα τα δρομολόγια». Επεσήμανε επίσης ότι τις επόμενες μέρες θα υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνοντας ότι, «πλέον θα ελέγχεται για αυτά που κάνει και αυτά που δεν κάνει».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τίθεται σε εφαρμογή το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων

Με τη λειτουργία του Μητρώου αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά, πλέον, το ζήτημα των αθρόων εισαγωγών μεταχειρισμένων οχημάτων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και βελτιστοποιείται το σύστημα ελέγχου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία η ανάπτυξη υποδομών για την άνοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Ο πρόεδρος του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο, Ευάγγελος Μπεκιάρης, σημειώνει πως πρέπει να υπάρξουν επιπλέον χρηματοδοτήσεις για υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και τάσσεται επίσης υπέρ του Ολλανδικού μοντέλου κατασκευής φορτιστών με ΣΔΙΤ.
metaxeirismena autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τον παλαιότερο στόλο αυτοκινήτων και φορτηγών στην ΕΕ έχει η Ελλάδα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στα 17 χρόνια φτάνει ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα ενώ στα 22,7 έτη φτάνει η ηλικία των φορτηγών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία για το Θριάσιο ΙΙ - Νέες επενδύσεις φέρνει ο ανάδοχος

Το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών ενέκρινε το πρώτο Πρακτικό αποσφράγισης και αξιολόγησης των (υπο)φακέλων «Δικαιολογητικά Συμμετοχής» και «Τεχνική Προσφορά» της κοινοπραξίας Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) - Damco (Όμιλος Κοπελούζου).
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επ. Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της FCA Greece από Autohellas - Samelet

Η Επιτροπή αναφέρει ότι η εν λόγω συγκέντρωση, παρότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του Ν. 3959/2011, όπως ισχύει, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής.