ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Μπαράζ αυξήσεων στα υλικά κατασκευής, καθυστερεί η ρύθμιση Καραμανλή

Η έκρηξη τιμών στα υλικά επηρεάζει το σύνολο των διαγωνισμών που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη, αλλά και τον σχεδιασμό των νέων διαγωνιστικών διαδικασιών του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ.

Τρεις φορές έχουν αυξηθεί οι τιμές των καλωδίων τις τελευταίες εβδομάδες, όπως υποστηρίζουν τα στελέχη των κατασκευαστικών εταιρειών με τις Nexans και Ελληνικά Καλώδια να προχωρούν σε συνεχείς ανατιμήσεις λόγω εκτόξευσης στη διεθνή τιμή του χαλκού. Η εικόνα είναι αντίστοιχη σε αρκετά υλικά που χρησιμοποιούνται στην οικοδομή και στα υπόλοιπα κατασκευαστικά έργα, από το χάλυβα μέχρι τον ασβέστη. 

Η καθυστέρηση στην υλοποίηση της υπόσχεσης που είχε δώσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών πως θα προχωρήσει σε ρύθμιση ώστε να αντιμετωπιστούν οι συνεχείς ανατιμήσεις προβληματίζει την αγορά. Το σχέδιο του υπουργείου προέβλεπε πως θα εκδοθεί υπουργική απόφαση η οποία θα καταγράφει ένα προς ένα τα υλικά στα οποία έχουν σημειωθεί μεγάλες αυξήσεις και θα καθορίζει συντελεστές αναθεώρησης με βάση τους οποίους θα διαμορφωθούν οι νέες τιμές.

Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει επιλεγεί προκειμένου να κερδηθεί χρόνος, καθώς σε διαφορετική περίπτωση έπρεπε να συσταθεί η αρμόδια επιτροπή για τις τιμές στα δημόσια έργα, να συνεδριάσει και κάποια στιγμή να εκδώσει και τα νέα τιμολόγια υλικών.

Η έκρηξη τιμών στα υλικά επηρεάζει το σύνολο των διαγωνισμών που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη, αλλά και τον σχεδιασμό των νέων διαγωνιστικών διαδικασιών του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ. Σε αρκετούς διαγωνισμούς έχουν κατατεθεί προσφορές οι οποίες σήμερα βρίσκονται εκτός πραγματικότητας και στην ουσία ο εργολάβος που θα επικρατήσει «θα μπαίνει μέσα», θα αναλάβει ένα έργο που είναι ζημιογόνο «με το καλημέρα».

Αλλά και στους διαγωνισμούς που ετοιμάζονται να βγουν στον αέρα υπάρχει ο κίνδυνος να μην εμφανιστούν και πολλοί υποψήφιοι ή να υποβληθούν προσφορές με μηδενικές εκπτώσεις, καθώς οι προϋπολογισμοί έχουν υπολογιστεί με παλαιές τιμές. Καταγράφονται περιπτώσεις όπου οι ανάδοχοι έργων δεν εμφανίζονται να υπογράψουν γιατί οι συμβάσεις έχουν καταστεί ζημιογόνες μέσα σε λίγους μήνες από την ημέρα που κέρδισαν το διαγωνισμό.

Πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Βιομηχανίας Υποδομών και Κατασκευών (ΕΣΒΥΚ) Σέργιος Λαμπρόπουλος δήλωσε, στην εκδήλωση για την παρουσίαση μελέτης του ΙΟΒΕ, πως για να εξομαλυνθεί η εκτέλεση των έργων πρέπει να λυθεί το θέμα της αναθεώρησης των τιμών καθώς συνεχίζουν να αυξάνονται. Επιπλέον, θεωρεί πως πρέπει «να γίνει ρύθμιση για επαναλειτουργία της Επιτροπής Διακύμανσης Τιμών». Ουσιαστική αναθεώρηση τιμών στα δημόσια έργα έγινε τελευταία φορά το 2012!

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η «ιπτάμενη» περιφερειακή οδός στη Θεσσαλονίκη

Η νέα Ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Flyover) θα αποτελεί τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα. Κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές και για το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτοξεύεται ως τα 4,5 δισ. ευρώ το κόστος των μεγάλων έργων στη Θεσσαλία

Στα 3,3 δισ. ευρώ ανεβάζει το κόστος αντιπλημμυρικής θωράκισης η ολλανδική HVA. Πρόταση 2 δισ. από την περιφέρεια Θεσσαλίας. Άλυτος γρίφος η χρηματοδότηση. Τρέχουν έργα 1,35 δισ. ευρώ για οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντεπίθεση από τους «μικρούς» των κατασκευών: Παίρνουν έργα, δίνουν μάχες

Ο πακτωλός κονδυλίων σε έργα ανοίγει πεδίο ευκαιρίας στις μικρότερες εταιρείες να σπάσουν την κυριαρχία των μεγάλων. Ποια έργα «χτυπούν», πώς διεκδικούν μερίδιο στα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτινάχθηκε στα 1,35 δισ. το κόστος έργων για τις υποδομές της Θεσσαλίας

Πάνω από 450 εκατ. το κόστος αποκατάστασης του σιδηροδρόμου και μαζί με τα οδικά έργα ο προϋπολογισμός ξεπερνά τα 1,35 δισ. Μόνο 686 εκατ. δεσμεύθηκαν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αρχίζουν οι αναθέσεις συμβάσεων.