ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Στην τελική ευθεία η «ιπτάμενη» περιφερειακή οδός στη Θεσσαλονίκη

Η νέα Ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Flyover) θα αποτελεί τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα. Κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές και για το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».

Τρέχει ο διαγωνισμός για την κατασκευή της νέας περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης με την κατασκευή της υπερυψωμένης λεωφόρου, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και προϋπολογισμό κοντά στα 370 εκατ. ευρώ, καθώς σήμερα υποβλήθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές για τα πρώτα δύο οδικά έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που υλοποιούνται μέσω ΣΔΙΤ. Κατατέθηκαν επίσης και δεσμευτικές προσφορές για τον οδικό άξονα «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος - Μεθώνη», προϋπολογισμού 251 εκατομμυρίων ευρώ, στην Πελοπόννησο.

Υπενθυμίζουμε πως το έργο της αναβάθμισης της Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης (ΑΕΣΠΟΘ) περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Η χάραξή της θα ακολουθεί τη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής περιφερειακής, στο τμήμα της μετά τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Κ5 (είναι το σημείο στο οποίο συγκλίνει και το δυτικό τμήμα της εσωτερικής περιφερειακής, στο ύψος των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝ), έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (μετά το υφιστάμενο κλειστό τεχνικό Cut &Cover, στο ύψος του νοσοκομείου ΓΕΝΕΣΙΣ).

Ταυτόχρονα θα ανακατασκευαστεί η υφιστάμενη Περιφερειακή Οδός στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της (νέος τάπητας, 3 λωρίδες ικανού πλάτους ανά κατεύθυνση, νέα νησίδα, νέες πλευρικές διαμορφώσεις, προσθήκη Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης {ΛΕΑ} / πλατυσμάτων έκτακτης στάθμευσης), ενώ θα διαπλατυνθεί κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ το τμήμα από Α/Κ Κ10 («ΓΕΝΕΣΙΣ») έως Α/Κ Κ12 (κόμβος σύνδεσης ΑΕΣΠΟΘ με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).

Στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για τη «Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης» (FlyOver) υπέβαλαν δεσμευτικές προσφορές οι ακόλουθοι οικονομικοί φορείς:

  • INTRAKAT ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
  • ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.
  • ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

Το έργο αφορά στην κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ, το λεγόμενο Flyover), μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Το έργο αναμένεται να έχει προσωρινό ανάδοχο αρχές του έτους και θα ξεκινήσει η κατασκευή του εντός του 2022.

Στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για το «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη» υπέβαλαν δεσμευτικές προσφορές τα ακόλουθα σχήματα:

  • ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.
  • ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ, τη προσαρμογή και βελτίωση 14 χλμ κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χλμ, την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων (ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κα.). Το έργο αναμένεται να έχει προσωρινό ανάδοχο αρχές του έτους και θα ξεκινήσει η κατασκευή του εντός του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαράζ αυξήσεων στα υλικά κατασκευής, καθυστερεί η ρύθμιση Καραμανλή

Η έκρηξη τιμών στα υλικά επηρεάζει το σύνολο των διαγωνισμών που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη, αλλά και τον σχεδιασμό των νέων διαγωνιστικών διαδικασιών του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στη Β’ Φάση ο διαγωνισμός του οδικού άξονα Καλαμάτα - Μεθώνη με ΣΔΙΤ

Τον Μάρτιο θα ξεκινήσει η προβλεπόμενη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους 5 συμμετέχοντες στο Διαγωνισμό, ώστε το καλοκαίρι να κατατεθούν οι προσφορές και εντός του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτοξεύεται ως τα 4,5 δισ. ευρώ το κόστος των μεγάλων έργων στη Θεσσαλία

Στα 3,3 δισ. ευρώ ανεβάζει το κόστος αντιπλημμυρικής θωράκισης η ολλανδική HVA. Πρόταση 2 δισ. από την περιφέρεια Θεσσαλίας. Άλυτος γρίφος η χρηματοδότηση. Τρέχουν έργα 1,35 δισ. ευρώ για οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντεπίθεση από τους «μικρούς» των κατασκευών: Παίρνουν έργα, δίνουν μάχες

Ο πακτωλός κονδυλίων σε έργα ανοίγει πεδίο ευκαιρίας στις μικρότερες εταιρείες να σπάσουν την κυριαρχία των μεγάλων. Ποια έργα «χτυπούν», πώς διεκδικούν μερίδιο στα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας.