ΓΔ: 889.86 -0.38% Τζίρος: 29.01 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:38:39 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Οι συμμαχίες κατασκευαστικών με funds για τη μεγάλη «μάχη» της Αττική Οδού

Έντονο ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να φέρει στο κράτος έσοδα 2,5 με 3 δισ. ευρώ. Πώς διαμορφώνονται τα σχήματα ελληνικών και ξένων εταιρειών που θα μπουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

«Κλειδώνουν» τις επόμενες ημέρες οι συμμαχίες για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού με «γάμους» μεταξύ διεθνών funds και ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων, ενώ αυτόνομα αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον ευρωπαϊκοί όμιλοι διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων οι οποίοι έχουν συμμετάσχει στη διαδικασία διευκρινίσεων του ΤΑΙΠΕΔ. Οι υποψήφιοι καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στις 20 Απριλίου, με τους στόχους εσόδων του Ταμείου να κινούνται μεταξύ 2,5 και 3 δισ. ευρώ.

Στις τελευταίες εξελίξεις περιλαμβάνεται το ζωηρό ενδιαφέρον της ιαπωνικών συμφερόντων (αλλά με έδρα την Αυστραλία) First Centier που συμμετέχει και στο διαγωνισμό για το 30% της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών», ενώ είχε περάσει στο τελικό στάδιο και του διαγωνισμού για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ. Το 49% του ΔΕΔΔΗΕ πέρασε στην επίσης αυστραλιανή Macquarie που διεκδικεί τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού με τον όμιλο Κοπελούζου. 

Με το γαλλικό επενδυτικό όμιλο Ardian που επίσης συμμετείχε στη διεκδίκηση του ΔΕΔΔΗΕ θα συνεργαστούν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ που αναμένεται να υποβάλλουν κοινή προσφορά. Με Γάλλους και συγκεκριμένα με την Vinci θα συνεργαστεί η Mytilineos, για δεύτερη φορά τους τελευταίους μήνες, μετά την από κοινού συμμετοχή στο διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.

Οι επίσης Γάλλοι της Egis, οι οποίοι σε κοινοπραξία (κατέχουν το 25%) με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κέρδισαν το διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού δεν είναι γνωστό με ποιον θα συνεργαστούν για την Αττική Οδό. Η Egis έχει μειοψηφικό ποσοστό στην εταιρεία που διαχειρίζεται σήμερα την Αττική Οδό, μεγαλύτεροι μέτοχοι της οποίας είναι οι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ.

Ενδιαφέρον έχουν δείξει τους τελευταίους μήνες και άλλοι ευρωπαϊκοί και διεθνείς όμιλοι διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων όπως ο κολοσσός Abertis, Πορτογάλοι και Ισπανοί, αλλά μένει να αποδειχθεί αν τελικά θα συμμετάσχουν στη διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ. Το ισχυρό ενδιαφέρον είναι αυτό που σύμφωνα με στελέχη της αγοράς είναι αυτό που στηρίζει την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για το διαγωνισμό της Αττικής Οδού παρά τα σύννεφα που έχουν μαζευτεί λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

Η προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει πως στο διαγωνισμό θα συμμετάσχουν κοινοπραξίες ξένων επενδυτικών ομίλων με κατασκευαστικές εταιρείες που διαθέτουν εμπειρία στην διαχείριση οδικών αξόνων και στην υλοποίηση μεγάλων τεχνικών έργων.

Επιτρέπεται, επίσης, η συμμετοχή αμιγώς κατασκευαστικών ομίλων με τουλάχιστον διετή εμπειρία στη διαχείριση οδικών αξόνων αντίστοιχων με την Αττική Οδό και με καθαρά περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση των funds που θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση, που θα έχει διάρκεια 25 ετών, προβλέπεται πως πρέπει να έχουν υπό διαχείριση ενεργητικό με συνολική αξία τουλάχιστον δύο δισ. ευρώ.

Η Αττική Οδός περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Σημειώνεται πως τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού.

Ο οδικός άξονας διαθέτει συνολικά 29 ανισόπεδους κόμβους (26 κατασκευασμένους και τρεις προγραμματισμένους για το μέλλον) με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Για την είσπραξη των διοδίων, λειτουργούν επί του παρόντος 195 λωρίδες διοδίων σε 39 σταθμούς διοδίων (6 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 33 πλευρικούς σταθμούς διοδίων).

Στόχος είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας πριν από τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης, τον Οκτώβριο του 2024.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αττική Οδός: Το επιχειρηματικό παρασκήνιο πίσω από τις εικόνες χάους

Η διοίκηση του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν έχει προλάβει να διαχειριστεί την απώλεια στελεχών που δημιούργησε η κόντρα με την πλευρά Καλλιτσάντση, αλλά και η προηγούμενη διαμάχη της τελευταίας με την πλευρά Μπόμπολα – Κούτρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί βγαίνει προς πώληση η Αττική Οδός χωρίς τις τρεις επεκτάσεις

«Κλείδωσε» η απόφαση της κυβέρνησης να μην περιληφθούν στη σύμβαση παραχώρησης που θα βγει σε διαγωνισμό από το ΤΑΙΠΕΔ οι υποχρεώσεις κατασκευής επεκτάσεων σε Λαύριο, Ραφήνα, Λ. Βουλιαγμένης. Στόχος το υψηλό τίμημα, ακόμη και 2 δισ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μαίνεται ο «εμφύλιος» του υπ. Υποδομών με το ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό

«Σέρνονται» οι διαδικασίες την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και τα μεγάλα έργα επεκτάσεων, καθώς στην κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη αν έχει τον τελευταίο λόγο το ΤΑΙΠΕΔ ή το υπουργείο Υποδομών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Από το σίριαλ του διαγωνισμού στην αβεβαιότητα των έργων

Η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ κερδίζει τη μεγάλη ανάθεση, αλλά θεωρείται απίθανο να ολοκληρώσει τη γραμμή 4 των 12,8 χιλιομέτρων και 15 σταθμών εντός οκταετίας. Φήμες για διεύρυνση της κοινοπραξίας.