ΓΔ: 1451.25 1.12% Τζίρος: 88.26 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:14:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Deutsche Welle: Ελληνικό όχι στην απαγόρευση μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου

Ο γερμανικός Τύπος κάνει λόγο για « φρένο» Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας στα σχέδια της ΕΕ να απαγορεύσει τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου με ευρωπαϊκά δεξαμενόπλοια.

Οι προσπάθειες Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας να εμποδίσουν ένα εμπάργκο της Κομισιόν στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου με ευρωπαϊκά δεξαμενόπλοια στέφθηκαν με επιτυχία, γράφει το Spiegel επικαλούμενο διπλωματικές πηγές, υπογραμμίζοντας την ενόχληση της γερμανικής κυβέρνησης, όπως επισημαίνεται στην ημερήσια ανασκόπηση του γερμανικού Τύπου η Deutsche Welle.

«Καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καβγαδίζει κυρίως με την Ουγγαρία γύρω από ένα πετρελαϊκό εμπάργκο εναντίον της Ρωσίας, η διαμάχη τους επισκιάζει μια άλλη εξίσου σκληρή αντιπαράθεση μεταξύ των Βρυξελλών και κρατών-μελών, η οποία διαδραματίζεται στα παρασκήνια», σύμφωνα με τον αρθρογράφο. «Δεν αφορά την εισαγωγή πετρελαίου, αλλά την απαγόρευση στα δεξαμενόπλοια από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο. Η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα αντιτάχθηκαν σε αυτήν την απαγόρευση. Με επιτυχία, καθώς η πρόταση σύμφωνα με διπλωματικές πηγές δεν αποτελεί πλέον μέρος του έκτου πακέτου κυρώσεων».

«Στο Βερολίνο επικρατεί απογοήτευση. Κατά κύριο λόγο η Ελλάδα και η Μάλτα αντιτάσσονταν [σε ένα εμπάργκο], ενώ και η Κύπρος είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα ασκούσε βέτο σε ένα έκτο πακέτο κυρώσεων, εάν αυτό περιελάμβανε την απαγόρευση για τα δεξαμενόπλοια. Και αυτό για εντελώς δικούς τους λόγους: τα δύο πέμπτα των στόλων δεξαμενόπλοιων ανήκουν σε εφοπλιστές από αυτά τα δύο κράτη-μέλη», σύμφωνα με μέλος της κυβέρνησης που επικαλείται το δημοσίευμα, για να καταλήξει ότι οι Βρυξέλλες υποβαθμίζουν το ζήτημα και, επισήμως τουλάχιστον, επιμένουν στα σχέδια για απαγόρευση.

Εφοπλιστές στο πλευρό του Πούτιν

Στους Έλληνες εφοπλιστές που κάνουν χρυσές δουλειές παρακάμπτοντας ουσιαστικά το ευρωπαϊκό εμπάργκο που επιβλήθηκε τον περασμένο μήνα στο ρωσικό στόλο επανέρχεται και η ειδησεογραφική ιστοσελίδα Telepolis.

«Εφοπλιστές από την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα κατάφεραν ασκώντας πιέσεις στις κυβερνήσεις τους και στην ΕΕ στις Βρυξέλλες να διασφαλίσουν ότι δεν θα υπάρξει εμπάργκο στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου», σημειώνει ο αρθρογράφος. «Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποστηρίζουν ότι δεσμεύονται επίσης από συμφωνίες ναύλωσης και ότι ένα εμπάργκο θα απειλούσε την οικονομική τους ύπαρξη», προσθέτει αναφερόμενος στις τεράστιες επενδύσεις που είχαν γίνει πριν από το ξέσπασμα του πολέμου σε πλοία κατάλληλα για τη μεταφορά LNG λόγω της αυξημένης ζήτησης.

Ο συντάκτης του άρθρου αναφέρεται επίσης στην ανακοίνωση του ομίλου Αγγελικούση, στα τέλη Μαρτίου, ότι για ηθικούς λόγους τα  δεξαμενόπλοιά του δε θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά ρωσικού φορτίου.

Επισημαίνει πάντως ότι ο «ανιχνευτής ελληνόκτητων τάνκερ»των Reporters United “είδε” το δεξαμενόπλοιο Maran Hermes του ομίλου Αγγελικούση να αποπλέει από τη Ρωσία με πετρέλαιο, για να καταλήξει ωστόσο ότι «δεν είναι δυνατό να προσδιοριστεί απευθείας από τα δεδομένα εάν πρόκειται για ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρθηκε στο πλαίσιο συμφωνιών, οι οποίες υπεγράφησαν πριν ή μετά την εισβολή» στην Ουκρανία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου και το ελληνικό ναυτιλιακό λόμπι

Σύμφωνα με εκπομπή του γερμανικού τηλεοπτικού δικτύου ARD, η Κομισιόν άλλαξε σημαντικά τις διατυπώσεις των κυρώσεων στη Ρωσία μετά τις ισχυρές πιέσεις από το λόμπι των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διπλάσιες εισαγωγές ρωσικού ντίζελ που προωθείται σε τρίτες χώρες

Εταιρείες ελληνικών συμφερόντων εισήγαγαν μεγάλες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου κίνησης τον Απρίλιο. Το ντίζελ μεταφορτώθηκε, μέσω Καλαμάτας, σε άλλα τάνκερ για να καταλήξει σε Εμιράτα, Ινδία ή Κίνα.
ΑΓΟΡΕΣ

Πανάκριβη η μεταφορά ρωσικού αργού, κέρδη για ναυτιλιακές εταιρείες

Ενόψει της επιβολής του πλαφόν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το κόστος μεταφοράς έχει εκτιναχθεί ήδη στα 20 δολάρια το βαρέλι, καθώς μειώνονται οι ναυτιλιακές εταιρείες που θέλουν να αναλάβουν το αυξημένο ρίσκο.