ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Skylakakis, ypourgeio Oikonomikon
Φωτο; George Vitsaras / SOOC

Στις 14 - 15 Ιουνίου θα ανοίξει η πλατφόρμα για το επίδομα ρεύματος

«Εγώ έχω την πλήρη εικόνα. Δεν είναι μόνο θέμα της ΕΕ η απόφαση για την μείωση φόρων ή για την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής στο ρεύμα. Είναι και θέμα χρέους» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.

Στα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης για την οικονομική ελάφρυνση των νοικοκυριών και πιο ειδικά για τους λογαριασμούς ρεύματος και την επιστροφή έως 600 ευρώ, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Θόδωρος Σκυλακάκης. Όπως τόνισε μιλώντας στον ΑΝΤ1, ενώ σχολιάζοντας δημοσκόπηση του σταθμού είπε: «Όταν υπάρχει ακρίβεια, όλα τα άλλα υποχωρούν».

Σχετικά με τα μέτρα στήριξης για τους λογαριασμούς ρεύματος, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών είπε πως «η προσπάθεια είναι να ανοίξει η πλατφόρμα στις 14-15 Ιουνίου για όσους έχουν μεικτό οικογενειακό εισόδημα έως 45.000 ευρώ, για την επιδότηση έως 600 ευρώ στα νοικοκυριά. Θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα για περίπου 15 ημέρες, ώστε να κάνουν αιτήσεις όλα τα νοικοκυριά».

«Είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο αν το ποσό του οικογενειακού εισοδήματος για τους δικαιούχους θα είναι καθαρό και όχι μεικτό, αυτό θα το δούμε τις επόμενες ημέρες», διευκρίνισε ο Θόδωρος Σκυλακάκης, λέγοντας πως για το βοήθημα θα ληφθούν υπόψη τα στοιχεία εισοδήματος που αφορούν το 2020, «για να είναι ομοιόμορφη η κρίση του Κράτους για το ύψος της βοήθειας».

Όπως αποσαφήνισε, «σε περίπτωση νοικοκυριών που έχουν κοινό ρολόι, η επιδότηση θα πάει σε ένα ΑΦΜ. Αν γίνουν αιτήσεις πχ από δύο, το ποσό θα μοιραστεί. Αν γίνουν αιτήσεις από πάνω από ένα νοικοκυριά, το ποσό θα δοθεί στην χρονολογικά πρώτη αίτηση που θα κατατεθεί».

Για την ψηφιακή κάρτα καυσίμων

Σχετικά με το πρόβλημα που υπάρχει για δικαιούχους του βοηθήματος για τα καύσιμα, λόγω του ότι δεν διαθέτουν smartphone για να «κατεβάσουν» την ψηφιακή κάρτα καυσίμων, στην οποία το ποσό είναι 5 ευρώ μεγαλύτερο από ότι στις άλλες μορφές επιδότησης, ο Θόδωρος Σκυλακάκης είπε πως καθώς δεν μπορεί να υπάρξει άλλη παρέμβαση για ακύρωση της κάρτας, η προτεινόμενη λύση σε όσους δικαιούχους δεν μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην ψηφιακή κάρτα, είναι «να κατεβάσουν την εφαρμογή στο κινητό ενός άλλου προσώπου, ενός φίλου τους και να βάλουν τα χαρακτηριστικά τα δικά τους, ώστε να εγκριθεί το ποσό. Μετά, θα πρέπει να γίνει μια επίσκεψη μαζί με το κινητό αυτό στο πρατήριο καυσίμων και εκεί μπορεί να εξαντληθεί το ποσό της επιδότησης με ένα γέμισμα, 45 ευρώ είναι το συνολικό ποσό». «Δεν έχουμε δημοσιονομικό χώρο αυτήν την στιγμή για παράταση του μέτρου της επιδότησης στα καύσιμα τους επόμενους μήνες, ενώ επηρεάζεται η τύχη του και από την πορεία της τιμής του φυσικού αερίου και τα μέτρα για την επιδότηση των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος», είπε ο Θόδωρος Σκυλακάκης

Για τα μέτρα στους λογαριασμούς ρεύματος

«Οι επιχειρήσεις θα έχουν μια μείωση στους λογαριασμούς τους από την εφαρμογή των μέτρων αναδρομικά για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022. Μιλάμε για ένα εκατομμύριο κόσμο, που τους επόμενους μήνες θα δει τους μειωμένους λογαριασμούς ρεύματος βάσει των μέτρων συν τα αναδρομικά», είπε ο κ. Σκυλακάκης. Για τις τιμές των καυσίμων, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών είπε πως «από τα καύσιμα δεν υπάρχει αύξηση στα κρατικά έσοδα, αλλά λόγω της μείωσης της κατανάλωσης, έχουμε μείωση 112 εκατομμυρίων ευρώ στον ΕΦΚ στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Επομένως δεν έχουμε δημοσιονομικό χώρο για άλλα μέτρα». «Δεν μπορεί να γίνει μείωση του φόρου στα καύσιμα. Αυτό απαιτεί δημοσιονομικό χώρο, διότι με το που μειώσεις τον φόρο, θα έχεις μεγάλη κατανάλωση και θα υπάρξει απώλεια εσόδων από τον ΕΦΚ στα καύσιμα. Αν κάνουμε μείωση του ΦΠΑ, θα έχουμε σοβαρή μείωση των δημοσίων εσόδων και δεν θα έχουμε μετά δημοσιονομικό χώρο. Εκτιμούμε ότι η τακτική της επιδότησης είναι προτιμότερη από την μείωση των φόρων», συμπλήρωσε ο κ. Σκυλακάκης.

«Εγώ έχω την πλήρη εικόνα. Δεν είναι μόνο θέμα της ΕΕ η απόφαση για την μείωση φόρων ή για την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής στο ρεύμα. Είναι και θέμα χρέους. Η Ελλάδα είναι η χώρα με το μεγαλύτερο χρέος. Η Ελλάδα βρίσκεται ένα σκαλί κάτω από την επενδυτική βαθμίδα και ο πιο σκληρός κριτής μας είναι οι αγορές, γιατί αν χαθεί η επαφή με αυτές, η χώρα θα το πληρώσει για μια δεκαετία», είπε ο κ. Σκυλακάκης. Επανέλαβε πολλάκις πως «αν βρεθεί δημοσιονομικός χώρος, θα έχουμε επιπλέον παρεμβάσεις για τους λογαριασμούς του ρεύματος και για τα καύσιμα. Κάνουμε συνεχείς ελέγχους στην αλυσίδα των καυσίμων για την αισχροκέρδεια. Το μεγάλο μας πρόβλημα είναι οι διεθνείς τιμές των καυσίμων. Οποιαδήποτε παρέμβαση στα καύσιμα, απαιτεί δημοσιονομικό χώρο».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΡΑΑΕΥ: Τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας

Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους, καθώς και ουδεμία αρμοδιότητα έχει να υποδείξει ή να προτείνει τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος.