ΓΔ: 1424.04 0.16% Τζίρος: 185.19 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ανατιμήσεις από την Coca Cola HBC, μειώσεις μόνο στο 6% των κωδικών

Πηγές του BD αποκαλύπτουν ότι ο νέος τιμοκατάλογος της εταιρείας που δεσπόζει στα αναψυκτικά περιλαμβάνει αυξήσεις στο 83% των κωδικών. Εφικτό θεωρεί το υπ. Ανάπτυξης τον στόχο για μειώσεις 5% σε 500 κωδικούς της αγοράς.

Την περασμένη εβδομάδα ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης σε ένα βίντεο που ανάρτησε στο TikTok αναφέρθηκε αποκλειστικά στο θέμα της ακρίβειας και των μέτρων που πρόσφατα ψήφισε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της. Μεταξύ αυτών και η μείωση τιμών κατά 5% για 6 μήνες, με τη σχετική σήμανση στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ.

Η πρώτη ανάγνωση της κίνησης του πρωθυπουργού είναι η εξυπηρέτηση προεκλογικών αναγκών. Ωστόσο, σε δεύτερο επίπεδο, ο πρωθυπουργός χρησιμοποιώντας το προσωπικό του κύρος απευθύνεται στον επιχειρηματικό κόσμο και με έναν έμμεσο τρόπο τον καλεί να στηρίξει την προσπάθεια του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα. Ο κ. Σκρέκας το τελευταίο διάστημα έχει αναλωθεί σε συναντήσεις και τηλεφωνήματα προς τους επιχειρηματίες, που είναι προμηθευτές των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, προσπαθώντας να τους πείσει να συμμετάσχουν στις μειώσεις των τιμών.

Προς το παρόν, πάντως, η προσπάθεια του υπουργού Ανάπτυξης δεν έχει ευοδωθεί. Διότι το περιστατικό που αποκαλύπτει σήμερα το BD δεν δείχνει να έχουν ληφθεί τα μηνύματα από τους ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους:

  • Όπως ανέφεραν πηγές της αγοράς, ήδη εστάλη από την 3Ε ΑΕ (Coca Cola) ο νέος τιμοκατάλογος αναψυκτικών και χυμών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία – κολοσσός κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία των αναψυκτικών.
  • Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, από το σύνολο των κωδικών της εταιρείας το 83% ανατιμώνται από 4% έως και 9,4% -μεσοσταθμικά η άνοδος των τιμών είναι περίπου 7% με 8%. Μόνο στο 6% των κωδικών οι τιμές μειώνονται κατά 5% και στο 11% των κωδικών οι τιμές παραμένουν σταθερές. Πηγή της αγοράς που έχει γνώση του νέου τιμοκαταλόγου έλεγε πως «πρόκειται για ευτελισμό και του μέτρου και της κυβέρνησης από τη συγκεκριμένη εταιρεία».

Βεβαίως και δεδομένης της υποχρέωσης οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ να ενημερώνουν το υπουργείο Ανάπτυξης για τους νέους τιμοκαταλόγους που τους αποστέλλουν οι προμηθευτές τους, ήδη το υπουργείο είναι ενημερωμένο για τη νέα εμπορική πολιτική του πολυεθνικού ομίλου. Δεν είναι ακόμη σαφές τι πρόκειται να κάνει και πώς θα αντιμετωπίσει τη συγκεκριμένη συμπεριφορά. Θα φανεί εντός των προσεχών ημερών.

Πάντως, κατά τα άλλα η εταιρεία Γιώτης ΑΕ – ο κ. Γιάννης Γιώτης είναι πρόεδρος του ΣΕΒΤ – απέστειλε τιμοκατάλογο με μειώσεις τιμών και δεν έχει κάνει ανατιμήσεις, ενώ τιμοκατάλογο έχει αποστείλει και η εταιρεία Νίκας ΑΕ, που ανήκει στον όμιλο του κ. Σπύρου Θεοδωρόπουλου. Αναμένονται οι τιμοκατάλογοι των γαλακτοβιομηχανιών Όλυμπος και Δέλτα.

Είναι προφανές ότι ως τώρα η κίνηση της 3Ε αποτελεί παραδοξότητα της αγοράς. Όμως δεν είναι γνωστό αν θα είναι και η μοναδική. Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης έλεγαν πως μέχρι τώρα έχουν πάρει στα χέρια τους 8 τιμοκαταλόγους με μειώσεις τιμών από ισάριθμες εταιρείες και τόνιζαν μάλιστα ότι ο στόχος που έχει θέσει ο κ. Σκρέκας για μειώσεις σε 500 κωδικούς είναι και εφικτός μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα πέσει «ψαλίδι» 30% στις παροχές προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ

Την υπουργική απόφαση Σκρέκα που θα ρυθμίζει τις κρίσιμες λεπτομέρειες για την περικοπή παροχών στα σούπερ μάρκετ περιμένει η αγορά. Οι λιανέμποροι αντιδρούν σε οποιαδήποτε περικοπή περιθωρίου κέρδους.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολυεθνικές αρχίζουν μειώσεις τιμών 5% μετά την πίεση από την κυβέρνηση

Σε 71 κωδικούς μειώνει τις τιμές η Procter & Gamble, ενώ αποφάσισε να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση και η Unilever. Στις 17 ανέρχονται οι εταιρείες που έχουν ήδη γνωστοποιήσει μειώσεις σε 213 κωδικούς συνολικά.