ΓΔ: 1447.68 0.87% Τζίρος: 62.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:14:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Plakiotakis
ΑΠΕ

Αναβολή του νέου κανονισμού στα ναυτιλιακά καύσιμα ζήτησε ο Γ.Πλακιωτάκης

Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε την ανάγκη να εκτιμηθούν περισσότερο οι επιπτώσεις για την ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων από την χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Να εξεταστεί η αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού που προβλέπει την χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, προέτρεψε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης την ολομέλεια των μελών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, μιλώντας σήμερα στην 31η γενική συνέλευση του ΙΜΟ στο Λονδίνο.

Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε την ανάγκη να εκτιμηθούν περισσότερο και σε βάθος οι όποιες επιπτώσεις προκύψουν για την ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων.

Όπως τόνισε, «αν και η γενικότερη αντίληψη είναι πως με το θέμα αυτό έχουμε τελειώσει, το γεγονός πως οι αρμόδιες επιτροπές του ΙΜΟ συνεχίζουν να το συζητούν, δείχνει πως υπάρχουν ακόμη ζητήματα, όπως η διαθεσιμότητα, η συμβατότητα, η ασφάλεια, στα οποία δεν έχουν δοθεί πλήρεις απαντήσεις και παραμένουν ανοικτά».

«Αν η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα», συνέχισε, «δεν εξετάσει αυτά τα θέματα με σοβαρότητα και με τον επείγοντα χαρακτήρα που απαιτούν, φοβούμαι ότι ο κόσμος θα γίνει μάρτυρας, όχι μόνο σοβαρών διαταραχών του εμπορίου, αλλά και απειλών για σοβαρά, ακόμα και θανατηφόρα ατυχήματα.

«Ο ΙΜΟ», τόνισε, «έχει και τα μέσα και την εμπειρία να το κάνει αυτό. Θα πρέπει επίσης όμως να έχει και τη βούληση να το πράξει».

Εξάλλου, ο κ. Πλακιωτάκης παρότρυνε τα κράτη - μέλη του ΙΜΟ να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ελλάδας, που προωθεί νομοθετική ρύθμιση η οποία προβλέπει κυρώσεις για τους προμηθευτές εκείνους, που θα παραδίδουν στα πλοία καύσιμα που δεν συμμορφώνονται με τις νέες προδιαγραφές.

Σε άλλα σημεία της ομιλίας του, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στην ηγετικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά και στις καθημερινές προσπάθειες των στελεχών του Λιμενικού Σώματος να διαφυλάξουν τα θαλάσσια σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λειτουργώντας με αποφασιστικότητα, αλλά και προτεραιότητα την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Αναφέρθηκε επίσης και στην μάστιγα των πειρατικών επιθέσεων, που όπως δείχνουν τα στοιχεία επιστρέφει στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καλώντας τα κράτη - μέλη του ΙΜΟ να επιδείξουν ετοιμότητα και στενή συνεργασία για την καταπολέμηση του φαινομένου.

Τέλος, ο κ. Πλακιωτάκης, υπογράμμισε τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα και της ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην ομαλή και ασφαλή λειτουργία της ναυτιλίας, ιδίως υπό το φως των τεχνολογικών εξελίξεων, των τεχνικών περιβαλλοντικών μέτρων και της εισαγωγής αυτοματισμών στα πλοία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Στυλιανίδης: Στοίχημα η πράσινη μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές

Ο υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε ότι πρέπει να υπάρξει ένα μείγμα της ιδιωτικής και της δημόσιας χρηματοδότησης, αφού στο τέλος ο στόχος όλων μας είναι η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρήστος Στυλιανίδης: Το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα ισχύσει με βάση την αναλογικότητα

Ανάμεσα στα άλλα δήλωσε στο συνέδριο Επιμελητηρίων Κρήτης ότι «Αναζητούμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, που θα βασίζονται στην Αναπτυξιακή Τράπεζα».
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χ. Στυλιανίδης: Οι εργαζόμενοι το πολυτιμότερο κεφάλαιο της ναυτιλίας

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε πως η διαρκής αναβάθμιση των δεξιοτήτων, είναι απαραίτητο να συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές αλλαγές και τις σύγχρονες απαιτήσεις της βιομηχανίας.