ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Πεδίο «μάχης» η συνδρομητική τηλεόραση σε περιεχόμενο και χρεώσεις

Πλησιάζει την Cosmote σε συνδρομητές η συμμαχία Nova - Wind, αλλάζοντας το τοπίο του ανταγωνισμού. Τι προσφέρουν οι πάροχοι για να δελεάσουν καταναλωτές, πώς κινούνται οι τιμές.

Ο ερχομός του νέου δυνατού παίκτη μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Wind από τη United Group αλλάζει τις ισορροπίες στη συνδρομητική τηλεόραση, απειλώντας ευθέως την πρωτιά που κατέχει εδώ και μερικά χρόνια η Cosmote TV, ενώ η παρουσία streaming πλατφορμών που έρχονται να προστεθούν στο Netflix δημιουργούν μια νέα εικόνα στην αγορά.

Μετά τη σκληρή μάχη που δόθηκε μεταξύ Cosmote και Nova το καλοκαίρι για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της ελληνικής Super League, όπου αμφότεροι μοιράστηκαν τις ομάδες, και την επικράτηση της Nova για τα δικαιώματα της Premier League από το 2022, ενώ η Cosmote διατηρεί τα δικαιώματα για το Champions League, ο ανταγωνισμός στο πεδίο του περιεχομένου αναμένεται να είναι φέτος πιο έντονος. Η συνδρομητική τηλεόραση αναμένεται να αποτελέσει το δυνατό χαρτί για προσέλκυση νέων συνδρομητών στην triple play στρατηγική των παρόχων. Από την πλευρά της, η Vodafone έχει αποφασίσει να επενδύσει στο premium ψυχαγωγικό περιεχόμενο, προχωρώντας σε συμφωνίες με σημαντικούς διεθνείς παίκτες όπως η WarnerMedia.

Η United Group με την εξαγορά της Wind στοιχηματίζει στην διεύρυνση της πελατειακής της βάσης, καθώς θα μπορούν να προσφερθούν συνδυαστικά προγράμματα κινητής, σταθερής και τηλεόρασης στους συνδρομητές, ενώ θα μειωθεί σημαντικά και το κόστος λειτουργίας. Όπως ανέφερε η Wind, στο αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει ο σχεδιασμός για την συγχώνευση με την Nova, με στόχο να δημιουργηθεί ένας ισχυρός πόλος επικοινωνίας και τηλεοπτικού περιεχομένου που, με ενοποιημένη στρατηγική, προϊόντα και υπηρεσίες, συνεπείς επενδύσεις και ανάπτυξη συνεργειών, θα αλλάξει το τηλεπικοινωνιακό τοπίο της Ελλάδας και θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και οφέλη για τους καταναλωτές.

Η αγορά είναι αρκετά υποανάπτυκτη στην Ελλάδα, καθώς το 2020 η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας έφτανε το 25% των νοικοκυριών με την διαφορά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να φτάνει το 11%, και τους συνολικούς συνδρομητές να φτάνουν το 1,5 εκατ., ενώ αν προστεθούν και οι «πειρατές συνδρομητές» που αγγίζουν τους 500.000 τότε ο συνολικός αριθμός όσων έχουν, νόμιμα ή παράνομα, πρόσβαση στη συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα φτάνουν τα εκατ. περίπου.

Σύμφωνα με στοιχεία οι συνδρομητές της Cosmote TV ξεπερνάνε τους 600.000 στα τέλη του έτους, με τη Nova να πλησιάζει πλέον αρκετά μετά την εξαγορά της Wind, καθώς αν προστεθούν οι 80.000 πελάτες που βρίσκονταν στη Wind Vision τότε υπολογίζεται πως μπορεί να ξεπερνά τους 390.000 συνδρομητές, ενώ η Vodafone βρίσκεται στην τρίτη θέση με 140.000 συνδρομητές. Παράλληλα οι συνδρομητές του Netflix στην Ελλάδα, αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία από τον όμιλο, υπολογίζεται πως φτάνουν τους 400.000 με πολλούς περισσότερους να έχουν δοκιμάσει τις υπηρεσίες του κατά καιρούς.

Οι υπηρεσίες περιεχόμενου αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικό εφόδιο στη στρατηγική των παρόχων για να επικρατήσουν καθώς ο πήχης των απαιτήσεων έχει ανέβει σημαντικά από τους καταναλωτές έπειτα από δυο χρόνια πανδημίας και της ανόδου streaming πλατφορμών όπως το Netflix και η Apple TV που έχουν δημιουργήσει μια νέα εικόνα στην αγορά. Όπως είχε αναφέρει τον Δεκέμβριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος Χ. Μπρουμίδης «δεν μπορεί να υπάρχει εμπορικό πακέτο υπηρεσιών χωρίς υπηρεσίες τηλεόρασης. Γι αυτό και θα στηρίξουμε μεγάλο τμήμα της εμπορικής μας πολιτικής στις υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου με κύριο πυλώνα το entertainment και όχι τα αθλητικά, όπου τα κόστη είναι τέτοια που είναι δύσκολο να παράξουν αξία».

Παράλληλα οι Over the Top (OTT) πλατφόρμες streaming τηλεόρασης καταγράφουν σημαντική άνοδο στην Ελλάδα, με το μοντέλο που ξεκίνησε η Vodafone TV να επεκτείνεται δυναμικά και στους άλλους παρόχους. Είναι χαρακτηριστικό πως η Cosmote TV αριθμεί περισσότερους από 330.000 συνδρομητές στην υπηρεσία, ενώ η Nova έχει επενδύσει στην πλατφόρμα ΕΟΝ που αναμένει να είναι το δυνατό χαρτί για να κερδίσει την μάχη της πρωτιάς από την Cosmote.

Αυξάνεται ο ανταγωνισμός για την Cosmote

Μετά από χρόνια όπου είχε μείνει πίσω σε τεχνολογία και υπηρεσίες, η Nova με την πλατφόρμα ΕΟΝ έρχεται να καλύψει αυτό το κενό, ενώ η εταιρεία έχει εκφράσει και την επιθυμία να επιστρέψει σταδιακά στις παραγωγές και συμπαραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της NOVA,  Π. Γεωργιόπουλο μέσα από την πλατφόρμα θα προβάλλονται 850 νέα επεισόδια, 2.000 ταινίες και 300 πρεμιέρες το χρόνο, ενώ έχει ενδυναμώσει το αθλητικό της περιεχόμενο, καθώς πέρα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα που έχει εξασφαλίσει για τους εντός έδρας αγώνες πέντε ελληνικών ομάδων, η Nova έχει εξασφαλίσει και το πρωτάθλημα της Premier League από τον Σεπτέμβριο του 2022 για τα επόμενα έξι χρόνια.

Η Nova για την πλατφόρμα EON έχει τιμολογήσει το βασικό πακέτο στα 10 ευρώ τον μήνα ενώ το EON+ που περιλαμβάνει και τα αθλητικά κανάλια Novasports είναι στα 23 ευρώ τον μήνα. Παράλληλα αν ο πελάτης θέλει να συνδυάσει την streaming υπηρεσία με ίντερνετ και σταθερό τηλέφωνο τότε το κόστος ξεκινάει από τα 30 ευρώ στο βασικό πρόγραμμα με την ταχύτητα στα 50 Mbps και μπορεί να φτάσει τα 43 ευρώ το μήνα, με ταχύτητες 100 Mbps.

Από την πλευρά της η Vodafone πραγματοποιεί τη δική της αντεπίθεση και μέσα από την συνεργασία με γνωστές συνδρομητικές πλατφόρμες που θα προστεθούν στη Vodafone TV θέλει να αυξήσει την συνδρομητική της βάση στις 200.000 από 140.000 που βρίσκεται σήμερα. Εν αντιθέσει με τους δυο ανταγωνιστές της, η Vodafone επενδύει σε premium περιεχόμενο διασκέδασης με τον κ. Μπρουμίδη να έχει χαρακτηρίσει ως «τεράστια ευκαιρία» την έλευση των HBO MAX και Disney+ στην Ευρώπη την φετινή χρονιά.

Η Vodafone βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συνομιλίες με την WarnerMedia για την προβολή της συνδρομητικής πλατφόρμας HBO Max μέσω της Vodafone ΤV όπου θα προσφέρονται τα κανάλια HBO, DC και Cartoon Network, ενώ «δυνατό χαρτί» αποτελεί επίσης το γεγονός ότι στην πλατφόρμα προβάλλονται ταινίες της Warner Bros λίγες ημέρες μετά από την κυκλοφορία τους στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η Vodafone έχει κάνει επίσης και τις πρώτες συζητήσεις με την Disney για τον ερχομό της πετυχημένης πλατφόρμας Disney+ στην Ελλάδα και μέσω της Vodafone TV.

Από την πλευρά της η Vodafone προσφέρει την Vodafone TV στα 8,50 ευρώ τον μήνα, ενώ σε πρόγραμμα 3play ξεκινάει από τα 31,50 ευρώ τον μήνα με ταχύτητα 50 Mbps και φτάνει τα 45 ευρώ τον μήνα με την ταχύτητα να είναι στα 100 Mbps.

Η Cosmote TV εκτός από το αθλητικό περιεχόμενο που έχει εκτός από τα δικαιώματα έξι ομάδων της Super League και μεγάλα διεθνή πρωταθλήματα αλλά και τα δικαιώματα για το Champions League, κινείται δυναμικά στην παραγωγή περιεχομένου δημιουργώντας σειρές που έχουν προκαλέσει αίσθηση στη χώρα μας. Εκτός από την τηλεοπτική σειρά μυστηρίου «Έτερος Εγώ», που ο τρίτος κύκλος θα μεταδοθεί τον Απρίλιο του 2022, το σήριαλ «42 βαθμοί Κελσίου» αναμεταδίδεται πλέον και από ελεύθερα κανάλια, ενώ η εταιρεία συμμετέχει και σε διεθνείς παραγωγές όπως το Tehran που προβάλλεται από το Apple TV. Παράλληλα συνεχίζονται και οι παραγωγές για το Cosmote History.

Στην Cosmote TV η streaming πλατφόρμα ξεκινάει από τα 8,19 ευρώ τον μήνα στο βασικό πακέτο και φτάνει τα 25,45 ευρώ στο full pack με 12μηνη ή 24μηνη σύμβαση, ενώ τα προγράμματα COSMOTE Double Play με TV ξεκινούν από τα 33,90 ευρώ στο βασικό πακέτο με ταχύτητα 50 Mbps και φτάνουν τα 65,90 ευρώ στο πλήρες πακέτο που περιλαμβάνει ταχύτητες μέχρι 200 Mbps.

Πάντως, παράγοντες της αγοράς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις που έχει πάρει στη χώρα μας η διαδικτυακή πειρατεία κρατώντας πίσω την συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα. Ειδικότερα, ο διευθ. σύμβουλος της Nova Π. Γεωργιόπουλος είχε αναφέρει τον Οκτώβριο ότι «έχουμε ένα κοινό μέτωπο κατά της πειρατείας» και πως αποτελεί στόχο να διπλασιαστούν οι χρήστες συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα τονίζοντας πως «θέλουμε να μεγαλώσει στη χώρα η βάση της συνδρομητικής τηλεόρασης. Υπάρχει μεγάλη διείσδυση, απλά δεν είναι έννομη. Θέλουμε να δώσουμε ένα κίνητρο στους πελάτες να αποκτήσουν μία καλή συνδρομητική τηλεόραση, πλουραλιστική, με καλό αποκλειστικό και σε προσιτές τιμές».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

tv_piracy
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς έγιναν οι πειρατές... κυρίαρχοι στη συνδρομητική τηλεόραση

Σε ένα εκατομμύριο υπολογίζονται οι πειρατικές συνδέσεις στην Ελλάδα και έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Πώς λειτουργούν και τι προσφέρουν τα «μποξάκια». Οι κίνδυνοι για τους χρήστες και οι διασυνδέσεις με το οργανωμένο έγκλημα.
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Τι προσφέρουν οι πάροχοι στα συνδυαστικά πακέτα ίντερνετ, κινητής και TV

Ανασχεδιάζουν την εμπορική πολιτική τους οι πάροχοι, καθώς αυξάνεται συνεχώς η ζήτηση για περισσότερα δεδομένα κινητής, ενώ παράλληλα μαίνεται η μάχη του περιεχομένου στην τηλεόραση. Ποια είναι τα πακέτα των εταιρειών.
data-kiniti-mobile-dedomena-kostos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λαβύρινθος πακέτων στις τηλεπικοινωνίες: Σχεδόν 1.300 τα προγράμματα

Πρακτικά αδύνατη η σύγκριση τιμών σε σταθερή και κινητή. Εκατοντάδες διαθέσιμα προγράμματα και 90.000 πιθανοί συνδυασμοί δυσκολεύουν την προσπάθεια του καταναλωτή να καταλήξει στην καλύτερη επιλογή.
tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιος ήταν ο νικητής του 2023 στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης

Οι πάροχοι είδαν τον αριθμό των συνδρομητών να αυξάνεται το 2023 παρά τις οικονομικές προκλήσεις, τον ανταγωνισμό του streaming και την πειρατεία. Ποια ήταν η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση συνδρομητών.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ισχυρό πλήγμα στην πειρατική τηλεόραση, απειλή κυρώσεων σε 26.000 χρήστες

Νέα κόλπα από τα κυκλώματα για να μοιράζουν το παράνομο περιεχόμενο. Χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα, όπως φάνηκε από την τελευταία μεγάλη επιχείρηση των διωκτικών αρχών. Ποιοι οι κίνδυνοι για τους χρήστες.