ΓΔ: 886.72 -0.85% Τζίρος: 91.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
capital_maritime
Το τάνκερ Amor της Capital. Πηγή: Capital Ship Management Corp.

Η Capital του Β. Μαρινάκη ετοιμάζει μεγάλη έκδοση ομολόγων στο ΧΑ

Έκδοση ομολόγου που θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ προετοιμάζει ο ναυτιλιακός όμιλος του Βαγγέλη Μαρινάκη, με στόχο να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό του πρόγραμμα. Ενδιαφέρον για το ΧΑ εκδηλώνουν και άλλες ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες.

Πιστοποιώντας ότι κάτι αλλάζει στο ελληνικό χρηματιστήριο, που μετά από χρόνια επενδυτικής απομόνωσης αρχίζει και αποκτά οντότητα ικανή να «σηκώνει» μεγάλες ομολογιακές εκδόσεις, άλλη μία ναυτιλιακή εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, η Capital Maritime & Trading, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, δρομολογεί μεγάλη έκδοση ομολόγου, ακολουθώντας το δρόμο που άνοιξε η Costamare.

Η Capital Maritime & Trading είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και έχει στη θάλασσα 80 πλοία, αποτελώντας μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο στον τομέα της. Οι αρχικές διαδικασίες προετοιμασίας της έκδοσης του ομολόγου της Capital έχουν ξεκινήσει εδώ και περίπου τρεις μήνες, ενώ η έκδοση δρομολογείται για το προσεχές φθινόπωρο. Θα είναι μεγαλύτερη από αυτή της Costamare καθώς, όπως σημειώνουν πηγές με γνώση του θέματος, «θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ».

Όπως γίνεται αντιληπτό, μια νέα αγορά χτίζεται σιγά σιγά στο ελληνικό χρηματιστήριο, καθώς αποκτά πλέον απτή σχέση με την ελληνική ναυτιλία, η οποία είναι ηγέτιδα δύναμη στην υφήλιο, ελέγχοντας περίπου το 20% της παγκόσμιας αγοράς. Ο δρόμος που άνοιξε με το ομόλογο της Costamare Participations PLC, 100% θυγατρική της Costamare Shipping Co S.A., συμφερόντων της οικογένειας Κωστή Κωνσταντακόπουλου, γίνεται πιο… πλατύς και προσελκύει περισσότερες εταιρείες.

Θυμίζουμε πως το ομόλογο της Costamare Participations PLC ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς ενώ ζητούσε 100 εκατ. ευρώ οι προσφορές έφτασαν στα 655 εκατ. ευρώ, ενώ το επιτόκιο διαμορφώθηκε στο χαμηλότερο σημείο του εύρους διακύμανσης, στο 2,70%.

Μολονότι ακόμη κανονική εισαγωγή ναυτιλιακής εταιρείας δεν έχει γίνει στο ελληνικό χρηματιστήριο, παρά τις προσπάθειες της διοίκησης του Χ.Α. εδώ και 15 περίπου χρόνια και την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου, εντούτοις φαίνεται πως οι εκδόσεις ομολόγων κερδίζουν έδαφος, καθώς οι εταιρείες της ελληνόκτητης ναυτιλίας βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση χρηματοδότησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily, υπάρχουν και άλλες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στον NYSE «που έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και ρωτάνε για τις διαδικασίες και τις λεπτομέρειες», όπως σημειώνει πηγή με άμεση γνώση του θέματος.

Ποια είναι η Capital Maritime

Ο όμιλος της Capital, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη διαθέτει ένα μεικτό στόλο άνω των 80 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου. Παράλληλα η εταιρεία «τρέχει» ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στον κόσμο, αξίας πάνω από 200 εκατ. δολάρια.

Πρόκειται για το πλέον «πράσινο» επενδυτικό πρόγραμμα σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς έχει παραγγείλει τα πρώτα δεξαμενόπλοια στη διεθνή ναυτιλία, που θα αξιοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας, (alternative maritime power-AMP) όπως είναι η ηλεκτρική και το φυσικό αέριο. Τα τέσσερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (MR product carriers) που θα ναυπηγήσει η Capital Maritime & Trading, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD) με δικαίωμα για τη ναυπήγηση επιπλέον δύο.

Τα έξι συνολικά δεξαμενόπλοια φέρουν τις πιο σύγχρονες καινοτομίες στο σύστημα πρόωσης τους, σύμφωνα άλλωστε και με όσα υποστηρίζει ο ιδρυτής της Capital Maritime Βαγγέλης Μαρινάκης, περί ανάγκης στροφής στις πράσινες επενδύσεις και στη ναυτιλία, με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος (CΟ2)  και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Τα υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια θα είναι «LNG ready» που σημαίνει ότι θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Παράλληλα, θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα «εναλλακτικής θαλάσσιας ισχύος» (Alternative Maritime Power), το οποίο επιτρέπει στο πλοίο, όταν είναι αγκυροβολημένο σε ένα λιμάνι, να τροφοδοτείται με ηλεκτρικό ρεύμα από το λιμενικό δίκτυο, ενώ οι κύριοι και βοηθητικοί κινητήρες του είναι απενεργοποιημένοι. Επίσης, θα μπορούν να δεχθούν και σύστημα πρόωσης με τη χρήση αιολικής ενέργειας (wind rotors).

Η εταιρεία έκλεισε το 2020 με αύξηση εσόδων και κερδών, ενώ μέσα στους πρώτους μήνες του 2021 προχώρησε σε νέες επενδύσεις αγοράζοντας τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα η Capital Maritime Partners είχε κύκλο εργασιών 140,8 εκατ. δολάρια, 32 εκατ. δολάρια περισσότερα σε σχέση με το 2019, χρονιά που δεν είχε «χτυπηθεί» από τον κορονοϊό. Ανάλογη πορεία είχαν και τα κέρδη της εταιρείας που εφτασαν τα 30,3 εκατ. δολάρια, από 24,4 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν.

Ο Όμιλος της Capital εισήλθε στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) το 2018, με μια παραγγελία έως 10 πλοίων μεταφοράς LNG, συνολικής αξίας 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Είναι μία από τις μεγαλύτερες παραγγελίες που έχει κάνει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΓΟΡΕΣ

Προβληματισμός στο Χρηματιστήριο: Γιατί η αγορά αγνοεί το μπαράζ θετικών ειδήσεων

Η εγχώρια αγορά παραμένει μουδιασμένη και φοβική, αγνοώντας σε βαθμό που εκπλήσσει μια πληθώρα θετικών ειδήσεων και εξελίξεων, που χρόνια είχαν να εμφανιστούν συνδυαστικά στην ελληνική αγορά.
Metoxes, Agores, Xrimatistirio, Stocks
ΑΓΟΡΕΣ

Επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα για το ΧΑ, σε υψηλό 19 μηνών ο Γ. Δείκτης

Με μεγάλη καθυστέρηση, σε σχέση με τις ξένες αγορές, η εγχώρια αγορά ανέκτησε τις απώλειες της πανδημίας. Ποιες μετοχές ξεχώρισαν. Οι εκτιμήσεις για τη συνέχεια και το ερωτηματικό των τραπεζών.