ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Taxidia, Taxidi, Tourismos, Turism, Diakopes
Φωτο: Shutterstock

Το κύριο κριτήριο των Ευρωπαίων για τις φετινές τους διακοπές

Η αποφυγή συνωστισμού γίνεται βασικό κριτήριο για την επιλογή του τόπου θερινών διακοπών των Ευρωπαίων. Θέλουν φέτος να αποφύγουν τη... μάχη για τις ομπρέλες.

Οι Ευρωπαίοι ετοιμάζονται για την αγαπημένη τους περίοδο καλοκαιρινών διακοπών και τα νέα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων δείχνουν ότι δίνουν προτεραιότητα σε ένα νέο κριτήριο προγραμματισμού ταξιδιών ως αποτέλεσμα των τελευταίων τριών ετών: Την έλλειψη συνωστισμού. 

Μετά τον ευχάριστο καιρό και τις ελκυστικές προσφορές, διαπιστώνει η έκθεση, οι Ευρωπαίοι λένε ότι το επόμενο σημαντικότερο κριτήριο για την επιλογή ενός προορισμού στην ήπειρό τους είναι ότι «δεν έχει πολύ κόσμο». Πρόκειται για μια άνοδο από την τέταρτη στην τρίτη θέση από τότε που η έρευνα της Επιτροπής εισήγαγε την ερώτηση «Ποια κριτήρια θα διαδραματίσουν τον πιο σημαντικό ρόλο στην επιλογή του επόμενου προορισμού σας;» τον Μάρτιο του 2022, μετά την άρση όλων των περιορισμών εισόδου λόγω πανδημίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Η μάχη για τις ομπρέλες στην παραλία Pampelonne στο Σεν Τροπέ ή το να προσπερνάτε τους Αμερικανούς παραθεριστές στην Place du Trocadéro στο Παρίσι κατά τους πιο πολυσύχναστους καλοκαιρινούς μήνες ήταν κάτι «βαρύ» για τους ταξιδιώτες μετά από ένα διάστημα απουσίας. «Νομίζω ότι έχει να κάνει με τις συνήθειες που είχαμε στα τρία χρόνια του Covid να ξεφεύγουμε από την πεπατημένη και πόσο άνετο και συναρπαστικό ήταν αυτό για να ανακαλύψουμε νέα μέρη», εκτιμά ο Luís Araújo, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων. Το να έχει κανείς περισσότερο χώρο για να αναπνεύσει ήταν σημαντικό για σχεδόν το ένα τρίτο των Ευρωπαίων ταξιδιωτών - είτε σκέφτονταν ταξίδια στην ύπαιθρο είτε ταξίδια σε πόλεις.

Ωστόσο, ένα πράγμα που έχει επιστρέψει στα προ της πανδημίας πρότυπα είναι η επιθυμία για αξία. Περισσότερα από τα δύο τρίτα σχεδιάζουν να αποδράσουν την άνοιξη και στις αρχές του καλοκαιριού, πριν από τον μήνα αιχμής Αύγουστο, σύμφωνα με την έκθεση της ETC για το ενδοευρωπαϊκό ταξιδιωτικό κλίμα, που δημοσιεύθηκε στις 13 Απριλίου. Τα στοιχεία της έρευνας συλλέχθηκαν τον Μάρτιο του 2023 με συμμετέχοντες από 10 μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας.

Παρά τη φήμη των Ευρωπαίων ότι κάνουν διακοπές για ολόκληρο τον Αύγουστο, τα στοιχεία συνήθως δεν το επιβεβαιώνουν -εκτός από το 2022, όταν τα ταξίδια «ξεσπάσματος» και η ανεβασμένη ζήτηση είδαν τους Ευρωπαίους να παίρνουν άδεια όλο το καλοκαίρι, ακόμη και κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα αιχμής. Τώρα, το 2023, οι αριθμοί αυτοί έχουν μειωθεί σχεδόν κατά ένα δέκατο, σύμφωνα με την έκθεση της ETC, με περισσότερα από τα δύο τρίτα του πληθυσμού που συμμετείχε στην έρευνα να κάνουν διακοπές ήδη από την άνοιξη και τις αρχές του καλοκαιριού. «Επιστρέφουμε στο ενδοευρωπαϊκό μοτίβο που είχαμε παλαιότερα, δηλαδή τα ταξίδια στα μέσα της σεζόν και στη «χαμηλή» τουριστικά περίοδο», λέει ο Araújo.

Όσον αφορά τα ταξίδια μακριά από τα πλήθη των τουριστών, το ETC πιστεύει ότι η τάση αυτή θα συνεχίσει να αυξάνεται. Οι χώρες μέλη της επιτροπής έχουν ενθαρρύνει αυτή τη στροφή προβάλλοντας διαφορετικές περιοχές και δραστηριότητες όλο το χρόνο, εξηγεί ο Araújo, και διασπείροντας τους τουρίστες σε όλη την επικράτειά τους. Άλλη μια αλλαγή στον κατάλογο του ευρωπαϊκού καλοκαιρινού προγραμματισμού: Το 7% των ερωτηθέντων στην έρευνα δηλώνουν ότι λαμβάνουν υπόψη τους τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Φυσικά, αυτό συμβαίνει μετά από έναν από τους θερμότερους ευρωπαϊκούς χειμώνες που έχουν καταγραφεί ποτέ. Για πρώτη φορά, η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σχετικά με τα ταξίδια, λέει ο Araújo. Οι καταστροφικοί καύσωνες του περασμένου έτους που ξεκίνησαν στα μέσα Ιουλίου έκαναν επίσης περισσότερους Ευρωπαίους να επανεξετάσουν τα δρομολόγιά τους, με περισσότερους να κατευθύνονται προς τις βόρειες ακτές της ηπείρου και να ταξιδεύουν τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Taxidi, Taxidia, Travel, Turism, Tourismos
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα οι τουρίστες: Τέσσερις τάσεις στα ταξίδια

Τα ίδια ή περισσότερα χρήματα σε σχέση με το 2023 θα ξοδέψουν οκτώ στους δέκα τουρίστες το 2024. Ποιες είναι οι τέσσερις τάσεις που καθοδηγούν τον παγκόσμιο τουρισμό, σύμφωνα με την American Express Travel.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Ποιοι είναι οι δέκα κορυφαίοι προορισμοί για τον βιώσιμο τουρισμό

Ο βιώσιμος τουρισμός δεν αποτελεί μόδα, αλλά μία ουσιαστική στάση ζωής. Οι καλύτεροι προορισμοί, από τη Βαλένθια, που ανακηρύχθηκε Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης, ως την εξωτική Δομίνικα.
businessdaily_tourism_covid
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιστρέφει η ελπίδα στον τουρισμό, σχέδιο «Β» για να σωθεί η σεζόν

Αποφασισμένη για διακρατικές συμφωνίες η κυβέρνηση, καθώς παρατείνεται η δυστοκία στην Ε.Ε. για τα πιστοποιητικά εμβολιασμού. Ανοίγει η κρίσιμη αγορά της Βρετανίας τον Μάιο. Στόχος να ανοίξουν όλα τα ξενοδοχεία τον Ιούνιο.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Τα 10 πιο διαβασμένα άρθρα του BD την περασμένη εβδομάδα (06/04-12/04)

Το «έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου του Μετρό, η πώληση του Μινιόν και του Πύργου του Πειραιά από την Dimand και η διπλή ανάσα με φθηνό δανεισμό για τις μικρομεσαίες ήταν μεταξύ των πιο διαβασμένων άρθρων.