ΓΔ: 1428.67 0.33% Τζίρος: 23.54 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:56:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΒ Βασιλόπουλος

Διοικητικοί τριγμοί στην ΑΒ Βασιλόπουλος με φόντο τη μείωση μεριδίου

Νέα ομάδα στελεχών τσεχικής καταγωγής έχει φέρει στην πρώτη γραμμή η μητρική Ahold, υποβαθμίζοντας τον ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου, Νίκου Λαβίδα.

Σε διοικητική δίνη και στρατηγικό αδιέξοδο φαίνεται πως βρίσκεται για μία ακόμη φορά η ΑΒ Βασιλόπουλος, μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της ελληνικής αγοράς, που συναγωνίζεται με την Lidl για την δεύτερη θέση στον κλάδο.

Οι πληροφορίες στο διάστημα των τελευταίων ημερών κάνουν λόγο για νέο κύμα αποχωρήσεων –απομακρύνσεων;- στελεχών άνω της μεσαίας κλίμακας, ενώ παράλληλα φαίνεται ότι μία νέα ομάδα στελεχών τσέχικης καταγωγής, έχουν αναλάβει καίρια πόστα στη δομή της επιχείρησης.

Μάλιστα, πηγές της αγοράς κάνουν λόγο για ουσιαστικό παραγκωνισμό του κ. Νίκου Λαβίδα, που βέβαια παραμένει ως επικεφαλής της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Λαβίδας στη θέση του μάνατζερ –έμπειρος και με την έξωθεν καλή μαρτυρία– είναι περίπου 1,5 χρόνο. Πρόκειται για μεταγραφή της Ahold από τον όμιλο Σκλαβενίτη.

Στη διάρκεια του 2023 κατέβαλε τεράστιες προσπάθειες προκειμένου να επαναφέρει θετικό πρόσημο στις πωλήσεις της εταιρείας και να σταματήσει τη μείωση του μεριδίου της. Ωστόσο, φαίνεται πως τα πράγματα χρειάζονται τον χρόνο τους και δεν αλλάζουν από τη μια στιγμή στην άλλη. Φάνηκε εξάλλου από τον Ιανουάριο του 2024.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, το μερίδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος περιορίστηκε κι άλλο. Πηγές της αγοράς μιλώντας προς το BD έλεγαν ότι επιλογή των Ολλανδών να υποβαθμίσει τον ρόλο του κ. Λαβίδα μπορεί να είναι επιβλαβής για την εταιρεία.

Ανέφεραν συγκεκριμένα ότι, αν υπάρχει κάποιο ενδεχόμενο αντιστροφής της αρνητικής της πορείας, αυτή βρίσκεται στην εμπιστοσύνη που πρέπει να δείξουν οι Ολλανδοί μέτοχοι στο ελληνικό μάνατζμεντ, το οποίο γνωρίζει –αν μη τι άλλο– την ελληνική αγορά, τους ανταγωνιστές τους και πως πρέπει να κινηθεί, στον απαραίτητο χρόνο για να ωριμάσει μία ορισμένη στρατηγική και φυσικά να υπάρξει και η απαραίτητη χρηματοδότηση για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος.

Επ΄ αυτού μάλιστα έλεγαν χαρακτηριστικά ότι η στρατηγική που ακολουθείται από τη μητρική εταιρεία δεν πρόκειται να έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Αν όμως μπορεί να υπάρξει ένα επιτυχές ενδεχόμενο, αυτό είναι η εμπιστοσύνη στο ελληνικό μάνατζμεντ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα στρατηγική από την ΑΒ Βασιλόπουλος: Ποικιλία και ιδιωτική ετικέτα

Κατάστημα - «πιλότος» για τις αλλαγές στην αλυσίδα εγκαινιάστηκε στο Μαρούσι. Προσπάθεια αντιμετώπισης του σκληρού ανταγωνισμού στις τιμές με πολλούς κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας της μητρικής Ahold.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στάσιμες πωλήσεις και ζημιές για τα ΑΒ: Πώς το εξηγεί η διοίκηση

Η αλυσίδα «πληρώνει» την αντίληψη που έχει δημιουργεί στους καταναλωτές ότι είναι από τις πιο ακριβές, παρότι έχει κάνει προσπάθεια να πλασαριστεί ανάμεσα στις τρεις πιο φθηνές, αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπιτίθεται η ΑΒ Βασιλόπουλος για το βαρύ πρόστιμο του υπ. Ανάπτυξης

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ προσφεύγει δικαστικά εναντίον του προστίμου που ανακοινώθηκε χθες από τον Α. Γεωργιάδη και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έως τώρα. Γιατί θεωρεί ότι ήταν εσφαλμένοι οι υπολογισμοί του υπουργείου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Αντεπίθεση στην αγορά με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Αφήνει πίσω την εποχή του σλόγκαν «του πουλιού το γάλα» και στρέφεται στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας η αλυσίδα, για να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες κρίσης. Στα 1.200 από 850 θα αυξηθούν τα προϊόντα private label.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συνεχείς κινήσεις επέκτασης από τη Μέτρο ΑΒΕΕ, επενδυτικό σχέδιο 280 εκατ.

Έως και 120 νέα καταστήματα θα δημιουργηθούν μέχρι και το 2026, σημαντικές επενδύσεις στα κέντρα διανομής. Ήλθε η ώρα να αρθούν τα παρεμβατικά μέτρα στην αγορά, τονίζει ο Αριστοτέλης Παντελιάδης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσιάζει περιθώρια κέρδους η Μασούτης για να κερδίσει νέα μερίδια αγοράς

Με όπλο τις χαμηλές τιμές, η πέμπτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιδιώκει την αύξηση των πωλήσεων με ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ ανοίγει νέα καταστήματα στη νότια Ελλάδα.