ΓΔ: 1816.69 -0.97% Τζίρος: 154.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: ΑΒ Βασιλόπουλος

Διοικητικοί τριγμοί στην ΑΒ Βασιλόπουλος με φόντο τη μείωση μεριδίου

Νέα ομάδα στελεχών τσεχικής καταγωγής έχει φέρει στην πρώτη γραμμή η μητρική Ahold, υποβαθμίζοντας τον ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου, Νίκου Λαβίδα.

Σε διοικητική δίνη και στρατηγικό αδιέξοδο φαίνεται πως βρίσκεται για μία ακόμη φορά η ΑΒ Βασιλόπουλος, μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της ελληνικής αγοράς, που συναγωνίζεται με την Lidl για την δεύτερη θέση στον κλάδο.

Οι πληροφορίες στο διάστημα των τελευταίων ημερών κάνουν λόγο για νέο κύμα αποχωρήσεων –απομακρύνσεων;- στελεχών άνω της μεσαίας κλίμακας, ενώ παράλληλα φαίνεται ότι μία νέα ομάδα στελεχών τσέχικης καταγωγής, έχουν αναλάβει καίρια πόστα στη δομή της επιχείρησης.

Μάλιστα, πηγές της αγοράς κάνουν λόγο για ουσιαστικό παραγκωνισμό του κ. Νίκου Λαβίδα, που βέβαια παραμένει ως επικεφαλής της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Λαβίδας στη θέση του μάνατζερ –έμπειρος και με την έξωθεν καλή μαρτυρία– είναι περίπου 1,5 χρόνο. Πρόκειται για μεταγραφή της Ahold από τον όμιλο Σκλαβενίτη.

Στη διάρκεια του 2023 κατέβαλε τεράστιες προσπάθειες προκειμένου να επαναφέρει θετικό πρόσημο στις πωλήσεις της εταιρείας και να σταματήσει τη μείωση του μεριδίου της. Ωστόσο, φαίνεται πως τα πράγματα χρειάζονται τον χρόνο τους και δεν αλλάζουν από τη μια στιγμή στην άλλη. Φάνηκε εξάλλου από τον Ιανουάριο του 2024.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, το μερίδιο της ΑΒ Βασιλόπουλος περιορίστηκε κι άλλο. Πηγές της αγοράς μιλώντας προς το BD έλεγαν ότι επιλογή των Ολλανδών να υποβαθμίσει τον ρόλο του κ. Λαβίδα μπορεί να είναι επιβλαβής για την εταιρεία.

Ανέφεραν συγκεκριμένα ότι, αν υπάρχει κάποιο ενδεχόμενο αντιστροφής της αρνητικής της πορείας, αυτή βρίσκεται στην εμπιστοσύνη που πρέπει να δείξουν οι Ολλανδοί μέτοχοι στο ελληνικό μάνατζμεντ, το οποίο γνωρίζει –αν μη τι άλλο– την ελληνική αγορά, τους ανταγωνιστές τους και πως πρέπει να κινηθεί, στον απαραίτητο χρόνο για να ωριμάσει μία ορισμένη στρατηγική και φυσικά να υπάρξει και η απαραίτητη χρηματοδότηση για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος.

Επ΄ αυτού μάλιστα έλεγαν χαρακτηριστικά ότι η στρατηγική που ακολουθείται από τη μητρική εταιρεία δεν πρόκειται να έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Αν όμως μπορεί να υπάρξει ένα επιτυχές ενδεχόμενο, αυτό είναι η εμπιστοσύνη στο ελληνικό μάνατζμεντ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super market, trofima, emporio, prosfores
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος μοχλός ανάπτυξης των σούπερ μάρκετ τα καταστήματα μέσω franchise

Συνεργασίες με επιχειρηματίες «στήνουν» μεγάλες αλυσίδες για να αυξήσουν την εμβέλεια των δικτύων τους χωρίς να εκτεθούν σε μεγάλες επενδύσεις. Πώς κινούνται ΑΒ Βασιλόπουλος και METRO, τα σχέδια της Μασούτης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Προχωρά σε διεύρυνση του δικτύου franchise σε όλη την Ελλάδα

Με τη συνεργασία 223 επιχειρηματιών και περισσότερων από 2.000 εργαζομένων, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο franchise στην Ελλάδα, που συμπληρώνει φέτος 300 καταστήματα πανελλαδικά.