«Σπάει» η ΔΕΠΑ για ιδιωτικοποίηση, δεν πωλούνται οι αγωγοί

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.

Τρεις εταιρείες στις οποίες το δημόσιο θα διαθέτει ποσοστό έως 65% και τα Ελληνικά Πετρέλαια το υπόλοιπο ποσοστό θα προκύψουν από το νέο σχέδιο ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες.

Σύμφωνα με πληροφορίες σε σχέση με το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης έχουν γίνει σειρά βελτιώσεων με στόχο ο εταιρικός μετασχηματισμός να γίνει πιο γρήγορα καθώς και να «τρέξει» πιο γρήγορα η διαδικασία διαχωρισμού και ιδιωτικοποίησης.

Ο κυβερνητικός σχεδιασμός προβλέπει την πώληση έως και του 65% που θα κατέχει το δημόσιο στις δύο πρώτες εταιρείες που θα προκύψουν, δηλαδή της ΔΕΠΑ Εμπορίας που θα ελέγχει την ΕΠΑ Αττικής, τις συμβάσεις προμήθειας και τις άλλες εμπορικές δραστηριότητες και της ΔΕΠΑ Υποδομών που θα ελέγχει τις συμμετοχές στις τρεις εταιρείες διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου (ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ Θεσσαλονίκης και ΔΕΔΑ). Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες περί αναφοράς ποσοστού πώλησης έως 65% τότε η κυβέρνηση θα έχει τη δυνατότητα σε δεύτερο χρόνο να αποφασίσει το ακριβές ποσοστό της ΔΕΠΑ που θα διατεθεί σε επενδυτή.

Το ερώτημα είναι, βέβαια, αν οι τρεις ΕΔΑ πωληθούν ξεχωριστά ή θα υπάρξουν κάποια «πακέτα».

Το ερώτημα είναι, βέβαια, αν οι τρεις ΕΔΑ πωληθούν ξεχωριστά ή θα υπάρξουν κάποια «πακέτα» π.χ. ξεχωριστά η ΔΕΔΑ (που αναπτύσσει το δίκτυο διανομής στην υπόλοιπη Ελλάδα) και από κοινού οι δύο ΕΔΑ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το σίγουρο είναι πως δεν θα ιδιωτικοποιηθεί η τρίτη εταιρεία που θα προκύψει από το σχέδιο της κυβέρνησης και η οποία θα ελέγχει τις σημερινές συμμετοχές της ΔΕΠΑ στους αγωγούς φυσικού αερίου ή στα σχέδια κατασκευής αγωγών όπως ο EastMed, o Poseidon, ο IGB, κ.α.

Αντίστοιχος ήταν και ο σχεδιασμός της προηγούμενης κυβέρνησης με τη διαφορά πως προέβλεπε την πώληση του 50% (συν μία μετοχή) της ΔΕΠΑ Εμπορίας και μόνο μειοψηφικού ποσοστού της ΔΕΠΑ Υποδομών. Όσο για τη στάση των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) η διοίκηση των τελευταίων έχει ξεκαθαρίσει πως ενδιαφέρεται για την επέκταση στην αγορά φυσικού αερίου και αναμένεται να μην είναι πωλητής, αλλά υποψήφιος επενδυτής της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Δεν είναι γνωστό αν θα ακολουθήσει την ίδια πολιτική και στη ΔΕΠΑ Υποδομών. Όλα αυτά θα αποφασιστούν και θα σχηματοποιηθούν μετά ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού.

Η διαμόρφωση του τελικού σχεδίου για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ από κυβερνητικής πλευράς έχει οδηγήσει σε «πάγωμα» των διαδικασιών που είχε ξεκινήσει το ΤΑΙΠΕΔ με βάση τις επιδιώξεις της προηγούμενης κυβέρνησης.

Στην αγορά ενέργειας αναμένουν τις τελικές λεπτομέρειες ώστε να καταλάβουν και το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι να «σπάσει στα τρία» η ΔΕΠΑ.Παρά τα όσα υποστηρίζει ο τομεάρχης Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελος δεν είχε ολοκληρωθεί η εφαρμογή του νόμου 4206 του 2019 για το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ ΔΕΠΑ Εμπορίας και τη ΔΕΠΑ Υποδομών. Με τις ρυθμίσεις που θα καταθέσει η κυβέρνηση επιδιώκεται και η επιτάχυνση της συγκεκριμένης διαδικασίας.

Εκτιμάται ότι το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει συγκεκριμένο πλαίσιο για την εξασφάλιση του εφοδιασμού της χώρας, κάτι που σήμερα διασφαλίζει η ΔΕΠΑ, καθώς και πρόνοιες για το μέλλον των εργαζομένων της εταιρίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κυνήγι οφειλετών από την ΔΕΗ με στόχο 40 εκατ. το μήνα

Ακόμη πιο φιλόδοξοι στόχοι για τις εισπράξεις ληξιπρόθεσμων οφειλών με τη συνδρομή της Qualco. Σχέδιο για δύο τιτλοποιήσεις χρεών, ενώ στο στόχαστρο μπαίνουν και όσοι μετακινήθηκαν σε εναλλακτικούς παρόχους και άφησαν «φέσια» 800 εκατ. ευρώ.