ΓΔ: 907.08 0.85% Τζίρος: 81.54 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: oysho.com

Το shopping έτοιμο για τη ρεβάνς, οι μεγάλοι ανοίγουν καταστήματα

Η επανεκκίνηση του εμπορίου θα φέρει «έκρηξη» της κινητικότητας στα φυσικά καταστήματα και πτώση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ποιες ισχυρές αλυσίδες ετοιμάζονται να ανοίξουν νέα σημεία πώλησης.

Μπορεί η πανδημία να επιτάχυνε τις εξελίξεις σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς, εντούτοις κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη σημασία των φυσικών καταστημάτων στη βάση της δυνατότητας επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ πελάτη και πωλητή.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, μόλις τις πρώτες ημέρες της επανέναρξης της λειτουργίας του λιανεμπορίου στη βρετανική αγορά, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου εμφάνισε σημαντική κάμψη, που άγγιξε το 19% σε ό,τι αφορά τα είδη ομορφιάς και προσωπικής περιποίησης και το 12,2% στα είδη ένδυσης και υπόδησης. Την ίδια στιγμή, η περασμένη Δευτέρα, πρώτη ημέρα επανέναρξης της λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων σε Βρετανία και Ουαλία καταγράφηκε αύξηση της αγοραστικής κίνησης κατά 660% συγκριτικά με την ίδια ημέρα πέρσι, καθιστώντας έτσι σε όλους εμφανή τη σημασία της προσωπικής εξυπηρέτησης αλλά και της επαφής με το προϊόν, πριν ο πελάτης κάνει την αγορά. 

Κατ’ αναλογία, εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου στη χώρα μας εκτιμούν ότι η εκτίναξη της δραστηριότητας του ηλεκτρονικού εμπορίου που παρατηρήθηκε σε όλη τη διάρκεια του 2020 θα μετριαστεί σταδιακά φέτος και καθώς θα επιστρέφουμε στην κανονικότητα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες που προκύπτουν στην αγορά του real estate, καθώς πολλές επιχειρήσεις επαναπροσδιορίζουν τις ανάγκες τους σε φυσικούς χώρους υιοθετώντας την τηλεργασία, αναπόφευκτα οδηγεί σε έναν νέο εμπορικό χάρτη το επόμενο διάστημα καθώς δεν είναι λίγες οι εμπορικές επιχειρήσεις που σχεδιάζουν το άνοιγμα φυσικών καταστημάτων το επόμενο διάστημα. 

Τι σχεδιάζουν οι εγχώριοι όμιλοι

Ειδικότερα, ο ισπανικός κολοσσός της Inditex προγραμματίζει το άνοιγμα τεσσάρων νέων καταστημάτων μέσα στο 2021, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη. Τα περισσότερα ανοίγματα αφορούν στη ναυαρχίδα του ομίλου, Zara, ενώ ιδιαίτερη προσοχή αποδίδεται και στην αλυσίδα εσωρούχων και activewear Oysho, η οποία γνωρίζει μεγάλη επιτυχία αλλά και στην αλυσίδα ειδών σπιτιού Zara Home, η οποία προβλέπεται να αποκτήσει παρουσία στους νέους εμπορικούς χώρους που θα δημιουργηθούν στο project του Ελληνικού. Το νέο μοντέλο του ισπανικού ομίλου προκρίνει τα μεγάλα καταστήματα, όπως είναι αυτό που λειτουργεί στο εμπορικό κέντρο Smart Park, συνολικού εμβαδού 3.500 τμ, ενώ τα νέα σημεία που θα εγκαινιαστούν μέσα στο τρέχον έτος θα είναι τεχνολογικά αναβαθμισμένα, εισάγοντας καινοτομίες που ήδη εμφανίστηκαν στο νέο κατάστημα της αλυσίδας στο Ηράκλειο της Κρήτης, το περασμένο καλοκαίρι.

Τουλάχιστον ένα κατάστημα της νέας για τη χώρα μας αλυσίδας ένδυσης COS πρόκειται να ανοίξει και ο σουηδικός όμιλος της Η&Μ, στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, ενώ στον ίδιο χώρο αναμένεται και το άνοιγμα των δύο πρώτων καταστημάτων των γαλλικών εταιρειών Maje και Sandro, από την Αττικά Πολυκαταστήματα ΑΕ. Από την πλευρά του, ο όμιλος Jumbo σχεδιάζει μέσα στο έτος το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος στην Ελλάδα, συνολικού εμβαδού 9.000 τμ, ενώ και στη ρουμανική αγορά αναμένεται να προστεθεί ένα ακόμη κατάστημα, συνολικού εμβαδού 12.500 τμ, στην πόλη Κραϊόβα

Τις ευκαιρίες που προκύπτουν στην ελληνική κτηματαγορά σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί και ο όμιλος Φουρλή, σχεδιάζοντας το άμεσο άνοιγμα ενός νέου καταστήματος της Intersport στο Περιστέρι, αλλά και την επέκταση του υφισταμένου δικτύου του σε Κύπρο και Ρουμανία. Επιπλέον, προβλέπεται το άνοιγμα τουλάχιστον δύο outlets για τις αλυσίδες Athlete’s Foot και Intersport, σε Θεσσαλονίκη και Βουκουρέστι αρχικά, και εν συνεχεία αλλού, καθώς και η ανακαίνιση περί των 12 σημείων της τελευταίας, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Περαιτέρω, δύο νέα σημεία της σουηδικής αλυσίδας επίπλων ΙΚΕΑ θα προστεθούν το προσεχές διάστημα στην Αθήνα και τη Σόφια, με το σύνολο των προγραμματισμένων νέων ανοιγμάτων να αγγίζει τα 5 σε βάθος διετίας. 

Με οκτώ νέα καταστήματα σχεδιάζει την ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά η ελληνική εταιρεία real size ενδυμάτων Mat Fashion. Τα νέα ανοίγματα αφορούν στην ελληνική αγορά, με την λειτουργία ενός νέου premium concept store στο πολυκατάστημα Attica, στο City Link, τρεις νέες προσθήκες στην κυπριακή αγορά, στα πολυκαταστήματα Era στην Λεμεσό, τη Λάρνακα και την Πάφο, καθώς και τέσσερα νέα σημεία στα πολυκαταστήματα Zinser, στη Γερμανία. Το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος της εταιρείας καλλυντικών KIKO Milano στην αγορά της Γλυφάδας προετοιμάζει αυτές τις ημέρες επίσης ο όμιλος Φάις, σε συνέχεια των δύο καταστημάτων που εγκαινιάστηκαν στις αρχές του έτους στην Θεσσαλονίκη. Στόχο του ομίλου, ο οποίος ανέλαβε το master franchising της ιταλικής αλυσίδας για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία, αποτελεί η δημιουργία δικτύου 40 καταστημάτων στις εν λόγω αγορές τα επόμενα χρόνια. 

Σε περαιτέρω επέκταση της παρουσίας του στην ελληνική αγορά της παιδικής ένδυσης προχωράει και ο όμιλος επιχειρήσεων Καφούνη, προγραμματίζοντας το άνοιγμα τεσσάρων νέων σημείων της αλυσίδας Cool Club, στο εμπορικό κέντρο The Mall καθώς και στην πόλη της Χαλκίδας, στον Πύργο και στην Καλλιθέα. Ο όμιλος λειτουργεί ήδη τρία καταστήματα της εν λόγω αλυσίδας, ενώ περαιτέρω λειτουργούν πέντε συνολικά καταστήματα της αλυσίδας παιδικών ειδών Kidscom, -στον Άλιμο, την Αγ. Παρασκευή και το Μαρούσι καθώς και δύο σημεία στην Κύπρο. 

Το e-commerce ήρθε για να μείνει

Η επιστροφή στα φυσικά καταστήματα αποτελεί ευχής έργο τόσο για τους καταναλωτές που απολαμβάνουν την αληθινή έννοια του shopping therapy, όσο όμως και για τις επιχειρήσεις για τις οποίες η εκρηκτική αύξηση του e-commerce συνοδεύτηκε και από την αντίστοιχη εκτίναξη των επιστροφών, οδηγώντας σε εξίσου αυξημένα κόστη. Εκτιμάται ότι σε διεθνές επίπεδο, οι επιστροφές ειδών ανάγονται σε ένα πρόβλημα η αξία του οποίου αγγίζει το 1 τρισ. δολάρια -πέραν των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που συνεπάγεται- και το οποίο εν πολλοίς επιβαρύνει τις επιχειρήσεις. 

Παραταύτα, το ηλεκτρονικό εμπόριο ήλθε για να μείνει, όπως μαρτυρούν και οι σημαντικές επενδύσεις αντίστοιχων υποδομών που πραγματοποιούν ολοένα και περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις. Χαρακτηριστικά, η αλυσίδα παιχνιδιών Μουστάκα εγκαινίασε πρόσφατα την συνεργασία της με την εφαρμογή υπηρεσιών delivery της Wolt, προκειμένου, ειδικά τις προσεχείς ημέρες που αναμένεται αύξηση της ζήτησης για τα είδη της, να εξυπηρετήσει ταχύτατα και απροβλημάτιστα γονείς και νονούς.

Αντίστοιχα, η ελληνική εταιρεία μαγιό Bluepoint εγκαινίασε πρόσφατα το νέο της ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο προσφέρει την δυνατότητα για λιανική και χονδρική πώληση, προλαμβάνοντας την αύξηση της ζήτησης εν όψει καλοκαιριού, ενώ, με στόχο να διαχειριστεί τα αυξημένα αποθέματα, o όμιλος ένδυσης B&F δημιούργησε το επίσημο ηλεκτρονικό κατάστημα outlet για τις συλλογές των σημάτων του, BSB και Lynne

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τριπλασιασμός ηλεκτρονικών πωλήσεων για τα Αττικά Πολυκαταστήματα

Η εκτίναξη των μεγεθών του ηλεκτρονικού καταστήματος του ομίλου αποδίδεται στην στροφή των καταναλωτών στο ψηφιακό κανάλι και στον εμπλουτισμό της προϊοντικής γκάμας. Στο -30% η πτώση πωλήσεων για το 2020.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δύσκολο για την Jumbo το κρίσιμο τρίμηνο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου

Πτώση πωλήσεων 5% αναμένεται να καταγράψει η Jumbo το τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπου συγκεντρώνεται το 35% των ετήσιων εσόδων. Ανθεκτικό το επιχειρηματικό μοντέλο, σύμφωνα με την Παντελάκης Securities.
Παιδικά ρούχα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επέκταση της αλυσίδας Cool Club με τέσσερα νέα σημεία πώλησης

Στο portfolio του ομίλου Καφούνη έχει προστεθεί η αλυσίδα παιδικών ρούχων Cool Club, με προοπτική δυναμικής ανάπτυξης. Προσφέρει εξαιρετικά ανταγωνιστικά είδη ένδυσης ειδικά για τις ηλικίες έως 12 ετών.