ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:55:36 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: BSB

Αύξηση τζίρου το β' 6μηνο «βλέπει» η B&F, δύσκολη η εκκίνηση του έτους

Κατά 26% υποχώρησε ο τζίρος του ομίλου το πρώτο δίμηνο, μετά την πτώση κατά 31% που προκάλεσε η πανδημία το 2020. Έμφαση θα δοθεί φέτος στην ανάπτυξη στις αγορές του εξωτερικού.

Βελτιωμένες επιδόσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους προσδοκά η διοίκηση του ομίλου B&F, ο οποίος διαχειρίζεται τις αλυσίδες ενδυμάτων BSB και Lynne σε Ελλάδα και εξωτερικό. Σε συνέχεια ενός δύσκολου έτους για το λιανεμπόριο, ο όμιλος παραμένει αντιμέτωπος με προκλήσεις που σχετίζονται με τις διακυμάνσεις της ζήτησης αλλά και τη διαχείριση των αποθεμάτων του. 

Ήδη το πρώτο δίμηνο του 2021 ο κύκλος εργασιών του ομίλου υποχώρησε κατά 26% και της εταιρείας κατά 52,5% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, απόρροια των κλειστών καταστημάτων και των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας. Εκτιμάται εντούτοις ότι η υποχώρηση της πανδημίας, σε συνδυασμό με την άρση των περιοριστικών μέτρων καθώς και την ταχεία εξέλιξη του εμβολιαστικού προγράμματος θα έχουν ως συνέπεια τη βελτίωση των μεγεθών του ομίλου στο δεύτερο μισό του έτους, βελτιώνοντας συνολικά κατ’ επέκτασιν την εικόνα για ολόκληρο το έτος. 

Ο όμιλος B&F έκλεισε το 2020 με πτώση πωλήσεων και ζημιές σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων. Ειδικότερα, ο τζίρος του ομίλου υποχώρησε κατά 31,2% συγκριτικά με το 2019, διαμορφούμενος σε 55,1 εκατ. ευρώ, έναντι 80,2 εκατ. ευρώ, ενώ κάμψη κατά 30,9% κατέγραψαν και οι πωλήσεις σε επίπεδο εταιρείας, διαμορφούμενες σε 50,9 εκατ. ευρώ το 2020, έναντι 73,7 εκατ. ευρώ το 2019. Ο όμιλος ωστόσο διατήρησε σε καλά επίπεδα το μικτό περιθώριο κέρδους, καταγράφοντας μικρή κάμψη κατά 3% σε σχέση με το 2019, διαμορφούμενο σε 58% για τον όμιλο και 55% για την εταιρεία. 

Ο όμιλος παρουσίασε (συγκυριακή) αύξηση κερδών EBITDA το 2020, κατά 43,7%, αγγίζοντας τα 12,5 εκατ. ευρώ, εξέλιξη που αποδίδεται στο όφελος από την μείωση του κόστους πωληθέντων κατά 8 εκατ. ευρώ, τη μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 8,2 εκατ. ευρώ, στο όφελος από τη μείωση των ενοικίων των καταστημάτων, καθώς και στην επιβάρυνση που προέκυψε στην χρήση του 2019 κατά 13 εκατ. ευρώ, απόρροια της αποτίμησης των ακινήτων της εταιρείας στην εύλογη αξία.

Η μείωση των δαπανών είχε αποτέλεσμα και τον περιορισμό των ζημιών προ φόρων ομίλου και εταιρείας κατά το περσινό έτος, κατά 60% και 49% αντιστοίχως, ωστόσο σε επίπεδο μετά φόρων, οι ζημιές διευρύνθηκαν κατά 81% στον όμιλο, στα 1,18 εκατ. ευρώ, από 650.000 ευρώ το 2019, και κατά 199% στην εταιρεία, στα 1,51 εκατ ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 508.000 ευρώ το 2019. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά την δυσμενή συγκυρία, η εισηγμένη (μέσω έκδοσης ομολόγου) προχώρησε στο άνοιγμα 5 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα και 3 σημείων στη Ρουμανία, μέσα στο 2020, ενώ για το τρέχον έτος δίνεται προτεραιότητα στην εξωστρέφεια του ομίλου και ειδικότερα στην ενίσχυση της συνεργασίας με αποκλειστικό αντιπρόσωπο στην ιταλική, ισπανική, γαλλική, γερμανική και αυστριακή αγορά, καθώς και στις χώρες της Benelux.

Επιπρόσθετα, έμφαση δίνεται και σε αγορές εκτός Ευρώπης, και δη της Ρωσίας, της Αιγύπτου, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Ασίας, προωθώντας την δημιουργία δικτύου καταστημάτων δια της μεθόδου της δικαιόχρησης, αλλά και στην εγχώρια αγορά με την διεύρυνση της παρουσίας των δύο σημάτων που διαχειρίζεται σε νέες περιοχές. 

Στο τέλος του 2020, ο όμιλος λειτουργούσε συνολικά 178 καταστήματα, φυσικά και ηλεκτρονικά, εκ των οποίων τα 124 στην Ελλάδα και τα 54 στο εξωτερικό. Σε αυτά περιλαμβάνονται 67 εταιρικά καταστήματα στην χώρα μας, 33 της αλυσίδας BSB και 34 της αλυσίδας Lynne, ενώ ακόμη 49 καταστήματα λειτουργούν με την μέθοδο της δικαιόχρησης στην Ελλάδα, και 22 καταστήματα με την ίδια μέθοδο σε Κύπρο, Βουλγαρία, Αλβανία, Αρμενία, Κόσοβο, Κουβέιτ και Αίγυπτο. Επιπλέον, μέσω της θυγατρικής στην Ρουμανία, ελέγχεται δίκτυο συνολικά 30 καταστημάτων της αλυσίδας BSB σε εμπορικούς δρόμους και εμπορικά κέντρα.

Παράλληλα, ο όμιλος έχει αναπτύξει εκτενές δίκτυο χονδρικής, στο οποίο περιλαμβάνονται πωλήσεις σε πολυκαταστήματα και multibrand stores, συνολικά σε 221 σημεία στην Ελλάδα και σε 623 σημεία στο εξωτερικό, με το σήμα της BSB να διαθέτει παρουσία στα εμπορικά κέντρα της Ιταλίας, La Rinascente και Coin Department Stores, και Yeans Halle της Γερμανίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με όπλο τις σταθερές τιμές, η Pink Woman πετυχαίνει ισχυρή ανάπτυξη

Η εταιρεία γυναικείων ενδυμάτων έχει επιλέξει να κρατά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια και κερδίζει έδαφος στην αγορά με διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και σημαντική αύξηση κερδών το 2023.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023

Διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών με νέα διεθνή brands, τόσο στην ένδυση όσο και στα καλλυντικά. Μέχρι τον Σεπτέμβριο η ριζική ανακαίνιση του Attica στο Golden Hall. Αύξηση πωλήσεων 12% και καθαρών κερδών 25% το 2023.