ΓΔ: 873.1 -1.54% Τζίρος: 95.53 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Egnatia.eu

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός της Εγνατίας, ανοίγονται οι προσφορές

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των 3 καθέτων οδικών αξόνων για 35 έτη.

Στην τελική ευθεία μπαίνει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, καθώς σήμερα αναμένεται να ανοίξουν από το ΤΑΙΠΕΔ οι οικονομικές προσφορές που έχουν κατατεθεί, με τις σχετικές διαδικασίες του διαγωνισμού να αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο. 

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει κάνει το ΤΑΙΠΕΔ, σήμερα 15 Ιουλίου θα γίνει η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών τις οποίες έχουν καταθέσει τα δύο σχήματα τα οποία απέμειναν να διεκδικούν τον αυτοκινητόδρομο από τα αρχικά επτά τα οποία είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Μετά την απόρριψη των ασφαλιστικών μέτρων τον Μάιο που είχε καταθέσει η Ακτωρ από το ΣτΕ, οι κοινοπραξίες VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESIONES S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε – ΑΒΑΞ Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A ήταν οι μόνες που είχαν καταθέσει δεσμευτικές προσφορές.

Το Ταμείο ενδέχεται να καλέσει στο αμέσως επόμενο στάδιο τους δύο υποψήφιους αναδόχους να καταθέσουν βελτιωμένες προσφορές, ενώ εάν η απόσταση είναι της τάξης άνω του 15%, τότε δικαίωμα βελτιωμένης προσφοράς θα έχει μόνον ο πρώτος. 

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Υπενθυμίζεται ότι η Άκτωρ είχε ζητήσει, την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας του διαγωνισμού επειδή η καναδική εταιρεία Roadis, απέσυρε τη συμμετοχή της, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει από την πανδημία του κορονοϊού.

Στις 12 Δεκεμβρίου του 2020 που είχε εκπνεύσει η αρχική προθεσμία εμφανίστηκε μόνο η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects. Οι δύο άλλοι ενδιαφερόμενοι, η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την Mytilineos και της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την καναδική Roadis, προσέφυγαν στο ΣτΕ υποστηρίζοντας πως έπρεπε να δοθεί παράταση λόγω της πανδημίας.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

GEK TERNA, Peristeris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Μεγάλα τα οφέλη από την ανάληψη του έργου της Εγνατίας

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου, κ. Γ. Περιστέρη «με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθίσταται κυρίαρχη δύναμη στην Ελλάδα και πλέον σημαντική δύναμη και στην Ευρώπη στον τομέα των υποδομών».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύο οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας

Εκτός η Άκτωρ που είχε ζητήσει παράταση της προθεσμίας υποβολής, αίτημα που δεν έγινε δεκτό. Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των 3 καθέτων οδικών αξόνων για 35 έτη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μόνο μία προσφορά στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας

Ο οδικός άξονας των 658 χιλιομέτρων θεωρείται ελκυστικό περιουσιακό στοιχείο, αλλά η πανδημία και τα 2,5 χρόνια που μεσολάβησαν από την προεπιλογή των επτά ομίλων, οδηγούν σε περιορισμό των υποψηφίων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μονομαχία ισχυρών κοινοπραξιών για τη διασύνδεση Αττικής - Κρήτης

Μυτιληναίος - General Electric και ΤΕΡΝΑ - Siemens κατέθεσαν προσφορές για έργο προϋπολογισμού 380 εκατ. ευρώ. Θα ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις των δυο πλευρών με τον ΑΔΜΗΕ για να αποφασιστεί ποιος θα αναλάβει το έργο.