ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Egnatia.eu

Σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects η Εγνατία Οδός με τίμημα στα 1,496 δισ.

Η συνολική αξία της συναλλαγής φθάνει στο επίπεδο των 2,766 δισ. ευρώ, ενώ εκκρεμεί και η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να κλείσει οριστικά η συμφωνία.

Οι εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Project αναδείχθηκαν ως προτιμηταίοι επενδυτές για την Εγνατία Οδό από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, μετά την κατάθεση βελτιωμένης προσφοράς, η οποία αποσφραγίστηκε σήμερα, με το τίμημα να φθάνει στα 1,496 δισ. ευρώ και η συνολική αξία της παραχώρησης να διαμορφώνεται στα 2,766 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε ζητήσει στα μέσα Ιουλίου από την κοινοπραξία να προχωρήσει στην κατάθεση βελτιωμένης προσφοράς, η οποία αφορά την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της για χρονική περίοδο 35 ετών.

Όπως τονίζει στην ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ: «Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), κατά την σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση της βελτιωμένης οικονομικής προσφοράς που κατέθεσε η ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A., για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.

Η βελτιωμένη δεσμευτική προσφορά προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος στο ΤΑΙΠΕΔ που ανέρχεται σε €1.496.100.000. Tο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου την απεδέχθη και ανακήρυξε την ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A. ως Προτιμητέο Επενδυτή. Επιπλέον του ανωτέρω τιμήματος, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κτλ) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου. Ακόμη, οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου €420 εκατ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω διαγωνιστική διαδικασία που διενεργήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ κατέγραψε το μεγαλύτερο τίμημα που έχει προσφερθεί μέχρι στιγμής για παραχώρηση περιουσιακού στοιχείου του χαρτοφυλακίου του. Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού εκτιμάται στα 2.766.100.000 ευρώ, καθώς περιλαμβάνει, το εφάπαξ τίμημα, τις υποχρεωτικές επενδύσεις και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση παραχώρησης θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). 

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών». 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

GEK TERNA, Peristeris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Μεγάλα τα οφέλη από την ανάληψη του έργου της Εγνατίας

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου, κ. Γ. Περιστέρη «με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθίσταται κυρίαρχη δύναμη στην Ελλάδα και πλέον σημαντική δύναμη και στην Ευρώπη στον τομέα των υποδομών».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μόνο μία προσφορά στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας

Ο οδικός άξονας των 658 χιλιομέτρων θεωρείται ελκυστικό περιουσιακό στοιχείο, αλλά η πανδημία και τα 2,5 χρόνια που μεσολάβησαν από την προεπιλογή των επτά ομίλων, οδηγούν σε περιορισμό των υποψηφίων.
Perdikaris-Giannis-GEK-TERNA
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περδικάρης (ΤΕΡΝΑ): Η κοινωνική ευημερία στο επίκεντρο κάθε μας έργου

Απαριθμώντας τα πολλαπλά οφέλη του κατασκευαστικού κλάδου για τη χώρα μας, ο πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ σημείωσε πως η συμβολή των τεχνικών εταιρειών δημιουργεί πολλαπλασιαστική αξία που υπερβαίνει τους προφανείς τομείς της οικονομίας.