ΓΔ: 907.74 0.98% Τζίρος: 75.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:38:35 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Blueground: Η ελληνική startup που έφτασε να έχει αξία 750 εκατ. δολ.

Κεφάλαια 258 εκατ. δολ. έχει καταφέρει να προσελκύσει η Blueground, καθώς ισχυροί επενδυτές βλέπουν ότι θα επωφεληθεί από την καθυστέρηση στην επιστροφή των εργαζομένων στο γραφείο.

Άρχισε την πορεία της στις βραχυχρόνιες μισθώσεις πριν από οκτώ χρόνια με λίγα διαμερίσματα στην Αθήνα, όμως πλέον αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις παγκοσμίως και ετοιμάζεται να μπει στην κατηγορία των εταιρειών «μονόκερων» (σ.σ. νεοφυείς επιχειρήσεις με αξία άνω του 1 δισ. δολαρίων). Η Blueground, αφού ξεπέρασε τις πιέσεις που προκάλεσε η πανδημία, βάζει πλέον στόχο την ανάπτυξη σε 50 πόλεις παγκοσμίως μέχρι το 2025 και την πρόσληψη 300 ατόμων μέχρι το τέλος του έτους, καθώς προσελκύει επενδυτικό ενδιαφέρον.

Η εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της διαχείρισης και ενοικίασης επιπλωμένων διαμερισμάτων έχει καταφέρει από την ίδρυση της μέχρι σήμερα να προσελκύσει περί τα 258 εκατ. δολάρια, που αποτελεί ρεκόρ για ελληνική startup. Το Bloomberg, επικαλούμενο ανθρώπους της αγοράς, αναφέρει πως η αποτίμηση της Blueground φτάνει πλέον τα 750 εκατ. δολάρια, με την εταιρεία να είναι πλέον πολύ κοντά στο να χαρακτηριστεί "unicorn", ενώ αποτελεί από τα χαρακτηριστικότερα «success stories» του ελληνικού οικοσυστήματος νεοφυών επιχειρήσεων.

Στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης, η Blueground κατάφερε να συγκεντρώσει 140 εκατ. δολάρια από επενδυτές όπως η WestCap του Αμερικανού επιχειρηματία Λόρενς Τόσι και η Geolo Capital, επενδυτικός βραχίονας του οικογενειακού γραφείου διαχείρισης κεφαλαίων του δισεκατομμυριούχου Τζον Πρίτσκερ, ενώ συμμετείχε και η Prime Ventures καθώς και το ελληνικό fund Venture Friends. Παράλληλα, έλαβε και ακόμα 40 εκατ. δολάρια από την Silicon Valley Bank ως δανειακή χρηματοδότηση.

Όπως έχει αναφέρει ο κ. Χατζηελευθερίου, συνιδρυτής της Blueground, η χρηματοδότηση θα χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη του στόχου να επεκταθεί η πλατφόρμα πέρα από τα 5.000 διαμερίσματα σε όλο τον κόσμο. Ήδη μέχρι το τέλος της χρονιάς η Blueground στοχεύει να δραστηριοποιηθεί σε Μαϊάμι, Μαδρίτη, Ζυρίχη και Βερολίνο, ενώ θέλει να έχει παρουσία σε 50 πόλεις παγκοσμίως μέχρι το 2025. Παράλληλα η εταιρεία στοχεύει να προσλάβει 300 επιπλέον άτομα μέχρι το τέλος του έτους, αναζητώντας εργαζομένους από τον κλάδο της τεχνολογίας, τα οικονομικά, marketing και άλλες ειδικότητες ώστε να λειτουργούν οι υπηρεσίες της εταιρείας σε όλο τον κόσμο.

Σε δηλώσεις του στο Bloomberg, ο Τζον Πρίτσκερ της Geolo Capital ανέφερε πως «η Blueground βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη ζήτηση για ευελιξία στα ακίνητα, καθώς οι εταιρείες συνεχίζουν να καθυστερούν την υποχρεωτική επιστροφή στο γραφείο», ενώ ο συνιδρυτής της Geolo Capital, Τομ Γκότλιμπ που θα μπει και στο ΔΣ της Bloueground τόνισε ότι «υπάρχει μια φοβερή ευκαιρία».

Από την Αθήνα το 2013 σε ολόκληρο τον κόσμο το 2025

Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου ξεκίνησε την Blueground το 2013 με λίγα διαμερίσματα στην Αθήνα αφού πρώτα είχε συνηθίσει να περνάει αρκετούς μήνες σε ξενοδοχεία εξαιτίας της δουλειάς του ως σύμβουλος στη McKinsey & Co. Τότε διεπίστωσε πως δύσκολα μπορούσε να βρει κανείς επιπλωμένα διαμερίσματα που θα μπορούσαν να νοικιαστούν για μικρή χρονική διάρκεια.

Η εταιρεία γνώρισε μεγάλη άνθιση με την αυξανόμενη τάση για απομακρυσμένη εργασία και τους ψηφιακούς νομάδες, με τον κ. Χατζηελευθερίου να έχει εκφράσει κατά καιρούς την πεποίθηση του πως αυτή η τάση έχει έρθει για να μείνει και την ίδια την Blueground να ενθαρρύνει το προσωπικό της να εργάζονται εξ αποστάσεως.

Η μικρότερη μίσθωση που προσφέρει η Blueground είναι ένας μήνας και ο μέσος χρόνος μίσθωσης φτάνει τους 4,5 μήνες, ενώ περίπου το 60% των ενοικιαστών της πλατφόρμας είναι επαναλαμβανόμενοι πελάτες που είτε επεκτείνουν την διαμονή τους ή μετακινούνται σε νέα γειτονιά στην ίδια ή διαφορετική πόλη.

Σήμερα η Blueground αποτελεί τον μεγαλύτερο μισθωτή διαμερισμάτων στην Αθήνα, καθώς στο χαρτοφυλάκιό της διαθέτει πάνω από 600 ακίνητα. Κατά κύριο λόγο, η εταιρεία αναζητεί ακίνητα στο κέντρο της πόλης, στα νότια αλλά και στα βόρεια προάστια και συγκεκριμένα σε περιοχές που εμφανίζουν μεγάλη ζήτηση και βρίσκονται κοντά σε επιχειρηματικά κέντρα, όπως Αμπελόκηποι, ιστορικό κέντρο, Καλλιμάρμαρο, Κολωνάκι, Αγία Παρασκευή, Ψυχικό, Χαλάνδρι, Φιλοθέη, Κηφισιά, Μαρούσι, Ελληνικό, Γλυφάδα, Παλαιό Φάληρο και Βούλα.

Η εταιρεία, κατά την διάρκεια της πανδημίας είχε δεχθεί μεγάλο πλήγμα στην αγορά της Αμερικής, όπου είχε παγώσει πλήρως η δραστηριότητα της, καθώς δεν υπήρχε ζήτηση. To 2020, οι μισθώσεις μειώθηκαν κατά 88% σε μερικές πόλεις πριν σταθεροποιηθούν τελικά στο -92% με την Blueground να βλέπει δραματική μείωση σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο. Παράλληλα οι ένοικοι που ήταν κυρίως επαγγελματίες που ήταν μόνοι, ή ζευγάρια ηλικίας 25 έως 45 ετών έδειχναν απρόθυμοι να υπογράψουν 12μηνες συμβάσεις εξαιτίας της αβεβαιότητας που επικρατεί μέχρι σήμερα.

Στη χώρα μας προχώρησε στη διάρκεια της πανδημίας, στην υπαγωγή των υπαλλήλων της στο μέτρο της ενίσχυσης των 800 ευρώ, ενώ σε άλλες αγορές προχώρησε σε απολύσεις. Η εταιρεία σχεδίαζε προ πανδημίας την πρόσληψη 150 ατόμων μέχρι το τέλος του 2020, πλάνο το οποίο τελικά «πάγωσε», μέχρι σήμερα όπου η Blueground σχεδιάζει να διπλασιάσει τις προσφερόμενες θέσεις εργασίας.

Με τη σταδιακή χαλάρωση στον περιορισμό των μετακινήσεων και την επακόλουθη αύξηση στη ζήτηση για επιλογές ευέλικτης διαβίωσης, η Blueground επανήλθε σε φάση ταχείας ανάπτυξης και έχει πλέον εδραιωθεί ως ο παγκόσμιος ηγέτης στις μηνιαίες έως ετήσιες ενοικιάσεις. Το 2021 ο παγκόσμιος κύκλος εργασιών της αναμένεται να κλείσει σε 140 εκατομμύρια δολάρια και το 2022 σε 240 εκατομμύρια δολάρια.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

startups-Ellada-oikonomia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επτά ελληνικές startups στη λίστα με τις 1.000 κορυφαίες στην Ευρώπη

Τι αποκαλύπτει η λίστα των Financial Times με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες startups για την πρόοδο του ελληνικού οικοσυστήματος νεοφυών εταιρειών. Ξεχωρίζει η Spotawheel, που βρίσκεται στην 41η θέση της Ευρώπης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με συνεργασίες και αναβάθμιση υπηρεσιών «απαντά» η Blueground στην κρίση

Μετά τη συνεργασία με την Welcome Pickups που προσφέρει υπηρεσίες μετακίνησης σε ταξιδιώτες, η Blueground σχεδιάζει και άλλες συμπράξεις για να βελτιώσει το πακέτο υπηρεσιών βραχυχρόνιων μισθώσεων κατοικιών.