ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Διπλάσιος τζίρος για τη Skroutz το 2020, ισχυρή ανάπτυξη και το 2021

Το 2020 ήταν χρονιά έκρηξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, με την πλατφόρμα Skroutz να βγαίνει κερδισμένη καθώς κατέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών 95%. Θετική και η εικόνα του α' εξαμήνου του 2021.

Συνεχίζεται και το 2021 το θετικό μομέντουμ για την Skroutz έπειτα από μια χρονιά που κατέγραψε ισχυρή άνοδο του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας της, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος στην ελληνική αγορά. Η πλατφόρμα, μετά και την είσοδο της CVC το 2020, έχει αλλάξει επίπεδο προχωρώντας σε σημαντικές επενδυτικές κινήσεις που έχουν ενισχύσει το αποτύπωμά της στην ηλεκτρονική αγορά.

Παράλληλα και ο αριθμός των επιχειρήσεων που συνεργάζονται με την Skroutz έχει υπερδιπλασιαστεί, καθώς από τις 4.500 που ήταν στην αρχή του 2020, στο τέλος της χρονιάς είχαν γίνει 7.300 και πλέον στο εννεάμηνο του 2021 έχουν αυξηθεί σε 10.759, με τις μοναδικές επισκέψεις στην πλατφόρμα κάθε μήνα να ανέρχονται σε 8,5 εκατ..

Πηγές της Skroutz αναφέρουν στο Business Daily ότι πέρυσι η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα έστρεψαν τους καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, για αυτό κατεγράφη εντυπωσιακή άνοδος των μεγεθών της εταιρείας. Επισημαίνουν πως ακόμα και στα φετινά αποτελέσματα εξαμήνου, φαίνεται ότι η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου και συγκεκριμένα των πωλήσεων στο Skroutz.gr συνεχίζεται με σταθερούς ρυθμούς, παρ' όλη τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα. Κάτι που αποδεικνύει ότι η εταιρεία διανύει μία περίοδο βιώσιμης ανάπτυξης η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και στο υπόλοιπο της φετινής χρονιάς.

Η χρονιά που άλλαξε επίπεδο η Skroutz

Ο κύκλος εργασιών της Skroutz το 2020 σχεδόν διπλασιάστηκε (αύξηση 95,42%) και διαμορφώθηκε στα 38,8 εκατ. ευρώ από 19,85 εκατ. ευρώ. Η κερδοφορία της πλατφόρμας ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο καθώς τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 131% από τα 7,1 εκατ. ευρώ του 2019 και διαμορφώθηκαν στα 16,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους σημείωσαν άνοδο 146% και διαμορφώθηκαν στα 12,5 εκατ. ευρώ.

Ο αριθμός του προσωπικού αυξήθηκε πάνω από 60% σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα στον όμιλο απασχολήθηκαν 425 άτομα με σχέση εξαρτημένης εργασίας το 2020 και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση για τα οικονομικά μεγέθη, η εταιρεία επενδύει σημαντικά στην εκπαίδευση τους.

Τον Απρίλιο του 2020, η CVC Capital Partners προχώρησε στην απόκτηση μειοψηφικού πακέτου του μετοχικού κεφαλαίου της Skroutz, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στην εταιρεία να ανέβει επίπεδο και να ενδυναμώσει την θέση της στην αγορά. Στη συνέχεια, τον Νοέμβριο του 2020, η Skroutz αποεπένδυσε από την αγορά του online delivery φαγητού, προχωρώντας σε συμφωνία με την BOX της Cosmote για την ανακατεύθυνση των χρηστών της πλατφόρμας SkroutzFood.

Στις αρχές του 2021 η Skroutz αποφάσισε να επενδύσει δυναμικά στο last mile του ηλεκτρονικού εμπορίου, προχωρώντας στην εξαγορά της εταιρείας ταχυμεταφορών Send X, ενώ τον Ιούνιο η πλατφόρμα αποφάσισε να κινηθεί στα βήματα της Amazon, δημιουργώντας τη νέα συνδρομητική υπηρεσία Skroutz Plus που προσφέρει δωρεάν μεταφορικά για αγορές μέσω Skroutz, αξίας άνω των 20 ευρώ και βάρους έως και 14 κιλών.

Πρωταθλήτρια Ευρώπης η Ελλάδα στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου

Όπως προκύπτει από την ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2020 που δημοσίευσαν από κοινού ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 77%.

Πίσω από την Ελλάδα στους ρυθμούς ανάπτυξης του online εμπορίου βρέθηκε η Μολδαβία με ποσοστό 49%, η Ρωσία σημείωσε αύξηση 41%, η Ελβετία με την Βόρεια Μακεδονία που είχαν 37%, και η Σουηδία με 36%. Επίσης το 2020 το ποσοστό των ηλεκτρονικών καταναλωτών (e-shoppers) στην Ελλάδα αυξήθηκε σε 59% από 51% την προηγούμενη χρονιά, ενώ αναμένεται να φτάσει το 63% το 2021.

Αυτή η δυναμική που ανέπτυξε το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα οδήγησε και στην αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του στο ΑΕΠ. Ειδικότερα, η Ελλάδα το 2020 είχε την 4η καλύτερη επίδοση όσον αφορά τη συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου με ποσοστό 6,65% ενώ προβλέπεται ότι θα φτάσει το 7% το 2021. Το 2019 η συνεισφορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στο εθνικό ΑΕΠ ήταν μόλις 3,83%. Στην πρώτη θέση της κατάταξης για την συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο εθνικό ΑΕΠ βρέθηκε η Βρετανία με ποσοστό 9,92%, με την Δανία να έρχεται δεύτερη έχοντας ποσοστό 7,29% και στη τρίτη θέση ήταν η Εσθονία με 6,78%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

eshop, emporio, internet, elstat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς έγιναν η Skroutz και η BestPrice κόμβοι στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Ρυθμιστές των εξελίξεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν γίνει οι πλατφόρμες marketplace, μέσα από τις οποίες περνούν πλέον σχεδόν μία στις τρεις συναλλαγές. Έξι στους δέκα καταναλωτές προχωρούν σε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου.
Skroutz
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Skroutz: Συνεργασία με την TBI Bank για «Δόσεις για όλους» χωρίς πιστωτική

Σε συνεργασία με την τράπεζα ΤΒΙ Bank η εταιρεία προσφέρει ακόμα πιο ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία στους καταναλωτές, δίνοντας τη δυνατότητα να αποκτήσουν άμεσα τα προϊόντα που επιθυμούν με 4 δόσεις.
OTE, Cosmote
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο ΟΤΕ μπαίνει με αξιώσεις στο delivery, σχέδιο για ιδιόκτητο στόλο

Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στο online delivery και η ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών υπηρεσιών οδηγούν τον ΟΤΕ σε σημαντικές αλλαγές στο καταστατικό του, ανοίγοντας τον δρόμο για έναρξη δραστηριότητας στις ταχυμεταφορές.