ΓΔ: 1406.91 -2.19% Τζίρος: 127.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
intrakat
Τα γραφεία διοίκησης της Intrakat. Πηγή: Intrakat

Winex: Γιατί επενδύσαμε 70 εκατ. στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ποιο είναι το σχέδιο

Η εταιρεία των Μπάκου - Καϋμενάκη - Εξάρχου σημειώνει πως η ΙΝΤΡΑΚΑΤ πληροί όλα επενδυτικά κριτήριά της και έχει σημαντικές προοπτικές βελτίωσης μεγεθών. Το μήνυμα προς τους παλαιούς μετόχους.

Με στόχο να διευρύνουν τις αναπτυξιακές δυνατότητες της εταιρείας και να αναδειχθεί ως μια από τις πλέον σύγχρονες και κορυφαίες στους τομείς δραστηριότητάς της, οι επιχειρηματίες Δημήτρης Μπάκος, Ιωάννης Καϋμενάκης και Αλέξανδρος Εξάρχου, μέτοχοι της εταιρείας, Winex Investments Limited εισήλθαν στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Οι επιχειρηματίες όπως είναι γνωστό εδώ και καιρό είχαν εκδηλώσει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον τους για μακράς πνοής επενδύσεις στην  Ελλάδα, στον τομέα των κατασκευών-υποδομών καθώς και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. 

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση τους, η «ΙΝΤΡΑΚΑΤ, η οποία διαθέτει διευρυμένο χαρτοφυλάκιο στους κλάδους των κατασκευών, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, των ΣΔΙΤ, της Διαχείρισης Απορριμμάτων και του real estate, ικανοποιεί πλήρως τα επενδυτικά κριτήρια της Winex και επιπλέον έχει σημαντικές προοπτικές βελτίωσης των μεγεθών της, κάτι άλλωστε που προκύπτει και από το ενδιαφέρον που έχουν εκδηλώσει κατά καιρούς και άλλα επιχειρηματικά σχήματα για συμμετοχή ή συνεργασία με τον όμιλο ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Πιστεύουμε στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ και γι' αυτό επενδύσαμε 70,1 εκατ. ευρώ αποκτώντας το 31,7% της εταιρείας».

Οι επιχειρηματίες σημειώνουν πως «διαθέτουμε και τις δυνάμεις για να στηρίξουμε την επένδυσή μας στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ και την τεχνογνωσία και το επιχειρηματικό σχέδιο, και μαζί με το ανθρώπινο δυναμικό του ομίλου ΙΝΤΡΑΚΑΤ, πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε να διευρύνουμε τις αναπτυξιακές δυνατότητες της ΙΝΤΡΑΚΑΤ και την αναδείξουμε  σε ένα σύγχρονο και κορυφαίο όμιλο στους τομείς της δραστηριότητάς της».  

O Αλέξανδρος Εξάρχου, σχολιάζοντας την συναλλαγή δήλωσε: «Είμαστε βέβαιοι, ότι θα πείσουμε όλους τους μετόχους, παλαιούς και νέους, να στηρίξουν την πρότασή μας και το πλάνο μας για τη νέα εποχή της ΙΝΤΡΑΚΑΤ το οποίο θα λειτουργήσει προς όφελος των μετόχων και των εργαζομένων της, αλλά και της ελληνικής οικονομίας».

Σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily ποσοστό 30% των μετοχών της Intrakat θα μεταβιβαστεί σε άλλη ομάδα εφοπλιστών οι οποίοι δεν συνδέονται με τους Μπάκο – Καϋμενάκη, ωστόσο μοιράζονται το ίδιο όραμα για την ανάπτυξη της εταιρίας και την εκμετάλλευση των μεγάλων ευκαιριών στον κατασκευαστικό κλάδο.

Με την συμφωνία αυτή κανείς μέτοχος δεν ελέγχει ποσοστό άνω του 33% και δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής δημόσιας πρότασης προς τους μετόχους μειοψηφίας.

Aνεκτέλεστο στο 1,1 δισ. ευρώ

Intrakat έχει έτοιμα προς υπογραφή έργα, όπως το ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Πύλος (40%), προϋπολογισμού 251,8 εκατ. ευρώ,την επέκταση της Λεωφ. Κύμης, Αττική Οδός, (25%), προϋπολογισμού 303 εκατ. ευρώ, το ΣΔΙΤ ΒΟΑΚ (25%), προϋπολογισμού 192,5 εκατ.ευρώ, τα έργα ΔΕΔΔΗΕ, προϋπολογισμού 154,7εκατ. ευρώ και τα έργα Fraport EASA, προϋπολογισμού 91 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος Intrakat το 2021 εμφάνισε τζίρο 214 εκατ. αυξημένο κατά 23% σε σχέση με το 2020 αλλά οι ανατιμήσεις στα υλικά, οι απομειώσεις περιουσιακών στοιχείων και το αυξημένο ενεργειακό κόστος οδήγησε σε αρνητικά ebitda και σε ζημίες 22,6 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση εκτιμά πως το 2022 ο όμιλος θα επιστρέψει στην κερδοφορία. Μετά την αύξηση κεφαλαίου η εταιρεία κατάφερε να μειώσει και τον καθαρό δανεισμό της στα 70 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία του πρώτου τριμήνου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Avax: Κατασκευές, Συμμετοχές και νέες επενδύσεις οι πυλώνες ανάπτυξης

Όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ομίλου Χ. Ιωάννου, οι κατασκευές θα συνεχίσουν να παράγουν περισσότερες ταμειακές ροές, ενώ οι συμμετοχές σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις δημιουργούν ώριμες αποδόσεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Άκτωρ παρέδωσε τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Καλλονή – Σίγρι

Το έργο προσφέρει ενισχυμένη οδική ασφάλεια και μειώνει σημαντικά την χρονοαπόασταση μεταξύ Καλλονής και Σιγρίου, καθώς παρακάμπτει σε μεγάλο βαθμό την παλιά διαδρομή, η οποία περνούσε μέσα από χωριά και οικισμούς.