ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Το «σούπερ μάρκετ των φτωχών» φθάνει και στην Ελλάδα

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Η βρετανική Poundland, που έγινε ισχυρή με το σλόγκαν «όλα μια λίρα» σχεδιάζει να επενδύσει σε Ελλάδα και Ιταλία με στόχο τον τριπλασιασμό του τζίρου της μέσα στην ερχόμενη δεκαετία.

Αναπτυξιακές προοπτικές φέρεται να βλέπει στη Νότια Ευρώπη η βρετανική hard discount αλυσίδα «Poundland», η οποία εμφανίζεται έτοιμη για «κάθοδο» βάζοντας στο «στόχαστρό» της την Ελλάδα και την Ιταλία και επιδιώκοντας να τριπλασιάσει τζίρο και κερδοφορία μέσα στην ερχόμενη δεκαετία.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα των Financial Times, οι σχεδιασμοί της Poundland γνωστοποιήθηκαν δια στόματος του  Άντι Μποντ, διευθύνοντος σύμβουλου της Pepco, στην σκέπη της οποίας βρίσκεται η Poundland.

Όπως αναφέρει ο κ. Μποντ (σ.σ. ο οποίος έχει υπάρξει επικεφαλής της αλυσίδας σουπερμάρκετ Asda στο παρελθόν) «οι αγορές της νότιας Ευρώπης έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά με αυτές στις οποίες έχει ήδη παρουσία η αλυσίδα. Έχουν πολλούς ελκυστικούς καταναλωτές που θα τους άρεσαν τα προϊόντα μας και είναι αγορές όπου το "φθηνό" λιανεμπόριο είναι λιγότερο ανεπτυγμένο».

Μάλιστα ο ίδιος εκτιμά ότι «αν και δεν έχουν τεθεί ακόμη συγκεκριμένοι οικονομικοί στόχοι, τα νέα καταστήματα, σε συνδυασμό με τις περικοπές δαπανών στην Poundland, μπορούν να φέρουν διπλασιασμό κερδών σε πέντε χρόνια.

Η Poundland

Με βασικό μότο «όλα μια λίρα», η Poundland χαρακτηρίζεται ως «σούπερ μάρκετ των φτωχών». Σύμφωνα με τα βρετανικά μέσα, η Poundland από φέτος το καλοκαίρι έχει αλλάξει την τιμολογιακή της πολιτική σε μια γκάμα που ξεκινά κάτω από τη μια λίρα, στις 50 πένες, φθάνοντας ωστόσο και ως τις 4 λίρες.

Η αλυσίδα έκανε το ντεμπούτο της στη βρετανική αγορά τον Δεκέμβριο του 1990, στην πόλη Μπέρτον-απόν-τρεντ, στο Στράτφορντσαϊρ. Από τότε πάνω από 800 καταστήματα δημιουργήθηκαν στη Βρετανία και πάνω από 60 στην Ιρλανδία.

Τον Μάρτιο του 2014 η Poundland εισάγεται στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, όπου παραμένει έως τον  Σεπτέμβριο του 2016, όταν εξαγοράζεται από τη Steinhoff Europe AG  (ανήκει στον νοτιοαφρικανικό όμιλο Steinhoff ) έναντι 610 εκατ. λιρών. Σε ό,τι αφορά στην δυναμική των μεγεθών του hard discounter, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στους F.T o κ. Μποντ, «περίπου το ένα πέμπτο των κερδών του ομίλου προέρχεται από την Poundland».

Η Pepco

Σε ό,τι αφορά στην Pepco, αποτελεί επίσης θυγατρική του ομίλου Steinhoff και εξειδικεύεται κυρίως στην ένδυση και στα είδη οικιακού εξοπλισμού. Η Pepco, στην σκέπη της οποίας έχει βρεθεί η Poundland, βρίσκεται σε μια φάση «απόσχισης» από τον όμιλο Steinhoff, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Μάλιστα τα βρετανικά δημοσιεύματα τοποθετούν την απόσχιση ή πώληση της Pepco σε βάθος διετίας. Σήμερα η Pepco εμφανίζεται οικονομικά ανεξάρτητη από τη μητρική της και σύμφωνα με τους F.T έχει επιτύχει την αναχρηματοδότηση των χρεών της, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.  Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, πέρυσι, η Pepco εμφάνισε EBITDA 325 εκατ. ευρώ και πωλήσεις 3,4 δισ. ευρώ.

Η Pepco έχει παρουσία με 1800 καταστήματα σε έντεκα χώρες όπως Πολωνία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Τσεχία καθώς και 100 καταστήματα με την επωνυμία Dealzσε Ιρλανδία, Πολωνία και Ισπανία.

Οι αναπτυξιακοί σχεδιασμοί της Pepco προβλέπουν την δημιουργία 300 καταστημάτων στις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης.

Τα ερωτήματα

Ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να διευκρινιστεί αφορά στο κατά πόσο τα πλάνα που γνωστοποιεί η Pepco για την Poundland φέρουν την έγκριση της μητρικής εταιρείας, η οποία είναι αυτή που θα επιλέξει πώς θα χειριστεί τη κατάσταση σε ο,τι αφορά ενδεχόμενες πωλήσεις των δραστηριοτήτων της, στο πλαίσιο της αναγκαιότητας για οικονομικό εξορθολογισμό.

Δηλαδή, δεν είναι ξεκάθαρο εάν οι εταιρείες Pepco και Poundland πάνε «πακέτο» ή εάν υπάρχει η επιλογή να έχουν ξεχωριστό «πωλητήριο», εάν αυτό χρειαστεί. Σχολιάζοντας σχετικά ο κ. Μποντ αναφέρει στους FT«δεν πρόκειται να είμαι αυτός που τελικά θα αποφασίσει, αλλά αμφιβάλλω ότι μπορεί να προχωρήσει μια ξεχωριστή πώληση». Προσθέτει ότι «πιστεύουμε ότι υπάρχει μια ξεκάθαρη επενδυτική ιστορία πίσω από τη διατήρηση της «ομάδας»(σ.σ.Pepco και Poundland) και την περαιτέρω ανάπτυξη της».

Η αγορά

Σε κάθε περίπτωση, η ενδεχόμενη είσοδος νέου hard discounter παίχτη στην Ελλάδα, στο βαθμό που επιβεβαιωθεί, θα λάβει χώρα μετά από σχεδόν δέκα χρόνια που «μετρά» η αποχώρηση της ALDI από την εγχώρια αγορά. Μια τέτοια εξέλιξη θα ταράξει εκ νέου τα νερά στο κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Σε πρώτη ανάγνωση, η Poundland δύναται να επιδιώξει να κερδίσει μερίδιο από την «πίτα» που απολαμβάνει η Lild, όντας ο μοναδικός discounter στην χώρα. Παράλληλα, όμως, η βρετανική αλυσίδα θα «ανοίξει» τις πόρτες της σε όλους τους εγχώριους καταναλωτές, ανακατεύοντας ξανά την τράπουλα του ανταγωνισμού μεταξύ των παιχτών της αγοράς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.