ΓΔ: 915.99 0.06% Τζίρος: 44.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Panteliadis-Aristotelis

Α. Παντελιάδης στο BD: Μεγάλη επιβάρυνση από την ενέργεια στα σούπερ μάρκετ

Βελτίωση πωλήσεων παρά τη συρρίκνωση της αγοράς για τη Metro ΑΕΒΕ αναμένει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ενώ υπογραμμίζει ότι το κόστος ενέργειας θα είναι περίπου τριπλάσιο σε σχέση με το 2020.

Αν και η αγορά προβλέπεται να συρρικνωθεί στη διάρκεια του 2022, η Metro ΑΕΒΕ αναμένει βελτίωση των πωλήσεων της, ικανοποιητική κερδοφορία συγκρινόμενη με το κλίμα της περιόδου και σταθεροποίηση του μεριδίου που κατέχει. Παράλληλα το επενδυτικό της πρόγραμμα εξελίσσεται ικανοποιητικά, διευρύνοντας το δίκτυο των καταστημάτων της. Και τούτο παρά το γεγονός ότι όλες οι προγνώσεις ιδιαίτερα για το τελευταίο τρίμηνο δεν είναι καθόλου αισιόδοξες.

Ειδικότερα, μιλώντας προς το BD ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, αναφερόμενος στη γενικότερη τάση του λιανεμπορίου σ΄αυτή την ιδιαίτερη χρονιά, δήλωσε πως «φέτος ο όγκος των πωλήσεων του λιανεμπορίου θεωρώ ότι θα μειωθεί έναντι του 2021 κατά 3% και λόγω του πληθωρισμού οι συνολικές πωλήσεις θα αυξηθούν περίπου 3%». Η κόπωση της κατανάλωσης επιβραδύνθηκε λόγω της –πέραν πάσης προσδοκίας- μεγάλης τουριστικής κίνησης, από την οποία κατέγραψαν οφέλη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που έχουν παρουσία στις τουριστικές περιοχές.

Αυτή η διαπίστωση ισχύει και για την Metro ΑΕΒΕ, δεδομένου ότι ο τομέας της χονδρικής πώλησης, όπου έχει ισχυρή παρουσία με τα καταστήματα cash and carry Μετρό, παρουσίασε σημαντική άνοδο των πωλήσεων, ενώ αντιθέτως οι πωλήσεις των My Market κινήθηκαν στα περσινά επίπεδα. Όμως όπως λέει ο ίδιος «μέχρι τον Σεπτέμβριο υπήρχε ο τουρισμός, στο τελευταίο τρίμηνο που δεν υπάρχει, τα πράγματα θα είναι διαφορετικά». Ο κίνδυνος να διατηρηθεί το ανατιμητικό κλίμα στην αγορά είναι ορατός, αν και φαίνεται ότι οι τιμές των εμπορευμάτων, παρά τις έντονες διακυμάνσεις που παρουσιάζουν τις τελευταίες δύο εβδομάδες, φαίνεται να εμφανίζουν κάποιες τάσεις σταθεροποίησης.

Ωστόσο το βασικό ζητούμενο παραμένει το ενεργειακό κόστος. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι όπως λέει ο κ. Παντελιάδης το ενεργειακό κόστος για την εταιρεία θα ανέλθει στα 28 εκατ. ευρώ με βάση το καλό σενάριο, δηλαδή «αν δεν μειωθούν δραστικά οι επιδοτήσεις ή αν δεν ανέβει πολύ το κόστος ρεύματος», έναντι 19,3 εκατ. ευρώ του 2021 και μόλις 11 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020. Δηλαδή περίπου τριπλασιασμός του ενεργειακού κόστους σε διάστημα δύο χρόνων. Είναι προφανές ότι η επιβάρυνση του ενεργειακού κόστους «τρώει» αρκετά εκατομμύρια ευρώ από την κερδοφορία της επιχείρησης. Χωρίς να μπορεί να κάνει μία ασφαλή πρόβλεψη για τα κέρδη της Metro ΑΕΒΕ, ο κ. Παντελιάδης θεωρεί πάντως ότι τα κέρδη της θα διαμορφωθούν στα περσινά επίπεδα. Εκτιμά, ειδικότερα, ότι τα καθαρά κέρδη προ φόρων θα κινηθούν από 20 εκατ. ευρώ ως 26 εκατ. ευρώ που θεωρεί ότι είναι ικανοποιητικά για την τρέχουσα περίοδο, δεδομένου ότι δεν αποκλείει άλλες αλυσίδες μικρότερες και πιεζόμενες από τον ανταγωνισμό –ο οποίος είναι εξαιρετικά έντονος- να εμφανίσουν ακόμη και ζημιά.

Πάντως οι πωλήσεις της εταιρείας εκτιμά ότι ίσως υπερβούν τα 1,450 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 6%7% αντίστοιχη δηλαδή του «πληθωρισμού» των σούπερ μάρκετ. Επίσης εφέτος σκοπεύει να προσθέσει στο δίκτυο ακόμη 6 καταστήματα και στο τέλος του χρόνου θα διαθέτει 237 σημεία πώλησης, ενώ παράλληλα διαμορφώνει τις προοπτικές για την δημιουργία ενός δικτύου καταστημάτων franchise με στόχο στα επόμενα τρία χρόνια να διαθέτει 86 καταστήματα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καφές σε φακελάκι τσαγιού: Καινοτομία από τον ιδρυτή της Coffeway

Άρχισε να διατίθεται μέσα από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το νέο προϊόν καφέ που ανέπτυξε ο Γιάννης Μπενόπουλος. Η διαδρομή από την αλυσίδα καταστημάτων στην παραγωγή καφέ για τα σούπερ μάρκετ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Αντεπίθεση στην αγορά με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Αφήνει πίσω την εποχή του σλόγκαν «του πουλιού το γάλα» και στρέφεται στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας η αλυσίδα, για να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες κρίσης. Στα 1.200 από 850 θα αυξηθούν τα προϊόντα private label.
Super-Market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κέρδη στους μεγάλους, ασφυξία σε μικρούς φέρνει το καλάθι του νοικοκυριού

Στα ισχυρά σούπερ μάρκετ μετατοπίζεται μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου της αγοράς, ενώ οι μικρότερες αλυσίδες και καταστήματα υφίστανται μεγάλες απώλειες. Τι δηλώνουν στο BD Χαζηθεοδοσίου και Καβαθάς.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς γύρισαν την πλάτη στην ελληνική αγορά οι ισχυροί πολυεθνικοί όμιλοι

Το σπιράλ μείωσης πωλήσεων και κερδών μετά το 2010. Η υποβάθμιση των ελληνικών θυγατρικών και των κορυφαίων στελεχών τους στις δομές των ομίλων. Πώς συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη στα ράφια κατά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
masoutis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ. Μασούτης στο BD: Πάνω από 1,1 δισ. θα ανέλθουν οι πωλήσεις το 2022

Διευρύνει το αποτύπωμά της η αλυσίδα σούπερ μάρκετ με την εξαγορά της Δεναξάς, ενώ είχε προηγηθεί η απόκτηση του 60% της ΣΥΝΚΑ. Ενίσχυση του δικτύου στην Αττική με τρία νέα καταστήματα υπεραγορών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόλεμος τιμών στα ζυμαρικά, κερδίζει έδαφος η ιδιωτική ετικέτα

Μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ οι μεγάλες εταιρείες «απαντούν» με προσφορές με μείωση τιμών ακόμη και κατά 30%. Στο 26,2% αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων private label.