ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:24:55 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Second Hand: Έρχεται και στην Ελλάδα η τάση που κυριαρχεί στην Ευρώπη

Δύο αλυσίδες second hand στην Ελλάδα, η Humana και η Mania. Διεθνώς η κατηγορία τρέχει 11 φορές ταχύτερα από τον υπόλοιπο χώρο της ένδυσης και έως το 2027 αναμένεται να διπλασιαστεί. Στο παιχνίδι μπαίνει και η Zara.

Μπορεί για την μεταπολεμική γενιά και για τους boomers η αγορά ρούχων από τις «αμερικανικές αγορές» και τα καταστήματα με τις πινακίδες «ρούχα με το κιλό» να ήταν αντικείμενο χλευασμού, όμως σήμερα η generation z έχει κάνει, με σύμμαχο και την τεχνολογία, το second hand ξανά μόδα. Στην Ελλάδα θα ανοίξουν σύντομα τα πρώτα καταστήματα τους δύο αλυσίδες που ειδικεύονται στο second hand, η βουλγαρική Mania και η Humana από την Λιθουανία.

Τα ρούχα και τα αξεσουάρ από δεύτερο χέρι είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά στον χώρο της μόδας. Σύμφωνα με το Statista, η παγκόσμια αγορά στην συγκεκριμένη κατηγορία υπολογίζεται ότι διαμορφώθηκε σε 177 δισ. δολάρια το 2022 και αναμένεται να διπλασιαστεί μέσα στην επόμενη πενταετία και να φθάσει τα 351 δισ. δολάρια το 2027. Παράλληλα, σύμφωνα με έρευνα αγοράς της GlobalData, η αγορά των μεταχειρισμένων ενδυμάτων αναπτύσσεται 11 φορές ταχύτερα από την παραδοσιακή λιανική.

Η αγορά μεταχειρισμένων ρούχων μεγάλωσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν ότι όσα ρούχα δεν χρησιμοποιούν μπορούν να τα μεταπωλήσουν. Ο ελεύθερος χρόνος που προέκυψε, λόγω των περιορισμών κινητικότητας, άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες, ενώ το κλείσιμο των καταστημάτων και των εμπορικών κέντρων έστρεψαν τους ανθρώπους στην αγορά μεταχειρισμένων ειδών.

Το διάστημα της πανδημίας σημειώθηκε αύξηση στη χρήση εφαρμογών που παρείχαν την υπηρεσία μεταπώλησης μεταχειρισμένων ρούχων. Μάλιστα, έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας όπως η Wallapop και η Vinted, μέσω των οποίων μπορεί να πωλήσει κανείς τα ρούχα τα οποία δεν χρησιμοποιεί πια.

Το app για μεταχειρισμένα

Μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι το depop.com ένα site και app που εξειδικεύεται στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων αντικειμένων, κυρίως όμως ρούχων, μεταξύ καταναλωτών. Δημιουργήθηκε το 2011 και πουλήθηκε δέκα χρόνια μετά, στο αποκορύφωμα της πανδημίας, έναντι 1,6 δισ. δολαρίων στην Etsy. Το 2020 πρόσθεσε 13 εκατ. χρήστες και σήμερα διαθέτει περίπου 35 εκατ. χρήστες με το 90% αυτών να είναι ηλικίας κάτω των 26 ετών. Οι ακαθάριστες πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μόνο μέσα από το depop ανήλθαν το 2022 σε 552 εκατ. δολάρια, σχεδόν διπλάσιες σε σχέση με το 2019 (288 εκατ. δολάρια).

Εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι μία από τις αγορές που πρωτοστατεί σε αυτή την τάση είναι η Ισπανία, η πατρίδα του fast fashion. Σε αυτή την άνοδο έχει συμβάλλει η αύξηση της περιβαλλοντικής ενσυναίσθησης και της ανάγκης για βιωσιμότητα. Σύμφωνα με έρευνα, το 60% των Ισπανών τάσσεται υπέρ της αγοράς μεταχειρισμένων προϊόντων και η πλειονότητα των καταναλωτών αγοράζει μεταχειρισμένα ρούχα για οικονομικούς ή περιβαλλοντικούς λόγους και το 9% στρέφεται στην απόκτηση vintage ενδυμάτων.

To Zara στον χώρο του second hand

Το ζήτημα της βιωσιμότητας έχει γίνει ένας άξονας, βάσει του οποίου πολλές επώνυμες αλυσίδες επιδίωξαν να επηρεάσουν τους καταναλωτές, δημιουργώντας συλλογές βασισμένες στη βιωσιμότητα. Ωστόσο, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές, ώστε να κερδίσουν τους καταναλωτές, καθώς εντάσσονται στο πλαίσιο του «green-washing».

Η Zara, αντιλαμβανόμενη την δυναμική που έχει ο χώρος, τον περασμένο Νοέμβριο προχώρησε στη λειτουργία του πρώτου καταστήματος (Zara – Pre Owned) με προϊόντα second hand στο Λονδίνο. Στα τέλη Μαΐου ανακοίνωσε την επέκταση του σήματος και στην Ευρώπη με την αρχή να γίνεται από την Ολλανδία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

minion athina
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στο Μινιόν μπαίνει η Zara: Στην τελική ευθεία για deal με την Dimand

Ο ισπανικός κολοσσός Inditex θέλει να μετατρέψει το ιστορικό κατάστημα της Ομόνοιας σε νέο mega χώρο και οι σχετικές διαπραγματεύσεις αναμένεται να κλείσουν το επόμενο διάστημα. Ήδη έχει κλείσει και τον Πύργο του Πειραιά.
GAP
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

GAP / Μαρινόπουλος: Επταπλάσια κέρδη έφερε το «κούρεμα» χρεών κατά 95%

Έκτακτα έσοδα 3,6 εκατ. ευρώ κατέγραψε το 2022 η Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων (GAP) από την διαγραφή 95% των οφειλών της προς τους μη ουσιώδεις πιστωτές της. Πώς ρυθμίστηκαν τα χρέη σε εφορία και ΕΦΚΑ.