ΓΔ: 906.57 0.50% Τζίρος: 49.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ενέργειες για πιστοποίηση της Αθήνας ως βιώσιμος τουριστικός προορισμός

Η πιστοποίηση της Αθήνας ως βιώσιμου τουριστικού προορισμού θα προσφέρει στην πόλη μεγαλύτερη δυναμική, καθώς θα μπορεί πλέον να ανταγωνίζεται μεγάλους ευρωπαϊκούς προορισμούς τόσο ως προς την ποιότητα ζωής.

Ο Δήμος Αθηναίων, για πρώτη φορά, μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ), ενεργοποιεί τη διαδικασία για την πιστοποίηση του προορισμού ως βιώσιμου -σύμφωνα με τους 17 Στόχους των Ηνωμένων Εθνών- με στόχο τη δημιουργία μιας καλύτερης και ακόμη πιο ανταγωνιστικής πόλης.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στελέχη του Global Sustainable Tourism Council(GSTC), του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρου Τουρισμού, πραγματοποιούν αυτή την περίοδο περισσότερες από 70 επιτόπιες αξιολογήσεις σε γειτονιές και πάρκα της πόλης, σε φορείς και δημοτικές υπηρεσίες, σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους κά, εστιάζοντας στις βασικές κατηγορίες των αρχών βιώσιμης ανάπτυξης του προορισμού: Στη διαχείρισή του, στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, στην προστασία και συντήρηση του περιβάλλοντος, καθώς και στα οικονομικά οφέλη για την τοπική κοινωνία.

Στο πλαίσιο των διαδικασιών αξιολόγησης, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης συναντήθηκε με τον διευθυντή Μεσογείου του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρου Τουρισμού (GSTC) Ιωάννη Παππά και εκπροσώπους του GSTC, στον λόφο του Λυκαβηττού, εκεί όπου πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε το έργο αναζωογόνησης του σημαντικού αυτού αστικού «πνεύμονα» της Αθήνας, προκειμένου να αναλύσει τα σχέδια της δημοτικής του αρχής για την αειφορία της πόλης. Όπως τόνισε, εν όψει της Διάσκεψης του ΟΗΕ για την κλιματική κρίση, τον ερχόμενο Νοέμβριο στη Γλασκόβη, θα κατατεθεί σχέδιο προς διαβούλευση, το οποίο είναι ενταγμένο στη στρατηγική της «πράσινης επανάστασης» και συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό και την οικονομία.

«Οι αρχές της βιωσιμότητας και της αειφορίας είναι πλέον στο DNA μας», εξήγησε ο δήμαρχος Αθηναίων. «Ο Λυκαβηττός αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι τα έργα στον Εθνικό Κήπο ή τα έργα που ετοιμαζόμαστε να ξεκινήσουμε στον λόφο του Στρέφη και στην Ακαδημία Πλάτωνος, αλλά και οι παρεμβάσεις που σχεδιάζουμε στους δυτικούς λόφους της Ακρόπολης. Παράλληλα, προχωρούν οι μεγάλες παρεμβάσεις, όπως η διπλή ανάπλαση στη λεωφόρο Αλεξάνδρας και τον Βοτανικό, αλλά και πολλές μικρές, όπως τα Pocket Parks ή και η αποκατάσταση των πεζοδρομίων στις γειτονιές της Αθήνας με νέα, ισχυρά υλικά. Όλα αυτά εντάσσονται σε μία στρατηγική που βασίζεται στο να δώσουμε έμφαση στα πνευμόνια μας μέσα από την αναγέννηση του αστικού πρασίνου της πόλης. Για τον σκοπό αυτό μάλιστα έχουμε τετραπλασιάσει τον προϋπολογισμό μας», υπογράμμισε, τονίζοντας την προσπάθεια που γίνεται για την απόδοση περισσότερων ελεύθερων χώρων στην πόλη: «Η μάχη που δίνουμε είναι για κάθε τετραγωνικό μέτρο δημόσιου χώρου. Αυτό δεν είναι μία εύκολη μάχη, και δεν είναι εύκολη σε καμία πόλη. Αλλά, κάθε τετραγωνικό το οποίο απελευθερώνεις και αναδιανέμεις, είναι ένα τετραγωνικό κερδισμένο».

Ο κ. Μπακογιάννης, στο πλαίσιο της αξιολόγησης, κλήθηκε να απαντήσει και στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, επισημαίνοντας την αλλαγή φιλοσοφίας της σημερινής δημοτικής αρχής: «Η πόλη δε θέλει μόνο να αδειάζουν οι κάδοι. Η πόλη θέλει νερό, θέλει σαπούνι και τώρα μέσα στον κορονοϊό θέλει και απολύμανση. Ήδη ετοιμαζόμαστε να περάσουμε στην επόμενη φάση που είναι οι βυθιζόμενοι κάδοι. Έχουμε ανανεώσει τον αστικό μας εξοπλισμό κατά 90%, έχουμε αναδιοργανώσει το σύστημα και, πλέον, τολμώ να πω ότι η Αθήνα είναι πιο καθαρή από ό,τι ήταν ποτέ».

Ειδικά για το θέμα της ανακύκλωσης, τόνισε: «Η ανακύκλωση στην Αθήνα ήταν στο 2% όταν εμείς αναλάβαμε, κάτι το οποίο είναι τραγικό, απαράδεκτο. Σήμερα βρισκόμαστε ήδη στο 5% και θα ήμασταν στο 10% εάν δεν ήταν η πανδημία. Πιστεύω ότι στο τέλος του '22 θα κλείσουμε στο 10%. Έχουμε στη διάθεσή μας 20 νέα απορριμματοφόρα μόνο για την ανακύκλωση. Επομένως, είμαστε σε έναν πολύ καλό δρόμο. Πιστεύω ότι όταν ο πολίτης διαπιστώσει διαφορά στη λειτουργία του δήμου, θα ανταποκριθεί. Πόσο μάλλον όταν υπάρχει και μία νέα γενιά, τα παιδιά μας, τα οποία είναι πολύ πιο μπροστά από ό,τι είμαστε εμείς και όλα αυτά τα θεωρούν θέσφατα».

«Εμείς απευθυνόμαστε σε εκείνους που κατοικούν στην πόλη, σε εκείνους που εργάζονται στην πόλη, σε εκείνους που επισκέπτονται την πόλη, σε εκείνους που επενδύουν σε αυτήν. Για εμάς όλοι είναι Αθηναίοι», ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης, επισημαίνοντας ότι το πρόγραμμά του για την Αθήνα βρίσκεται ακόμη στην αφετηρία: «Όλο αυτό είναι ένα πρόγραμμα το οποίο ξεπερνάει μία θητεία. Και ξεπερνάει και έναν δήμαρχο. Είναι όμως ένα πρόγραμμα, το οποίο έχει αργήσει πάρα πολλά χρόνια. Η Αθήνα, λόγω της κρίσης έχει χάσει 10-15 πολύτιμα χρόνια. Τώρα λοιπόν εμείς τι κάνουμε; Τρέχουμε έναν μαραθώνιο σε ρυθμούς σπριντ», είπε χαρακτηριστικά.

Η συνάντηση στο λόφο του Λυκαβηττού σηματοδότησε την έναρξη της συνεργασίας με το Global Sustainable Tourism Council, μέλος του οποίου αποτελεί εδώ και λίγους μήνες ο Δήμος Αθηναίων μέσω της ΕΑΤΑ. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιολόγησης του προορισμού, θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα διαδικτυακά σεμινάρια με στόχο την εκπαίδευση στελεχών του δήμου γύρω από την αειφορία, καθώς και ειδικά προγράμματα αειφόρου τουρισμού, με πιστοποίηση στους συμμετέχοντες.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε ισχύ από σήμερα, εκ νέου, ο Δακτύλιος - Ποια οχήματα εξαιρούνται

Ο Δακτύλιος θα ισχύσει έως και τις 22 Ιουλίου 2022, ενώ «ελεύθερα» κινούνται ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα με εκ κατασκευής χρήση φυσικού αερίου, υβριδικά και τα EURO 5 και EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.
nisia-tourismos
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γερμανία: Η Ελλάδα νικήτρια του καλοκαιριού στον τομέα του τουρισμού

Στην ανταπόκριση αναφέρεται μεταξύ άλλων η προσδοκία των ελλήνων ξενοδόχων για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, χάρη στην καλοκαιρία, προκειμένου να αντισταθμιστούν οι απώλειες της άνοιξης.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ρόδος: Μέχρι και τις αρχές Νοεμβρίου θα συνεχιστεί η τουριστική κίνηση

Και τον Σεπτέμβριο η τουριστική σεζόν στη Ρόδο συνεχίζεται σε υψηλά στάνταρ και στόχος όλων είναι να διαρκέσει όσο γίνεται περισσότερο, αφού τα έσοδα από τον τουρισμό είναι η κινητήρια δύναμη του νησιού.