ΓΔ: 792.85 0.18% Τζίρος: 30.61 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:32:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
energeia-reuma
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση 300% των καταγγελιών για την ενέργεια στον Συνήγορο του Καταναλωτή

Ενέργεια και τράπεζες συγκέντρωσαν τα παράπονα των καταναλωτών στο πρώτο εξάμηνο του 2022, με τον επικεφαλής Λευτέρη Ζαγορίτη να αναφέρει ότι είναι επιβεβλημένη η προσπάθεια για εξοικονόμηση ενέργειας και κάλεσε για την εγκατάσταση έξυπνων μετρητών.

Κατά 300% αυξήθηκαν οι αναφορές για τον κλάδο της ενέργειας στον Συνήγορο του Καταναλωτή το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε σχέση με το 2021, όπως ανέφερε ο Λευτέρης Ζαγορίτης, κατά τη διάρκεια της παράδοσης στον πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα, της ετήσιας έκθεσης της Ανεξάρτητης Αρχής που αφορά στα πεπραγμένα του 2021.

Επίσης ο Συνήγορος του Καταναλωτή υπογράμμισε ότι «θεωρεί επιβεβλημένη την προσπάθεια από όλους για την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και παράλληλα την επίσπευση της εγκατάστασης "έξυπνων" μετρητών παντού. Μέχρι τότε πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής καταχώρισης των ενδείξεων κατανάλωσης ώστε οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) να εκδίδουν εκκαθαριστικούς λογαριασμούς σε μηνιαία βάση».

Συγκεκριμένα κατά την παράδοση, ο κ. Ζαγορίτης δήλωσε:

«Η περυσινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από την πολύ μεγάλη, κατά 77%, αύξηση των υποθέσεων του κλάδου της ενέργειας. Υποβλήθηκαν αναφορές καταναλωτών όχι μόνο για κατεξοχήν οικονομικής φύσεως διαφορές, αλλά κυρίως για θέματα πλημμελούς προσυμβατικής ενημέρωσης και αδιαφάνειας χρεώσεων, εξαιτίας του ανεξέλεγκτου και αυθαίρετου τρόπου ενεργοποίησης της λεγόμενης ρήτρας αναπροσαρμογής από αρκετούς προμηθευτές ενέργειας στις συνδέσεις κυμαινόμενου τιμολογίου. Το πρόβλημα διογκώθηκε όχι μόνο επειδή εκτοξεύτηκαν οι χρεώσεις κατανάλωσης προς τα πάνω, προκαλώντας ιδιαίτερες δυσκολίες στα νοικοκυριά για την εξόφληση υπέρογκων λογαριασμών, αλλά και διότι επήλθε σοβαρή στρέβλωση του ανταγωνισμού.

Το 2022 (α΄εξάμηνο) η κατάσταση επιδεινώθηκε αφού oι αναφορές αυξήθηκαν στον κλάδο της ενέργειας σχεδόν κατά 300% σε σχέση με το 2021. Η Αρχή απηύθυνε σειρά συστάσεων προς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας σχετικά με τις αθέμιτες και αδιαφανείς εμπορικές πρακτικές τους αλλά και προκειμένου να τηρείται η νομιμότητα κατά την μετατροπή των συμβάσεων και την εφαρμογή των ρητρών αναπροσαρμογής, ενημερώνοντας σε κάθε περίπτωση τα αρμόδια Υπουργεία και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για τα τεράστια προβλήματα στο χώρο της ενέργειας , προκειμένου να προχωρήσουν στις ενέργειές τους σύμφωνα με την αρμοδιότητα τους.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή θεωρεί επιβεβλημένη την προσπάθεια από όλους για την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και παράλληλα την επίσπευση της εγκατάστασης "έξυπνων" μετρητών παντού. Μέχρι τότε πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής καταχώρισης των ενδείξεων κατανάλωσης ώστε οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) να εκδίδουν εκκαθαριστικούς λογαριασμούς σε μηνιαία βάση.

Μεγάλος αριθμός αναφορών υποβλήθηκαν και για τον τραπεζικό τομέα, όπου τα φαινόμενα μη εγκεκριμένων/παράνομων ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών (μέσω phishing) πολλαπλασιάστηκαν ανησυχητικά. Η Αρχή προέβη σε δημόσιες ανακοινώσεις εφιστώντας την προσοχή των καταναλωτών, αλλά και σε σχετικές συστάσεις προς τις τράπεζες για τη λήψη αυξημένων μέτρων επιμέλειας αλλά και την αναβάθμιση του λογισμικού και των μέτρων ασφαλείας από πλευράς τους ώστε να προστατευθούν οι καταναλωτές -πελάτες τους.

Το 2021, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε 11.916 αναφορές, εκ των οποίων οι 509 απευθύνθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, σπάζοντας το φράγμα των 100.000 υποθέσεων (105.344) από την έναρξη της λειτουργίας του. Διατήρησε και τη χρονιά αυτή υψηλή την ποιότητα των διαμεσολαβητικών υπηρεσιών του προς τους καταναλωτές, αφού η επίλυση των υποθέσεων ανέρχεται σε ποσοστό περίπου 83%.

Η συγκράτηση των αναφορών το 2021 σε σχέση με το 2020 μετατράπηκε σε αύξηση το 2022 και μάλιστα όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στατιστικά δεδομένα η αύξηση αυτή ανέρχεται σε 29% και οφείλεται στην εκτόξευση, δυστυχώς, των αναφορών που σχετίζονται με τον κλάδο της ενέργειας».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ΔΕΗ ενισχύει τις προσπάθειες αποκατάστασης της Αρχαίας Ολυμπίας

Η δωρεά της ΔΕΗ θα ενισχύσει την αγορά, φύλαξη και συντήρηση 80.000 δενδρυλλίων ελιάς μέχρι αυτά να δοθούν στους πληγέντες αγρότες, φυτεύοντας έτσι τον σπόρο που θα φέρει ξανά πνοή στον τόπο της Αρχαίας Ολυμπίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεσσαλονίκη: Παγίδευσαν ΑΤΜ και υπέκλεψαν στοιχεία τουλάχιστον 665 καρτών

Ύστερα από σχετική καταγγελία διαπιστώθηκε από τους αστυνομικούς ότι οι δράστες κατά το χρονικό διάστημα από 16 έως 18 Σεπτεμβρίου 2022 είχαν τοποθετήσει τους τρεις μηχανισμούς παγίδευσης σε ΑΤΜ τραπεζικών υποκαταστήματων
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurobank: Μειώνει κατά 10% την ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνει

Σβήνουν τα φώτα από τα καταστήματα Eurobank το βράδυ και θα υπάρξουν μελέτες για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στα κτίριά της ώστε να καλυφθεί μέρος των ενεργειακών τους αναγκών. Απενεργοποιούνται υπολογιστές και εκτυπώτες.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στην αγορά ξύλου - Ποια είναι πιο αποδοτικά

Όταν , οι καταναλωτές θα κληθούν να αγοράσουν ξύλο θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή σε ορισμένα σημεία, όπως τονίζει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Δρ. Γεώργιος Νταλός.
nautiko-stratos-ellada
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μέτρα για εξοικονόμηση ενέργειας παίρνουν οι Ένοπλες Δυνάμεις

Στόχος, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, είναι το σχέδιο να συνεισφέρει στην εξασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της χώρας να μειωθεί το ενεργειακό κόστος των στρατιωτικών εγκαταστάσεων.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δεν κινδυνεύει η Ελλάδα από ενδεχόμενο πυρηνικό ατύχημα στην Ευρώπη

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας, Χρήστος Χουσιάδας ανέφερε πως σε περίπτωση μεγάλου πυρηνικού ατυχήματος θα χρειαστεί ένας πάρα πολύ προσεκτικός έλεγχος στα τρόφιμα.