ΓΔ: 1033.44 0.37% Τζίρος: 106.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Το 76% των πολιτών προτιμά να ταξιδεύει με τα δικά του αυτοκίνητο

Σε έρευνα της Deloitte το 36% των ερωτηθέντων εξέφρασε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους κατασκευαστές αυτοκινήτων και στις μάρκες που κατασκευάζουν μέσα μαζικής μεταφοράς.

Οι περισσότεροι άνθρωποι παγκοσμίως προτιμούν να ταξιδεύουν με τα δικά τους αυτοκίνητα παρά να χρησιμοποιούν υπηρεσίες ενοικίασης. Αυτό έδειξε έρευνα καταναλωτών της πολυεθνικής εταιρείας επαγγελματικών υπηρεσιών Deloitte, που διεξήχθη από τον Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο του 2021 σε 25 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Σε αυτή την έρευνα πήραν μέρος 26.000 άτομα και από αυτούς το 76% επισήμαναν ότι προτιμούν να ταξιδεύουν με ιδιωτικό αυτοκίνητο αντί να χρησιμοποιούν ταξί, δημόσια μέσα μεταφοράς ή υπηρεσίες κοινής χρήσης αυτοκινήτου. Επιπλέον, το 36% των ερωτηθέντων εξέφρασε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους κατασκευαστές αυτοκινήτων και στις μάρκες που κατασκευάζουν μέσα μαζικής μεταφοράς. Η κατοχή ενός αυτοκινήτου εκτός από την αίσθηση ασφάλειας, εξακολουθεί να αποτελεί μέτρο κοινωνικής θέσης, ενώ η σημαντική διαφοροποίηση της αγοράς ενός αυτοκινήτου με την ενοικίαση, είναι ότι στην πρώτη περίπτωση μπορεί κανείς να επιλέξει μια εξατομικευμένη επιλογή εξοπλισμού, να κάνει τροποποιήσεις, κάτι που δεν είναι δυνατό να γίνει στην ενοικίαση.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι το 68% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το επόμενο νέο τους αυτοκίνητο που θα αγοράσει ή θα χρησιμοποιήσει τα επόμενα τρία χρόνια θα είναι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό θα μπορούσε να περιπλέξει την προσπάθεια βιωσιμότητας και τους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα, στο μέλλον που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η μεγάλη διαφοροποίηση μεταξύ της απόκτησης ενός αυτοκινήτου και της ενοικίασης είναι ότι στην αγορά ενός αυτοκινήτου πρέπει να προσθέσουμε τους επιπλέον φόρους, τα τέλη κυκλοφορίας, την ασφάλεια, το κόστος συντήρησης και τη μείωση της αξίας του αυτοκινήτου. Στα ενοικιαζόμενα οχήματα δεν υπάρχουν όλα αυτά, παρά μόνο μια δόση που τα συμπεριλαμβάνει όλα.

Από την άλλη, σήμερα τα ποσοστά απόκτησης αυτοκινήτου με χρηματοδότηση στην Ευρώπη είναι μεγάλα με αυξητικές τάσεις. Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ελλάδα είναι πολύ μικρότερα, αλλά και αυτά έχουν αυξητικές τάσεις. Αναλυτές προσβλέπουν ότι τα επόμενα χρόνια οι οδηγοί θα νοικιάζουν το όχημά τους ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Δεδομένου ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που ερωτήθηκαν από την εταιρεία συμβούλων Deloitte προτιμούν να έχουν στην κατοχή τους ένα αυτοκίνητο, εντούτοις αναγνωρίζουν ότι η πιο ευνοϊκή λύση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων θα ήταν η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Οι μικρές αυτονομίες, τα λιγοστά σημεία φόρτισης και η υψηλή τιμή κτήσης τέτοιων οχημάτων αποτρέπουν κάποιον να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το 20% των ερωτηθέντων εξέφρασε ανησυχίες για την αυτονομία των αυτοκινήτων και το 13% θεώρησε την υψηλή τιμή σημαντικό εμπόδιο για την απόκτησή του. Τα κίνητρα αγοράς παίζουν σημαντικό ρόλο.

Στην Ιταλία, για παράδειγμα, το 60% των ανθρώπων εξέφρασαν την επιθυμία να κατέχουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε σύγκριση με μόλις 26% στις ΗΠΑ. Τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι η μείωση της μέσης τιμής τους και η αύξηση της αυτονομίας τους.

Για το σκοπό αυτό, οι κατασκευαστές εξακολουθούν να εργάζονται σκληρά, θέλοντας να βελτιώσουν από τη μία τις αυτονομίες των ηλεκτρικών μοντέλων τους και από την άλλη να ρίξουν το κόστος τους, εφαρμόζοντας νέες τεχνολογίες και διαδικασίες τόσο για τις μπαταρίες όσο και για τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita, autos, cars
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς να προστατεύσουμε το όχημά μας όταν αυτό παραμένει πολύ καιρό στο γκαράζ

Πριν μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα ακινητοποιημένο, θα πρέπει να έχουμε στο ρεζερβουάρ αρκετό καύσιμο, αντιψυκτικό στο ψυγείο και λιπαντικό στη στάθμη που ορίζει ο κατασκευαστής.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάνω από 17.000 τροχαίες παραβάσεις σημειώθηκαν την εορταστική εβδομάδα

Στοχευμένες δράσεις και εξειδικευμένοι τροχονομικοί έλεγχοι της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, πραγματοποιήθηκαν σε καθημερινή βάση με σκοπό την αντιμετώπιση επικίνδυνων παραβάσεων που οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα.
atyxhma
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Λιγότερα τροχαία αυτό το καλοκαίρι σε Δ. Ελλάδα και Πελοπόννησο

Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν από 135 το περασμένο καλοκαίρι σε 123 και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου από 102 σε 95. Κύριες αιτίες η υπερβολική ταχύτητα και η μέθη.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επανέρχεται από τη Δευτέρα 10 Oκτωβρίου ο δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας

Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου της Αθήνας, με μόνιμη κατοικία εντός του ορίου του δακτυλίου έχουν τη δυνατότητα εισόδου και εξόδου από αυτόν ελεύθερα, αρκεί να προμηθευτούν την ειδική κάρτα που χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το κυκλοφοριακό στο Λεκανοπέδιο Αττικής και οι εναλλακτικές που σώζουν ζωές

Οι συγκοινωνιολόγοι τονίζουν ότι μετά την περίοδο της πανδημίας κατά την οποία απομακρύνθηκαν οι πολίτες από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, είναι απαραίτητο να ξεκινήσουν πλέον να τα χρησιμοποιούν και πάλι για να αποσυμφορηθούν οι δρόμοι.