ΓΔ: 895.48 0.81% Τζίρος: 22.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:11:40 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Pixabay

Η νέα εποχή των ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης

Το νέο πρόσωπο που θα πρέπει να έχουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό και να αποφευχθούν τυχόν παλινωδίες θα επιχειρήσει να αναδείξει μελέτη του ΟΣΕΘ.

Την εκπόνηση μελέτης για τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, η οποία θα καθορίσει το μέλλον των μετακινήσεων στην πόλη και θα περιορίσει τυχόν παλινωδίες, εκκίνησε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης Α.Ε (ΟΣΕΘ).

Σε σημερινή ανακοίνωσή του, τονίζεται: «Έχοντας ως βασική αρμοδιότητά του και προτεραιότητα τον στρατηγικό σχεδιασμό της επόμενης ημέρας των συγκοινωνιών στην περιοχή ευθύνης του, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη την πραγματική εικόνα, δηλαδή το γεγονός πως οι δημόσιες συγκοινωνίες της Περιφερειακές Ενότητας Θεσσαλονίκης βασίζονται εδώ και δεκαετίες αποκλειστικά στο λεωφορείο, το οποίο βρίσκεται την παρούσα χρονική στιγμή σε μια οριακή κατάσταση αναφορικά με την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, ο Οργανισμός σχεδιάζει για το μέλλον».

«Βασική επιλογή αποτελεί το Μετρό, ενώ η θαλάσσια συγκοινωνία, για την οποία υπάρχει σχεδιασμός τόσο για την κατασκευή στάσεων, όσο και για την ανάπτυξή της, συντελείται σήμερα σε τουριστική βάση, με χαρακτηριστικά επιβατικής. Ο δυτικός αστικός σιδηρόδρομος βρίσκεται σε στάδιο μελέτης, ενώ έχουν εκπονηθεί μελέτες για διαδρομές επίγειων μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ).

Παράλληλα, πρόσφατα η πόλη κατακλύστηκε από ιδιωτικά μέσα μικρομετακίνησης και συγκεκριμένα ηλεκτρικά πατίνια, ενώ υπάρχουν και τα κοινόχρηστα ποδήλατα αν και δεν απολαμβάνουν ευρείας χρήσης. Κι όλα αυτά καθώς διανύουμε την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας με δράσεις απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας και με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης συστηματικά να αναδεικνύουν το συγκοινωνιακό ως ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα» υπογραμμίζεται.

Αξιολόγηση των ΜΜΜ

Ήδη έγινε η αρχική καταγραφή των κριτηρίων για την αξιολόγηση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Οι άξονες αξιολόγησης αφορούν την κοινωνική, οικονομική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα τους αλλά και τη δυνατότητα τους να συμβάλλουν στο να παρέχονται ποιοτικές υπηρεσίες με ασφάλεια (ελκυστικότητα) σε όλους, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες (ανθεκτικότητα). Έτσι οι άξονες αξιολόγησης αφορούν: την κοινωνία, το περιβάλλον, την οικονομία, τη λειτουργία σε έκτακτες καταστάσεις και την ελκυστικότητα.

«Μετά την εγκυροποίηση της μεθοδολογίας από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με το οποίο συνεργάζεται (ο ΟΣΕΘ), έπεται η εγκυροποίηση (validation) των κριτηρίων με διαδικασίες δημοσιότητας και ειδικευμένων εργαστηρίων. Μετά την οριστικοποίηση των κριτηρίων ακολουθεί η απόδοση βαρών (σημαντικότητας) σε καθένα από αυτά. Έτσι προκύπτει ένα αντικειμενικό, στρατηγικό εργαλείο το οποίο με τη βαθμολόγηση των μέσων ανά κριτήριο παρέχει διαρκή αξιολόγηση για κάθε μέσο και επιτρέπει τη διατύπωση προτάσεων για τα μελλοντικά μέσα μεταφοράς που να αποδίδουν το μέγιστο ως προς τους άξονες αξιολόγησης και τις ανάγκες του επιβατικού κοινού» καταλήγει η ανακοίνωση.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Θεσσαλονίκη αυξάνεται ο ανταγωνισμός για τα ηλεκτρικά πατίνια

Η Hive, που είναι ήδη παρούσα στην Αθήνα από τον περασμένο Μάρτιο, αποκτά πλέον παρουσία και σε δεύτερη ελληνική πόλη, επιδιώκοντας να εδραιώσει περαιτέρω την παρουσία της και στην ελληνική αγορά.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακριβότερο κατά 5 λεπτά/λίτρο αναμένεται το καύσιμο στη Θεσσαλονίκη

Από την ερχόμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη αναμένεται ακριβότερο το καύσιμο κατά 5 λεπτά/λίτρο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του Σωματείου Πρατηριούχων Καυσίμων “Άγιος Χριστόφορος”, Θέμη Κιουρτζή.
Ilektriko Leoforeio, Electric Bus, Izrar
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε πιλοτική λειτουργία ηλεκτρικό λεωφορείο στη Γραμμή 2 στο Παγκράτι

Το λεωφορείο Irizar ie tram είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο 100%, μηδενικών εκπομπών, πλήρως εξοπλισμένο με την τεχνολογία του Ομίλου Irizar στα ηλεκτρονικά του τμήματα, τα συστήματα επικοινωνίας και φόρτισης.
Thessaloniki-lymata
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πάνω από 350% η αύξηση στο ιικό φορτίο σε μια εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη

Όπως φαίνεται στα διαγράμματα που παρουσιάζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ εδώ και δύο εβδομάδες το ιικό φορτίο των λυμάτων αυξάνεται με ταχύ ρυθμό, μεγαλύτερο σε σχέση με ό,τι καταγράφηκε στα προηγούμενα κύματα της πανδημίας.