ΓΔ: 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:28:26 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Super-Market
Φωτο: Shutterstock

Πώς θα πέσει «ψαλίδι» 30% στις παροχές προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ

Την υπουργική απόφαση Σκρέκα που θα ρυθμίζει τις κρίσιμες λεπτομέρειες για την περικοπή παροχών στα σούπερ μάρκετ περιμένει η αγορά. Οι λιανέμποροι αντιδρούν σε οποιαδήποτε περικοπή περιθωρίου κέρδους.

Από την περασμένη Τρίτη, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, επρόκειτο να εκδοθεί η υπουργική απόφαση, με την οποία θα καθορίζονται οι λεπτομέρειες – όπου συνήθως «κρύβεται ο διάβολος» όπως έλεγε προς το BD πηγή της αγοράς – του τρόπου εφαρμογής της ρύθμισης που αφορά στη μείωση κατά 30% των παροχών που κάνουν οι προμηθευτές προς τους λιανέμπορους.

Σε κάθε περίπτωση αναμένεται η έκδοση της ώρα με την ώρα και μέρα με την μέρα. Ίσως και σήμερα. Ωστόσο, η καθυστέρηση υποδηλώνει αν μη τι άλλο τη δυσκολία που έχει να διαμορφωθεί ο «οδικός χάρτης» - όπως τον αποκάλεσε η ίδια πηγή – των συμφωνιών που θα συνυπογράψουν τα δύο μέρη.

Τα οποία έτσι κι αλλιώς τον αναμένουν με έκδηλη αγωνία. Σύμφωνα με άλλες πηγές, οι τηλεφωνικές παρεμβάσεις, προκειμένου η κάθε πλευρά να περιορίσει τις απώλειες, που ούτως ή άλλως θα έχει, στην διάρκεια των όλων των προηγούμενων ημερών έδιναν και έπαιρναν.

Είναι πάντως γεγονός ότι κανένα από τα δύο μέρη δεν γνωρίζει το αποτέλεσμα – το βέβαιο ωστόσο είναι πως κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση του κειμένου έχει η νομική υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης. Και φυσικά το τελευταίο «ρετούς» θα το κάνουν οι επιτελείς του Μεγάρου Μαξίμου, υπό την εποπτεία του οποίου βρίσκονται όλες οι ρυθμίσεις του υπουργείου που αφορούν την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του BD από την πλευρά των λιανεμπόρων, αλλά και από την πλευρά των προμηθευτών, υπάρχει διάθεση καλής συνεργασίας για να διαχειριστούν το πιο επίμαχο θέμα των ρυθμίσεων. Στην προκειμένη περίπτωση δεν χάνουν μόνο οι προμηθευτές, οι οποίοι πρέπει να εκδώσουν καινούργιους τιμοκαταλόγους με μειωμένες τιμές και η μείωση πρέπει – χωρίς να έχουν αυτή την υποχρέωση – να είναι ισόποση του ποσοστού των προσφορών που έχει περικοπεί. Χάνουν και οι λιανέμποροι, των οποίων το μικτό κέρδος θα μειωθεί, αφού το ποσοστό του θα υπολογίζεται σε μικρότερη τιμή.

Κατά τις πληροφορίες του BD, η αναπλήρωση  της μείωσης του μικρού περιθωρίου κέρδους των λιανεμπόρων θα είναι και το κρίσιμο ζήτημα των διαπραγματεύσεων, που θα ξεκινήσουν αμέσως μετά από την έκδοση της υπουργικής απόφασης. Υπάρχουν λιανέμποροι, οι οποίοι κατά περίπτωση εξετάζουν ακόμη και την επιβολή markup, δηλαδή την μονομερή αύξηση του δικού τους περιθωρίου κέρδους, αν και είναι βέβαιο ότι θα ζητήσουν την αναπλήρωση από τους προμηθευτές, οι οποίοι μάλλον θα το προσφέρουν – με κάποιο τρόπο – χωρίς ιδιαίτερες εντάσεις.

Αναφορικά με την απαγόρευση των προσφορών σε όσα προϊόντα έχουν γίνει ανατιμήσεις, πηγές της αγοράς έλεγαν πως πρώτον, όσοι τις έκαναν τον περασμένο Δεκέμβριο είναι «τυχεροί», γιατί δεν θα υποστούν αυτό τον περιορισμό και, δεύτερον, θεωρούν βέβαιο ότι αυτό το μέτρο θα οδηγήσει σε μείωση των προσφορών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με όλες τις μετρήσεις, ένα στα τέσσερα προϊόντα σήμερα πωλείται με κάποιου είδους προσφορά. Με την εφαρμογή της προαναφερόμενης ρύθμισης, αυτές θα περιοριστούν τουλάχιστον στους πρώτους μήνες του 2024. Εντύπωση πάντως έχουν προκαλέσει οι απειλές του υπουργού Ανάπτυξης, κ. Κώστα Σκρέκα για κατάργηση των fake προφορών επί πολλούς μήνες, όπως π.χ. του «1+1», «2+1», «3+1».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολυεθνικές αρχίζουν μειώσεις τιμών 5% μετά την πίεση από την κυβέρνηση

Σε 71 κωδικούς μειώνει τις τιμές η Procter & Gamble, ενώ αποφάσισε να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση και η Unilever. Στις 17 ανέρχονται οι εταιρείες που έχουν ήδη γνωστοποιήσει μειώσεις σε 213 κωδικούς συνολικά.
Meiosi_timis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγορά δύο ταχυτήτων στα σούπερ μάρκετ, σε δυσμενή θέση οι «μικροί»

Οι αλυσίδες με τζίρο κάτω από 90 εκατ. ευρώ είναι αμφίβολο αν θα δουν στα ράφια τους τις μειώσεις 5% για έξι μήνες, που προβλέπονται για μεγάλες αλυσίδες. Τι σχολιάζει η Coca Cola HBC για τις ανατιμήσεις στα προϊόντα της.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανατιμήσεις από την Coca Cola HBC, μειώσεις μόνο στο 6% των κωδικών

Πηγές του BD αποκαλύπτουν ότι ο νέος τιμοκατάλογος της εταιρείας που δεσπόζει στα αναψυκτικά περιλαμβάνει αυξήσεις στο 83% των κωδικών. Εφικτό θεωρεί το υπ. Ανάπτυξης τον στόχο για μειώσεις 5% σε 500 κωδικούς της αγοράς.