ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αλλεπάλληλα «βραχυκυκλώματα» σε διαγωνισμούς μεγάλων έργων

Από το κακό στο χειρότερο η κατάσταση στα δημόσια έργα, όπως δείχνει και η ακύρωση απόφασης του υπουργείου Υποδομών για νέο διαγωνισμό για τον οδικό άξονα Άκτιο - Αμβρακία.

Η χθεσινή απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), με την οποία ακυρώνεται η απόφαση του υπουργείου Υποδομών που οδηγούσε σε επαναληπτικό διαγωνισμό την εργολαβία – σκούπα για τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία, ύψους 150 εκατ. ευρώ, δείχνει πως η κατάσταση στα δημόσια έργα πάει από το κακό στο χειρότερο. Δείχνει, επίσης, πως θα χρειαστούν νέες θεσμικές παρεμβάσεις ώστε να αντιμετωπιστεί το βουνό προσφυγών στο οποίο προσκρούει πλήθος μεγάλων διαγωνισμών.

Ένα τέτοιο πακέτο ρυθμίσεων ετοιμάζει το υπουργείο, αλλά φαίνεται πως θα αφορά τους νέους διαγωνισμούς και όχι όσους είναι ήδη «βραχυκυκλωμένοι» από τις προσφυγές. Για τους ήδη «βραχυκυκλωμένους» διαγωνισμούς «δεν υπάρχει ελπίδα ταχείας προώθησης», λένε οι εργολάβοι που βλέπουν να βαλτώνουν έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε αποφασίσει να ακυρώσει τον διαγωνισμό και γι’ αυτό το λόγο δεν ζήτησε ανανέωση της εγγυητικής επιστολής που είχαν καταθέσει τόσο ο μειοδότης, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ, όσο και η ιταλική GD Infrastrutture με την οποία συνεργάζεται ο επιχειρηματίας Πρόδρομος Εμφιετζόγλου.

Ο τελευταίος είχε καταθέσει προσφυγές κατά του μειοδότη, με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός των περίπου 150 εκατ. ευρώ να εμπλακεί σε καθυστερήσεις. Στο υπουργείο επέλεξαν, λοιπόν, το δρόμο της ακύρωσης και επαναπροκήρυξης κάτι που δεν άρεσε στην GD Infrastrutture που ήταν ο δεύτερος μειοδότης. Έτσι προσέφυγε στην ΑΕΠΠ κατά της απόφασης ακύρωσης, μέσω της μη απαίτησης για ανανέωση της εγγυητικής επιστολής, και δικαιώθηκε.

Δε γνωρίζουμε ποια θα είναι η στάση του υπουργείου, αλλά μάλλον θα χρειαστεί άλλη απόφαση για να ακυρωθεί οριστικά ο διαγωνισμός. Και είναι σίγουρο πως θα υπάρξει και νέα προσφυγή από την πλευρά Εμφιετζόγλου, η οποία αντιδρά στην επιλογή της ηγεσίας του υπουργείου για ένταξη του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.

Η GD Infrastrutture είχε υπογράψει συμβάσεις για δύο από τα οκτώ τμήματα του άξονα Πάτρα – Πύργος, που είχε τεμαχιστεί σε οκτώ κομμάτια από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Τώρα απειλεί πως θα ασκήσει κάθε ένδικο μέσο ώστε να αποτραπεί η ακύρωση των συμβάσεων και η ένταξη στην «Ολυμπία Οδό». Το υπουργείο ανακοίνωσε, όμως, συμφωνία με τους μετόχους της τελευταίας και τώρα περιμένει τις τελικές αποφάσεις για να προχωρήσει. 

Ο κ. Κώστας Καραμανλής είχε ζητήσει «αυτοσυγκράτηση» από όσους αντιδρούν καθώς θεωρεί πως μόνο μέσω ένταξης στη σύμβαση παραχώρησης της «Ολυμπίας Οδού» μπορεί να ολοκληρωθεί το έργο. Δεν έχει την ίδια γνώμη η πλευρά Εμφιετζόγλου με αποτέλεσμα η διαμάχη των δύο πλευρών να εντείνεται. Κατά πληροφορίες, η κόντρα θα επεκταθεί και σε άλλα έργα που εκτελεί αυτή την περίοδο η ιταλική τεχνική εταιρεία.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Νυστέρι» με 20 αλλαγές για τα έργα, «στοπ» σε υπερβολικές εκπτώσεις

Οι κατασκευαστικές θα είναι υποχρεωμένες να αιτιολογούν υψηλές εκπτώσεις και θα επιβαρύνονται με υψηλή εγγύηση καλής εκτέλεσης. Τι προβλέπει το νομοσχέδιο που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος οι ακυρώσεις διαγωνισμών για να «τρέξουν» τα μεγάλα έργα

Μετά την παράταση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό, το υπουργείο Υποδομών αναμένεται να ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουν κανονικά και οι δύο διαδικασίες για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
Xrimata, Money, Metrita, Cash, Metrita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στοιχεία για καταθέσεις και επενδύσεις μαζεύει η ΑΑΔΕ για διασταυρώσεις

Ποια δεδομένα κοινοποιούν στην Εφορία τράπεζες και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ασφαλιστικές εταιρείες, θεραπευτήρια, εκπαιδευτήρια, εταιρείες ενέργειας, τηλεφωνίας και ύδρευσης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα ύψη η ζήτηση για χρυσή βίζα στην Ελλάδα, κλείνουν τις πόρτες Πορτογαλία - Ιρλανδία

Κινέζοι το μεγαλύτερο ποσοστών αυτών που έχουν κάνει χρήση των εν λόγω προγραμμάτων. Για την Ελλάδα αντιπροσωπεύουν το 60% των θεωρήσεων στη 10ετία και φθάνουν στο 90% στην Ιρλανδία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο πρώτος δρόμος με διόδια χωρίς μπάρες και με χιλιομετρική χρέωση για όλους

Οι καινοτομίες για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης: τι προβλέπεται στα τεύχη δημοπράτησης του μεγάλου έργου παραχώρησης Χανιά - Χερσόνησος Ηρακλείου. Μικραίνει ο χρόνος ταξιδιού και το κόστος για τον χρήστη, τι θα γίνεται με τους παραβάτες.