ΓΔ: 1524.67 1.18% Τζίρος: 187.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αντίδραση ΣΕΛΠΕ στην επιβολή προστίμων για παραπλανητικές εκπτώσεις

Όπως αναφέρει ο ΣΕΛΠΕ, «στον Σύνδεσμό μας ανήκουν εταιρίες λιανικής που γνωρίζει ο κόσμος με το όνομά τους. Είναι εταιρίες πολύ υγιείς και αξιόπιστες απέναντι σε κάθε συνεργαζόμενο μέρος».

Την αντίδραση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ) προκάλεσε η επιβολή προστίμων από το υπουργείο Ανάπτυξης για παραπλανητικές εκπτώσεις.

Όπως αναφέρει ο ΣΕΛΠΕ, «στον Σύνδεσμό μας ανήκουν εταιρίες λιανικής που γνωρίζει ο κόσμος με το όνομά τους. Είναι εταιρίες πολύ υγιείς και αξιόπιστες απέναντι σε κάθε συνεργαζόμενο μέρος και που λόγω του μεγέθους τους, ελέγχονται με το «μικροσκόπιο» από κάθε οργανισμό, κυβερνητικό ή μη, με κάθε πιθανό λάθος τους να μεγεθύνεται αμέσως στα social media.

 

Αυτές όμως οι επιχειρήσεις, παρόλο που αποτελούν το 20% των οργανισμών που καταβάλλουν το 80% των φόρων και που απασχολούν το μεγαλύτερο μέρος του εθνικού μας εργατικού δυναμικού, τείνουν να είναι εύκολοι στόχοι.

Σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης του υπουργείου Ανάπτυξης αναφορικά με την επιβολή προστίμων σε εταιρίες της λιανικής, θα θέλαμε, ως Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), να επισημάνουμε τα εξής :

Πρώτον, κάθε έλεγχος έχει απόλυτο νόημα να συμβαίνει και είναι καλοδεχούμενος.

Δεύτερον, κάθε παράβαση, έχει απόλυτο νόημα να έχει κυρώσεις.

Αλλά:

Κάθε παράβαση οφείλει να έχει αντίστοιχου επιπέδου ποινή:

Όταν για παράδειγμα ελέγχονται, από τον Ιούλιο του 2024, πάνω από δέκα χιλιάδες προϊόντα σε καθημερινό επίπεδο και εντοπίζεται στο σύνολό τους ένα (1) μοναδικό προϊόν με παρατυπία στην αρχική του τιμή, είναι τουλάχιστον υπερβολικό να αποδίδεται μια ποινή έως 500.000€, ιδιαίτερα όταν το συγκεκριμένο προϊόν, σε όλη αυτή την περίοδο, έχει κάνει μηδέν ευρώ σε πωλήσεις.

Επίσης, ο επώνυμος διασυρμός υγιών ελληνικών εταιριών, για μια τέτοιου επιπέδου παρατυπία, είναι μια αμφιλεγόμενη τακτική. Μπορεί να επιφέρει πολιτικό επικοινωνιακό αποτέλεσμα, αλλά θίγει χρόνια δουλειάς χιλιάδων ανθρώπων και θρυμματίζει την εμπιστοσύνη του κόσμου στο υγιές ελληνικό εμπόριο, αφήνοντας το παραεμπόριο να λειτουργεί ανενόχλητο στις σκιές.

Τρίτον, η έγκαιρη ενημέρωση αποτελεί μέρος κάθε επαγγελματικού κώδικα ηθικής. Δεν είναι σωστό, μια εταιρία να ενημερώνεται ότι μια κυβερνητική αρχή θεωρεί ότι έχει κάνει παράβαση, πρώτα από τους δημοσιογράφους και μετά από την αρχή, όπως μας επισήμαναν οι εταιρίες – μέλη.

Τέλος, στο εμπόριο υπάρχουν κάποια μεγάλα ορόσημα. Το μεγαλύτερο αυτών, είναι η Black Friday. Το να γίνεται εθνική πολιτική είδηση η λάθος αρχική τιμή σε δύο καλλυντικά και δύο υποδήματα, την ημέρα που όλο το ελληνικό εμπόριο περιμένει να αναστηλωθεί από μια δύσκολη χρονιά, δεν είναι χρήσιμο για την ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας.

Εμείς ως ΣΕΛΠΕ καλούμε τις αρμόδιες αρχές για να συμβάλουμε στην καλύτερη διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου, ώστε ο νόμος να επιβάλλεται, αλλά και οι κανόνες επιβολής του να είναι δίκαιοι.

Εν κατακλείδι, κάθε σωστή εταιρία είναι υπέρ των ελέγχων. Κάθε μια από τις εταιρίες λιανικής στηρίζει το κυβερνητικό έργο εξασφάλισης των κανόνων και θα είμαστε όλοι στο πλευρό της Πολιτείας, υποστηρίζοντάς την στην υλοποίηση των πολιτικών της. Αυτό που μόνο χρειαζόμαστε, είναι μια ηθική και δίκαιη μεταχείριση».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Black-Friday
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

NielsenIQ: Αμείωτο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη Black Friday

Τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, καθώς και τα προϊόντα τεχνολογίας, βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων, με πάνω από τους μισούς καταναλωτές να είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις.
Ekptoseis, Discounts, Sales
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης: Ξεκινούν στις 8 Ιουλίου οι εκπτώσεις

Ο Σύλλογος υπενθυμίζει ότι σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
super market, trofima, emporio, ielka
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εκπτώσεις μπαίνουν τα σούπερ μάρκετ σε ρυθμούς Black Friday

Παρά το γεγονός ότι η Black Friday αφιερώνεται κυρίως σε αγορές ηλεκτρονικών ειδών, φέτος οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα της ierax analytix θέλουν να αγοράσουν περισσότερα τρόφιμα και κατεψυγμένα εν όψει του δύσκολου χειμώνα που έρχεται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα ρευστότητας στην αγορά φέτος η Black Friday - Κυνηγούν προσφορές οι Έλληνες

Στον «χορό» των προσφορών έχουν ήδη μπει, μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης και εποχιακών ειδών.